Beantwoord

WIFI valt weg

  • 19 January 2022
  • 43 reacties
  • 431 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

43 reacties

sommige toestellen kunnen wel last hebben met One ssid , maar mss is het ook door het feit dat je wifikanalen hierdoor veranderd zijn.

Nu kan je ook controleren als zowel wifi2.4 alsook wifi5.0 slecht wordt.

Reputatie 1

Na One SSID uit te schakelen lijkt alles correct te werken, volle signaal sterkte.

Vreemd verhaal, houd het even in de gaten. Omdat ik vorige keer toen ik dat deed, dit geen verschil maakte.

Wat ik ook nog wilde proberen is de b-box3 wanneer deze problemen geeft op een ander kanaal in te stellen, weet iemand of dat makkelijk mogelijk is. Ik zie namelijk geen opties in de b-box 3.

om de kanalen te kunnen veranderen moet je One ssid uitschakelen

One SSID uitschakelen:  (inschakelen gaat op identiek de zelfde manier)
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.


 

Reputatie 1

Ik had het geprobeerd met GSM als laptop, op 20 cm van modem heel slecht signaal, viel zelfs weg.

Had ook een Analyzer geprobeerd, deze gaf gisteren ook Poor aan voor het signaal.

Gisteren, met geen enkel apparaat kreeg ik wifi, of viel weg. Dit is ook meerdere gsm's en laptop's getest.

 

Zonder iets veranderd te hebben heb ik vandaag weer goed signaal.

Dat verklaarde dat proximus in de ene bericht zegt zie geen problemen, en in ander bericht slecht signaal. Ik kan altijd als het signaal slecht is modem even ergens anders neer leggen, ik heb om wifi te testen in principe geen internet nodig.

 

Wat ik ook nog wilde proberen is de b-box3 wanneer deze problemen geeft op een ander kanaal in te stellen, weet iemand of dat makkelijk mogelijk is. Ik zie namelijk geen opties in de b-box 3.

Het makkelijkst was als ik een andere b-box mag proberen, dan weet ik het zeker.

Ik heb in het verleden bij andere routers zelfde soort problemen gezien, en was verholpen door router te vervangen. Dit omdat ik alleen maar problemen heb sinds ik mijn modem moest vervangen. De oude b-box  2 nooit wifi problemen.

je kunt ook eens een wifi analyser app / applicatie  op je apparaat instaleren zo kan je ook het wifi signaal niveau aflezen.

Badge +4

Met apparaat bedoel je dan Gsm ( Iphone of android toestel) ??? of met een Laptop ?

Reputatie 1

Net even aan het testen geweest zonder modem te verplaatsen, als ik apparaat bij modem in de buurt houd zelfs heel slecht internet. Start ik modem op dan is het even goed. Begin modem te verdenken, dat deze problemen geeft.

Reputatie 4
Badge +1

@Osirius Uit de laatste modem test blijkt dat er veel interferentie is en dat dit niet door omliggende wifi signalen veroorzaakt word. Ik wilde vragen of het mogelijk was de modem tijdelijk te verplaatsen om te zien of het signaal dan beter word.

FYI:  Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Reputatie 1

Paar dagen gewerkt, nu weer zelfde probleem...

Reputatie 1

Heb de harde reset gedaan, , wifi wachtwoorden weer ingesteld, ga nu  testen

met bbox reset uitgevoerd, bedoel je toch een ‘harde reset’ namelijk:

20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht en dan volledig laten opstarten.

Reputatie 1

Beste,

Ik blijf problemen hebben op al mijn apparten die op wifi staan, als ik dicht bij router kom geeft deze nog steeds slecht bereik. wifi sterkte blijft op de helft staan.

Zijn er instellingen die ik nog aan kaan passen.

 

Groetjes,

Jeroen

Reputatie 6
Badge +4

@Osirius Ik heb net een meting gedaan van je producten en ik zie geen problemen aan je wifi verbinding.

is de aanduiding van de wifi ontvangst dan ook laag als je spreekt van wifi valt weg.

valt je wifi ook weg als je dicht bij de bbox staat met een toestel.

Proximus forummedewerkers kunnen best ook eens je lijn checken of er fouten te zien zijn in dit verband, als hier iemand van hen de draad opneemt.

Dan staat “one ssid” niet actief  want als die actief staat heb je maar één SSID naam voor beiden en als je twee SSID’s hebt één voor 2.4 = wifi-2.4-xxxx en één voor 5.0 = wifi-5.0-xxxx staat ‘one ssid’ niet actief.

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.
Reputatie 1

Hoi Martin,

Ik kan deze hier helaas niet uitschakelen.

Als ik er op klik krijg ik het 2.4 en 5 Ghz wifi te zien

Probeer toch eens om “one ssid” uit te zetten op je bbox3 zodat je kunt controleren of het daar iets mee te maken heeft.

dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)