Wifi verbinding via usb dongle

  • 10 January 2019
  • 4 reacties
  • 1222 Bekeken

Hallo,
Ik moet mijn pc verplaatsen naar ander kamer maar de modem blijft in living bij tv staan .
Hoe kan ik het makkelijkst internet op mijn pc krijgen zonder kabels te moeten bij leggen . Ik heb Windows 10 op mijn pc staan en de afstand tussen modem en pc is iets van 16 m . Ik heb nu van horen zeggen dat dit mogelijk zou zijn via een USB stick of dongle maar zou toch zeker willen zijn dat dit verhaal klopt en als dat zo is waar kan ik dat bet beste kopen en welke want ik ben echt maar een leek op pc gebied en als ik iemand moet laten komen voor kabels bij te leggen kost me dat ook een hoop geld . Is er hier misschien iemand die zo vriendelijk is om mij uit te leggen wat ik het beste kan doen want wil toch internet op mijn pc hebben

Alvast bedankt
Roosie

4 reacties

je kan inderdaad met een wifi dongle werken (als je daar in de andere kamer genoeg wifi signaal ontvangt in die andere kabel van de bbox) maar je kunt ook via PLC's werken, hiermee verloopt de gegevensoverdracht via de elektrische stroom.
De uitgang kunt u rechtstreeks aansluiten op een computer
zie ook > https://www.coolblue.be/nl/powerline-adapters/switch-ingebouwd
zo heb je ook wifi adapters met ingebouwd access point dit wil zeggen dat je naast je pc kunt aansluiten via netwerkkabel ook andere toestellen kunt aansluiten via wifi in deze kamer en de buurt er rond indien je dit wenst.
Beste Martin,

Ik heb op die kamer ook een tv staan met een draadloze decoder en dat werkt goed, die WiFi verbinding is goed kan ik daar dan uit opmaken dat ik dan via een dongle ook genoeg sterkte zal hebben .
Maar hoe weet ik wat dan een goede dongle heb want als je op internet zoekt zie je door het bos de bomen niet meer en er is zoveel verschil in de prijzen en sorry ik ken er echt niet veel van daarom richt ik mij tot dit forum.

Roosie
bvb deze hier > https://www.mediamarkt.be/nl/product/_linksys-ac1200-usb-dual-band-wifi-adapter-wusb6300-ej-1341150.html
Dank je wel Martin ik ga het proberen

Groetjes Roosie

Reageer