Vraag

Wifi valt weg door IP probleem???


Even een situatie schets:
Altijd goede(geen geweldige) wifi gehad met modem via proximus en Apple Time capsule.
Toeval of niet, na de komst van een 4K tv met wifi via een proximus bridge, valt de wifi geregeld weg.
Signaal naarTV is een paar maal uitgevallen, maar dat probleem is niet meer actueel.Heeft zichzelf opgelost zeker? MAAR wifi(signaal) in de rest van het huis is minder. Ook als tv uitstaat. Reeds een paar maal iemand van Proximus aan de lijn gehad die een reset aanraadde. Doch zonder resultaat.
Opnieuw contact opgenomen: er schijnt een conflict te zijn met de IP-adressen. Euh, ja?Kan dit? Hoe los ik dat op? Zo technisch ben ik niet...


11 reacties

heb je ook de reset uitgevoerd, door met een puntig voorwerp de reset toets gedurende 5 seconden ingedrukt te houden op de wifibridge, of heb je alleen een rest van de bbox uitgevoerd.

Heb je mss toestellen die ingesteld staan met vast IP adres (ipv een IP adres verkrijgen via DHCP) waardoor je conflicten zou kunnen hebben.

Je kunt ook eens kijken op de interface van de bbox mss welke toestellen verbonden zijn met je bbox als je surft naar http://192.168.1.1 en dar inlogt als User en met het user wachtwoord dat je op een sticker van je BBOX3 vindt
😓

Bedankt voor de goede tips!
Reset van beiden is reeds paar maal gebeurd...
Ik zal nog eens proberen: eerst de modem, dan de bridge?

Toestellen met een vast IP-adres: kan ik die veranderen naar een IP via DHCP?

Inloggen op de interface heb ik gelukkig nog al gedaan, maar waar moet ik dan juist op letten?

Bedankt alvast!
Reputatie 7
Badge +4
Jan, elke klant heeft een variabel IP adres, een fixed IP adres is een betalende optie.
Als je niet beschikt over een fixed ip en je gaat een reset uitvoeren, dan krijg je bbox een nieuw ip adres binnen. Dus dan zou het probleem al moeten verholpen zijn met dit één bepaald ipadres.
Als je klikt op een toestel kun je controleren wel IP adres het gebruikt of gekregen heeft via DHCP.
Er mogen geen IP adressen voorkomen aan elkaar gelijk zijn ook niet gelijk aan je IP adres van je decoder(s)
Ok!
Bedankt allemaal!
Dus een hard reset uitvoeren.
Gaat mijn lan-lampje dan terug blauw kleuren ipv rood?

Heeft het zin om via de interface de IP-adressen manueel te veranderen?
als er geen gelijke IP adressen voorkomen heeft dit geen zin want dan zijn er geen conflicten maar een reset uitvoeren van de bbox kan zeker geen kwaad.
Reputatie 2
Badge
rood LAN lampje betekent inderdaad dat er ergens op je lokaal netwerk een toestel zit dat vermoedelijk ingesteld staat op een vast IP-adres. En zoals je terecht aangaf, kan je die best instellen op IP via DHCP. De modem gaat dan zelf alle adressen uitdelen en ervoor zorgen dat er geen conflicten op het lokale netwerk zijn.
Hoe zie ik eigenlijk dat een toestel onder een vast IP zit? (Sorry, ben een echte leek)
maar heb je reeds de toestellen aangeklikt (via bbox interface http://192.168.1.1 ) en hun ip adres bekeken (terwijl al je toestellen contact maken/niet in slaapstand staan) en waren er daar met een zelfde ip adres tussen, als dat niet het geval is kun je ook heen Ip conflict hebben.
Op laptop en pc kun je dit gaan zoeken in de eigenschappen van
je wifi adapter indien je via wifi verbonden bent met de bbox
of
lan adapter, indien je verbonden bent met een netwerkkabel aan de bbox

zie bvb:
https://support.microsoft.com/nl-be/help/15089/windows-change-tcp-ip-settings
Reputatie 2
Badge
Misschien handig dat je even jouw volledige situatie schetst?
- welke toestellen hangen via de ethernet aan de modem?
- Proximus bridge: staat die draadloos in verbinding met de modem? Hoe staat de schakelaar achteraan?
- hangt de settopbox aan de bridge?
- en hoe is de TV met het internet verbonden?
of anders eens wifibridge even uitzetten dan weet je al als het conflict eventueel van deze kant komt of moet gezocht worden.

Eigenlijk aangezien je al een reset gedaan hebt van zowel bbox en bridge is het bij zo'n problemen dan best om vanaf nul te vertrekken, dwz bbox zonder enig ander toestel aangesloten of zonder enige wifi verbindingen, laten werken en dan toestel per toestel aansluiten of contact via wifi laten maken met de bbox om zo vast te stellen wanneer het probleem begint

NB 4k tv via wifibridge, dan veronderstel ik dat je 4k TV op de decoder zal aangesloten zijn via bridge, maar mss maakt je Tv ook nog een wifi verbinding met de wifi bridge, mss dan deze wifiverbinding even onderbreken enz....

Reageer