Vraag

wifi valt weg

  • 17 October 2020
  • 10 reacties
  • 269 Bekeken

Sinds een week of 3 valt mijn wifi een aantal keren per dag uit. Ik dacht eerst dat het aan de  overschakeling naar one ssd lag. Ben terug naar mijn vorige instellingen gegaan, zelfde probleem..

router naar fabrieksinstellingen gezet, zelfde probleem

router weer ingesteld met proximus home app, zelfde probleem

router terug met eigen instellingen ingesteld, met ipad voor de zekerheid op public wifi…maar probleem blijft duren; alle toestellen op wifi vallen enkele minuten zonder connectie. In een browser dan een error dat de server niet reageert. 
. Ik kan het uitlokken door bijvoorbeeld een iphone een tijdje niet te gebruiken en dan te surfen(via wifi). Dan vallen de connecties van alle wifitoestellen uit  (zowel 2,4; 5ghz en de public wifi) 

lijkt ook geen ip-conflict te zijn...


de bekabelde connecties lijken corect te werken (afgezien van soms lag op de input van de decoder) 

 


10 reacties

 Ik kan het uitlokken door bijvoorbeeld een iphone een tijdje niet te gebruiken en dan te surfen(via wifi)

Ik ga van de veronderstelling uit dat het niet enkel en alleen gebeurt als je het uitlokt met je iPhone

Valt je internet ook weg als je via een utp netwerkkabel werkt bvb mat laptop/pc bekabeld verbonden aan de bbox.

Valt  weg zowel op 2.4 als op de 5.0 wifiband:
Blijft het DSL ledlampje op het moment van uitval continu oplichten op je bbox

Dus je hebt het ook voor als je One SSID deactiveert op de bbox 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Zou natuurlijk een probleem met je BBOX kunnen zijn aangezien je het vroeger niet voor had, in de zelfde omstandigheden!

PS: proximus medewerkers komen pas maandag hier terug langs op forum

 

Bij het uitvallen is er niks speciaals bij de lampjes: dsl-lample brand en wifi knippert zoals dat het geval is als het werkt.


one ssid heb ik ondertussen al een keer of 5 aan- en uitgeschakeld, maar dat lijkt geen verschil te maken

op de bekabelde connecties is er niet meteen een probleem dacht ik; zelfs als wifi uitvalt heb ik toegang to de routersettings (waar wifi gewoon actief lijkt en de toestellen allemaal via eigen uniek ip verbonden zijn) 

wel heb ik de laatste maanden lag op de decoder: als ik een opgenomen programma delete duurt het snel 5 minuten of tot een powercycle eer ik weer individuele afleveringen in « mijn opgenomen programmas » kan aanklikken..

ik dacht aan instellingen van wifi, maar het probleem is zowel op de « eigen » 2.4 en 5 band als op de proximus public wifi. Iphones en dergelijke schakelen trouwens ook niet over op de backup mobile data...

als je inlogt op je bbox (als User met userwachtwoord te vinden op sticker van bbox)

http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html

daar kun je de uptime ook eens bekijken voor  DSL, Internet, video en voice 

om te zien of je daar iets abnormaals vaststelt, als de uptime kort is wil dit zeggen dat je de respectievelijk verbinding regelmatig verliest

Reputatie 7
Badge +4

Op basis van bovenstaande zou ik durven stellen of er is een (WiFi) probleem met/van de Bbox of er zijn WiFi-storingen/interferenties (door andere netwerken , andere apparatuur zoals motoren, TL-lampen, ….)

→ Het antwoord/reactie van Proximus-medewerkers vanaf morgen afwachten 

Inderdaad vermoed ik ook (al werkt de lokale wifi met bbox wel nog)
dan trek je best al de elektrisch apparaten zoveel mogelijk eens uit het stopcontact (uitgenomen je bbox :slight_smile: )

Daarom dat ik de uptime eens opvraag mss kan daar ook iets uit afgeleid worden !

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat Pro⌘ medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen morgen, bvb kunnen ze uw lijn ook reeds eens op fouten natrekken.

Reputatie 6
Badge +3

@renmans2112@me.com  zoals @Martin vermeldde, kan u uw klantennummer of lijnnummer aan uw forumprofiel toevoegen, dan kunnen wij aan uw gegevens en alles eens natesten

info updated

Dsl uptime is 15 dagen en 12 uur. Dat komt overeen met een reset die ik een tweetal weken gedaan heb om het probleem zelf proberen op te lossen.

Qua internet was er niet echt een probleem, TV-decoder en bekabelde toestellen bleven altijd connectie houden zij het soms met wat lag.

enkel de wifi viel/valt uit en dat dan op alle toestellen tegelijk.

ik heb ook niet meteen een nieuw apparaat in huis dat zou kunnen storen…

 

Mss toch eens de bbox omruilen! maar deze beslissing moet ik overlaten aan de proximus forummedewerkers.

Reputatie 6
Badge +3

@renmans2112@me.com  een nieuwe modem is onderweg naar uw huis. Als er problemen zijn met de aansluiting, laat u ons maar iets weten.

Nieuwe router aangekomen en 3 uur later was bpost er al om de oude terug mee te nemen… toppie hoor maar iets meer tijd om te wisselen zou leuk zijn. Enfin, voorlopig geen issues, alles is wat sneller en nog geen wifi-loss. 
bedankt voor de snelle opvolging!

 

Reageer