Vraag

WiFi-verbinding blijft regelmatig verdwijnen!

  • 26 July 2020
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

Ik heb veel problemen met de internetverbinding. De verbinding wordt regelmatig verbroken en zelfs tijdens het werken is erg traag. Ik heb alle bekabelde verbindingen gecontroleerd en heb de doos en alle boosters opnieuw opgestart. In toch hebben we veel problemen. 
Kunt u alstublieft helpen?


3 reacties

@Wanderer wat je voor alle zekerheid eens eerst zou kunnen proberen of het probleem zich nog voordoet als je “One SSID” op de bbox deactiveerd.


      Info: "One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart wifi"genoemd) zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest
    optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.
    Maar er kunnen soms problemen opduiken hiermee.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * bijkomend kan je na deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox .
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak zou gevonden zijn van het probleem,

@Wanderer heb je ook wifi problemen als je rechtstreeks met het wifi signaal wifi-2.4-xxxx of wifi-5.0-xxxx van de bbox zelf werkt dus niet over boosters dus als je booster uitstaan en je niet te ver van de bbox zelf staat zodat nog voldoende wifi signaal binnenkomt.

@Martin - dank u. Ik zal dit proberen en hopelijk lost het het probleem op.

Reageer