Wifi valt regematig weg

  • 14 December 2020
  • 12 reacties
  • 186 Bekeken

Mijn wifi signaal op Bbox3 valt regelmatig weg. Als ik dan ga kijken naar de Bbox3, dan zie ik dat de wifi LED rood is. Drukken op de knop wifi on/of zorgt er soms voor dat de wifi terugkomt, al is dat meestal niet onmiddelijk. Wifi LED knippert een tijdje tussen rood en blauw voor het uiteindelijk op blauw blijft, en wifi terug beschikbaar is.

Ik  heb op aanraden van Belgacom de hele modem al eens gereset (met een pennetje achteraan), en op dat moment is het dan natuurlijk opgelost. Maar een dag of wat later gebeurt dit opnieuw.

Verbinding via kabel op hetzelfde moment is gaan probleem.


This topic has been closed for comments

12 reacties

Er is waarschijnlijk een IP-adres-conflict tussen je apparaten. Wat te doen?

  1. surf naar http://192.68.1.1  Log in op de modem met het gebruikerswachtwoord (dat zich onder of aan de achterkant van de b-box modem bevindt). Selecteer User als gebruikersnaam en voer het Gebruikerswachtwoord in. Het wordt aangegeven onder of achteraan de modem. Klik vervolgens op de knop Verbinden.
  2. Op de homepagina van de modem kun je de lijst met aangesloten en actieve apparaten bekijken. Controleer of twee apparaten hetzelfde IP adres hebben, bijvoorbeeld 192.168.1.X.
  3. Is dat het geval? Klik op het kruisje naast de apparaatnaam. Het apparaat wordt uit de lijst verwijderd en dan weer verbonden en krijgt waarschijnlijk een nieuw IP-adres.

Wat heeft dit antwoord te maken met het al dan niet werken van WiFi?

Martin, volgens mij ben je een slechte chatbot.

En zucht, om toch alles uit te sluiten: Er zijn momenteel 6 toestellen op 2.4GHz, 1 op 5GHz en 2 op Ethernet.

Allemaal met een uniek IP adres in hetdie ik een fixed adres moest geven omdat DHCP geen adres uitdeelt aan die TV. adres is 192.168.1.200.

 

omdat de wifi led rood was en als je zegt wifi valt uit dan weet ik niet echt of het voor één toestel of allen is en daarom dacht ik ook aan een conflict 

Mss beter een stom antwoord dan totaal geen te krijgen :relaxed:

ben ik toch blij en gelukkig dat ik al die problemen niet ondervindt met mijn bbox-ken 

want als dat hier allemaal dagelijks leest op het forum dan heb ik heel veel geluk !

Mijn excuses omdat ik je voor slechte bot uitmaakte. uit je antwoord blijkt nu dat je echt een persoon bent, die probeert te helpen, en uit je laatste zin, zelf niet een prxoimus medewwerker. Zoals je zegt: beter een stom antwoord dan totaal geen te krijgen.

Ik ben de laatste tijd zo gefrustreerd geworden van de callcenters die je behandelen als een idioot en met suggesties afkomen zoals ‘heb je hem al eens gereset ?’  

geen probleem hoor, ik kon het wel afleiden hoor dat je op den duur door die problemen gefrustreerd geraakt en begrijpelijk ook , vandaar dat ik ook had gezegd dat ik van geluk mag spreken dat het bij mij toch allemaal “tot nu toe toch” allemaal heel goed meevalt.

Reputatie 2

En zucht, om toch alles uit te sluiten: Er zijn momenteel 6 toestellen op 2.4GHz, 1 op 5GHz en 2 op Ethernet.

Allemaal met een uniek IP adres in hetdie ik een fixed adres moest geven omdat DHCP geen adres uitdeelt aan die TV. adres is 192.168.1.200.

 

Hallo, volgens de info dat ik heb van Proximus:

“range 192.168.1.64->99 voorbehouden voor de decoder”

Ik denk dat best TV adres in de range te zetten. Voor de veiligheid.

 

 

ik begrijp niet goed dat je via prox voor de tv decoder range 192.168.1.64->99 gekregen hebt want bijmij staat de bbox default ingesteld op 192.168.1.64->127 ?

Natuurlijk ga je niet vlug conflicten krijgen boven 99 aangezien er max 3 adressen gebruikt worden vanaf 192.168.1.64.

@Pierre Menard 

Bedankt. Heb je ergens een link waar die informatie staat, want altijd goed om te weten wat de instellingen van de modem precies zijn.

Let wel, Ik gebruik geen decoder. (Ik denk trouwens dat de decoders hun eigen VLAN hebben), maar heb de internet functionaliteit enkel nodig om de smart tv aan mijn intern netwerk te hangen en internet toegang te geven.

Reputatie 2

@Jan_028 hier b.v. 

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/dhcp-reservaties-43850?postid=603713#post603713

Maar de range telt natuurlijk niet voor de Smart TV. Ik zou proberen met iets boven .150 al statisch adres, de DCHP server gebruikt die niet.

Gisteren een nieuwe modem ontvangen, en voorlopig geen WiFi problemen meer, maar echt testen zal pas het geval zijn als we tijdens de werkweek met zijn vieren tegelijk de hele dag connecteren.

 

Tot nu toe één verschil opgemerkt. Met mijn vorige BBox kregen alle PCs een domain name .lan. Zo werd hostname ‘Saturnus’ ‘Saturnus.lan’, en ik kon die PC zowel met de short hostname als met de fqdn ‘Saturnus.lan’ pingen.

Deze Bbox geeft blijkbaar geen domain name, en ik kan andere hosts ook niet pingen per hostname (wel rechtstreek met IP).

Ik dacht dat het domain ook ergens een instelling was, maar die kann ik momenteel niet vinden.

ping mymodem