Beantwoord

WIFI valt weg

  • 19 January 2022
  • 43 reacties
  • 746 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

43 reacties

proximus kan wel zien dat er stoorsignalen zijn die wij met de wifianalyzer niet kunnen zien 

Mss is het dan nog beter van een technieker te sturen om dit uit te vissen wat er juist aan de hand is 

Reputatie 1

B-box 5515 heb ik genoemd, aangezien dat het netwerk is wat ik gebruik

Is logisch aangezien  je met het toestel waar de wifianalyzer op staat dicht bij de bbox staat en dit kanaal ook het hoogst is in ontvangstniveau  tov van de naburige die binnenkomen.

Reputatie 1

Firmware van bbox is geupdate door proximus en ze hebben frequenties aangepast nog geen resultaat.

Reputatie 1

Rare vind ik dat ik met de b-box2 nooit problemen gehad heb, en sinds ik de b-box-3 alleen maar problemen. B-box-2 moet dan toch ook last hebben gehad van storingen, als er stoorzenders in de buurt waren. Al moet ik zeggen als ik rond mij heen kijk zie ik meerdere mensen die problemen hebben met b-box3 , weet  natuurlijk niet of ze gemeld hadden. Ja als ik een willekeurige router voor de proximus modem hang werkt ook als weer goed. Dat heb ik overigens ook al geprobeerd.

Badge +4

Ik vind het raar dat ze nog een BBox2 updaten terwijl die eigenlijk uitgefaseerd wordt en iedereen minstens een Bbox 3 zou moeten hebben.

Ik ben enige tijd terug overgegaan van b-box2 naar b-box3 modem.

Dus veronderstel ik dat het SSID = Bbox2-5515 voor de bbox3

 

 

 

als je een wifi router aansluit via je bbox en je wifi snelheid is dan wel goed, dan zouden de Proximus forummedewerkers best de bbox eens omruilen, tegenwoordig leveren zij de bbox3v+ van sagemcom.

Badge +4

Ik vond het wat verwarrend dat een Bb2 werd upgedate, ma bon nu ben ik mee :)

Probeer toch eens om “one ssid” uit te zetten op je bbox3 zodat je kunt controleren of het daar iets mee te maken heeft.

dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reputatie 1

Hoi Martin,

Ik kan deze hier helaas niet uitschakelen.

Als ik er op klik krijg ik het 2.4 en 5 Ghz wifi te zien

Dan staat “one ssid” niet actief  want als die actief staat heb je maar één SSID naam voor beiden en als je twee SSID’s hebt één voor 2.4 = wifi-2.4-xxxx en één voor 5.0 = wifi-5.0-xxxx staat ‘one ssid’ niet actief.

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

is de aanduiding van de wifi ontvangst dan ook laag als je spreekt van wifi valt weg.

valt je wifi ook weg als je dicht bij de bbox staat met een toestel.

Proximus forummedewerkers kunnen best ook eens je lijn checken of er fouten te zien zijn in dit verband, als hier iemand van hen de draad opneemt.

Reputatie 1

Andere wifi router geplaatst bij de bbox, dan is snelheid wel ok.

Dus verdenk ik modem steed meer, weet niet of ik hem meeneem naar proximus winkel, of ze daar kunnen kijken of er iets mis mee is?

Badge +4

Dat kunnen ze daar in de (winkel) niet doen, een proximus medewerker hier kan je wel een andere opsturen, waarnaa je de oude terug stuurt …. maar dat laat ik aan Proximus over.

Reputatie 7
Badge +5

@Osirius Ik heb net een meting gedaan van je producten en ik zie geen problemen aan je wifi verbinding.

Reputatie 1

Paar dagen gewerkt, nu weer zelfde probleem...

FYI:  Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.