Beantwoord

WIFI valt weg

  • 19 January 2022
  • 43 reacties
  • 741 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Ik ben enige tijd terug overgegaan van b-box2 naar b-box3 modem.

Sinds ik die heb is mijn WIFI slechter.

Op het moment word het erger en wifi valt regelmatig weg.

Bekabeld heb ik wel goede internet.

Dit probleem treed op met ale appartuur

Modem al paar keer gereset, maar nog geen oplossing.

Wif signaal blijft ook slechter als bij de b-box-s

 

Heeft iemand een mogelijke oplossing?

icon

Beste antwoord door Osirius 25 February 2022, 10:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

proximus kan wel zien dat er stoorsignalen zijn die wij met de wifianalyzer niet kunnen zien 

Mss is het dan nog beter van een technieker te sturen om dit uit te vissen wat er juist aan de hand is 

Reputatie 1

B-box 5515 heb ik genoemd, aangezien dat het netwerk is wat ik gebruik

Is logisch aangezien  je met het toestel waar de wifianalyzer op staat dicht bij de bbox staat en dit kanaal ook het hoogst is in ontvangstniveau  tov van de naburige die binnenkomen.

Reputatie 1

Rare vind ik dat ik met de b-box2 nooit problemen gehad heb, en sinds ik de b-box-3 alleen maar problemen. B-box-2 moet dan toch ook last hebben gehad van storingen, als er stoorzenders in de buurt waren. Al moet ik zeggen als ik rond mij heen kijk zie ik meerdere mensen die problemen hebben met b-box3 , weet  natuurlijk niet of ze gemeld hadden. Ja als ik een willekeurige router voor de proximus modem hang werkt ook als weer goed. Dat heb ik overigens ook al geprobeerd.

als je een wifi router aansluit via je bbox en je wifi snelheid is dan wel goed, dan zouden de Proximus forummedewerkers best de bbox eens omruilen, tegenwoordig leveren zij de bbox3v+ van sagemcom.

Reputatie 1

Andere wifi router geplaatst bij de bbox, dan is snelheid wel ok.

Dus verdenk ik modem steed meer, weet niet of ik hem meeneem naar proximus winkel, of ze daar kunnen kijken of er iets mis mee is?

Badge +4

Dat kunnen ze daar in de (winkel) niet doen, een proximus medewerker hier kan je wel een andere opsturen, waarnaa je de oude terug stuurt …. maar dat laat ik aan Proximus over.

Reputatie 7
Badge +5

@Osirius Ik heb net eens een meting gedaan op je lijn en ik vind een andere wifi naam terug. Werk jij nog met een wifi repeater of iets dergelijks?

Reputatie 1

Nee toch niet. Vanmorgen heeft wel iemand va Proximus een firmware update gedaan. 

Reputatie 7
Badge +5

@Osirius Met welke wifi maak je nu verbinding?

Reputatie 1

Bbox2-5515

Reputatie 1

Firmware van bbox is geupdate door proximus en ze hebben frequenties aangepast nog geen resultaat.

Badge +4

Ik vind het raar dat ze nog een BBox2 updaten terwijl die eigenlijk uitgefaseerd wordt en iedereen minstens een Bbox 3 zou moeten hebben.

Ik ben enige tijd terug overgegaan van b-box2 naar b-box3 modem.

Dus veronderstel ik dat het SSID = Bbox2-5515 voor de bbox3

 

 

 

Reputatie 1

Ja klopt is ssid van b box 3

Badge +4

Ik vond het wat verwarrend dat een Bb2 werd upgedate, ma bon nu ben ik mee :)

Reputatie 1

Ik heb nu een nog een paar keer contact gehad met proximus.

Na een reset was verbinding 10 minuten ok, zondere iets veranderd te hebben viel deze weg

Pings naar de modem waren tijden de speedtest ook heel lang.

Proximus gaat een nieuwe modem opsturen, ben benieuwd.

Reputatie 1

Even een update

Ik heb een nieuwe modem van Proximus gekregen, problemen lijken verholpen.

Heb nu overal goede wifi.

Thanks