Vraag

wifi update en connectie met draadloze printer

  • 26 July 2021
  • 9 reacties
  • 595 Bekeken

Beste,

Sinds een 2-tal weken had ik problemen met de wifi op mijn privé laptop tot… afgelopen donderdag 22/7 ik helemaal GEEN wifi-signaal meer krijg op mijn laptop + de naam van mijn wifi connectie zelfs verdwenen is tussen de andere beschikbare connecties…

Bij de instellingen blijkt dat mijn pc de naam wel degelijk nog kent doch deze komt niet voor bij de lijst van beschikbare netwerken… alles geprobeerd om dit terug in te stellen, wifi-knopje op de bbox licht ingedrukt om de wifi te herstarten… bbox valt daarbij van de muur… (bbox hing al scheef en blijkt dat de vijzen slechts 1/3 in de muur zitten, en dus zit er NIKS vast, de vijzen draaien “zot”… dit is gewoon NIET verankerd door de technicus van Proximus bij installatie!

Enfin, na het wifi knopje te hebben ingedrukt werkt het nog steeds niet, tenslotte een IT-vriend gecontacteerd en de 2 tips uitgevoerd die ik zelf ook al had uitgevoerd. Nog steeds geen wifi…

Tenslotte bel ik naar het proximus nummer…

wat blijkt…???

ER IS BLIJKBAAR EEN UPDATE NOG NIET UITGEVOERD…!!

daar heb ik enkele vragen bij:

1/Ik dacht dat een update automatisch ging??

2/waarom wordt de klant niet ingelicht als er een update NIET is uitgevoerd?

De update wordt dan snel snel uitgevoerd.

Op de vraag een technieker te willen sturen om de bbox terug deftig (dwz MET pluggen) aan de muur te bevestigen wordt me een rekening van € 80 gepresenteerd… niettegenstaande

1/ de bbox bij installatie niet correct aan de muur  is bevestigd door de techinieker

2/ ik mezelf heb proberen te verhelpen door het wifiknopje in te drukken om de wifi weer aan de praat te krijgen omdat Proximus een update niet heeft uitgevoerd…

max: het feit dat de bbox vd muur valt lijkt me niet direct mijn fout te zijn… Was de nodige update in orde geweest, dan had ik niet op de wifi-knop moeten drukken...

Ik word zowaar ook nog naar you-tube verwezen om het zelf op te lossen…

Van “service” gesproken...

Vandaag wil ik iets pirnten op mijn draadloos aangesloten printer doch krijg hier al een hele dag errors wegens GEEN connectie tussen laptop en printer…! Ik krijg dit toestel NIET meer aan de praat!

Ik vermoed dat dit dus ook met die dis-connectie van het netwerk te maken heeft.

ik ben al een hele dag op zoek naar een oplossing doch dit lukt NIET!

Graag een oplossing hier aub. Ik ben al zowat 2 dagen kwijt met zoeken naar oplossingen...en ik ben het wat beu aan het worden…

dank u

 


9 reacties

@ml_sky Leuk van te horen dat je het zelf hebt kunnen oplossen en ‘t is zoals Roger zegt “ wat je zelf doet doe je meestal beter” :relaxed:

Prettig weekend verder...

Beste, Intussen - na een dag zoeken en proberen, het zelf opgelost… De app van HP opnieuw geïnstalleerd en wifi password ingegeven.

Bedankt “µ” en dhr Martin voor de online hulp in deze!! was wel chinees voor mij maar het feit dat je wil helpen is ook al veel ;-);-)

fijn WE!!

 

ik heb dit zelfs met mijn hp printer eenvoudig kunn oplossen door een vast ip te gebruiken (in te stellen via mijn priner zelf)voor mijn printer ipv dat die automatisch een ip adres krijgt van de bbox, want anders zag de laptop ook mijn printer niet meer soms wel maar meer niet dan wel!

wifi direct kan ik niet toepassen omdat wifi signaal te zwak binnenkomt tussen printer en latop daarom moet ik 

laptop<wifi>----<wifi>bbox<wifi>------<wifi>printer gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

HP ENVY 5540 alles-in-één printerserie Probleemoplossing | HP® Klantondersteuning

Kies problemen met draadloze printer

 

Ik kan mij vergissen maar bovenstaande wijst er mijns inziens op dat er geen (WiFi-)verbinding kan gemaakt worden tussen uw PC en uw printer (IP adres?)

Het betrokken IP adres is van type IP v6 lokaal (FE80)

In 1e instantie vermoed ik daarom dat de oorzaak terug te voeren kan/zal zijn tot OneSSID (geactiveerd bij de BBox update?)

= de printer ondersteunt enkel WiFi 2.4 (b/g/n) - en evenals andere (al dan niet oudere) apparaten zoals bv. veiligeheidscamera’s - kan bij gebruik van OneSSID in een WiFi-verbindingsprobleem terechtkomen 

→ oplossing deactiveer OneSSID zoals hierboven aangeduid via IP LAN Bbox 192.168.1.1 (user & user password voorhanden op de BBox) door op de OneSSID banner (tandwieltje) te klikken (enable → disable) u kunt dit later nog altijd terug wijzigen indien gewenst (opnieuw klikken dsiable → enable)

 

U kunt uw Printer in WiFi Proximus-home-xxxx (of 2.4-xxxx) aansluiten op de Bbox en uw PC bv. op WiFi Proximus- 5.0-xxxx

Ik ga ervan uit dat op de BBox de LED WiFi continu brandt of knippert en dat u vanuit uw PC zonder enig probleem in WiFi op het internet kunt (dit forum bv.)

 

Zoals reeds eerder aangestipt kunt u evenwel ook Direct WiFi gebruiken tussen uw PC en de printer (rechtstreekse WiFi-verbinding tussen beide zonder via de Bbox te passeren)

c04762627.pdf (hp.com)

:thinking:Excuses, proximus’ fouten dan ipv “jullie” fouten. Ik ging er van uit dat u een prox.medewerker was. De printer heeft wel degelijk connectie met de wifi en de laptop herkent de printer dus ik ben op dit moment ‘einde Latijn’ over wat er nog fout kan zijn… toch dank om te hebben geprobeerd te helpen.

Kunt u hiermee iets?

Reputatie 7
Badge +4

@ml_sky dit is een publiek forum en ik ben geen Proximus medewerker

Ik vrees evenwel dat wat betreft WiFi tussen uw laptop en uw printer u zelf u instellingen zult moeten nakijken (onafhankelijk van een al dan niet nog uit  te voeren Bbox update xyz)

Het enige probleem m.b.t. WiFi zich op niveau van uw Bbox zou kunnen stellen is moet OneSSID al dan niet uitgeschakeld worden opdat uw printer X al dan niet met de Bbox zou kunnen praten

Sorry maar het lijkt mij niet opportuun/wenselijk  als gewoon lid van dit publieke forum u nog verder proberen te helpen

Beste, sorry, met alle respect maar ik zit al 2 dagen van mijn verlof te proberen om JULLIE fouten recht te zetten omwille van een update die NIET tijdig is uitgevoerd… Ik vrees een beetje dat jullie IT’rs vergeten dat die uitleg voor een leek Chinees is… ik ben al 2 dagen bezig… ik heb geen zin om al m’n verlof hier aan te gaan spenderen. Ik hoop dat u dit begrijpt…

Ik heb al alles opnieuw ingesteld en nog werkt het niet… Ik heb tevens weinig zin om terug de bbox van de muur te halen… als u aandachtig m’n bericht leest dan weet u ook waarom…

Ook hier heb ik zelf de oplossing moeten zoeken en uitvoeren...

Door proximus zit ik nu in de problemen en moet het nog zelf oplossen ook… dit is niet direct de dienstverlening die ik van zo’n bedrijf zou verwachten.

alles werkte perfect tot proximus een update VERGEET uit te voeren en dan mag de klant alles zelf oplossen… dit is niet direct het idee van dienstverlening van vele klanten.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn 2 mogelijkheden:m.b.t. de WiFi-verbinding tussen uw laptop en uw printer

  1. “gewone” WiFi via WiFi van de Bbox: = laptop - bbox - printer
  2. “direct WiFi tussen laptop en printer

 

Direct WiFi bv.

HP printers - Afdrukken met Wi-Fi Direct | HP® Klantondersteuning

 

M.b.t. “gewone” WiFi is uw laptop en printer terug te vinden als aangesloten via GUI Bbox IP LAN 192.168.1.1 als user met behulp van het user password voorhanden op een sticker op uw Bbox

Aangesloten apparaten kunt u eventueel ook terugvinden via bv. “advanced IP scanner” 

Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner. (advanced-ip-scanner.com)

Indien niet dient u bv. uw printer opnieuw in te stellen voor gebruik met WiFi

Mogelijks ondersteunt uw printer enkel WiFi 2.4 en dient u in geval van interconnectieproblemen met de Bbox OneSSID uit te schakelen op de Bbox (dezelfde werkwijze via GUI van de Bbox maar dan aldaar op de ONeSSID banner klikken om te desactiveren of eventueel vice versa)

OneSSID actief = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0

OneSSID gedesactiveerd := 1 SSID voor WiFi 2.4 en 1 andere voor WiFi 5.0

WiFi paswoord blijft identiek in beide gevallen = WiFi Key op de BBox

 

 

 

Reageer