Vraag

Wifi/tv problemen

  • 25 January 2020
  • 42 reacties
  • 1114 Bekeken

  • Rising star
  • 18 reacties

Wij hebben nu al 2 weken serieuze tv en internet problemen. Dit is gebeurd vlak nadat we een veelbelovende mail kregen "activeer de nieuwe slimme wifi van proximus". Kan toeval zijn maar sindsdien hebben we zoveel last van de decoder waarbij opnames constant blokkeren/uitvallen, wifi die erg traag is geworden. Is er misschien een manier om deze activitatie ongedaan te maken? Hiervoor werkte alles jaren erg goed.

Online gamen op de ps4 (zowel via wifi als via powerline adapter) is haast onmogelijk en zorgt voor grote frustratie.

Een week geleden hebben we een nieuwe decoder opgestuurd gekregen, niets geholpen. Vanalles geprobeerd qua reset, kabels uitgetrokken zowel bbox als decoder.

Van proximus te horen gekregen dat er pas volgende week vrijdag een happy house technieker kan komen, hoop via deze weg toch nog op een oplossing te komen want dit is echt enorm frustrerend. 

Fotos toegevoegd gemaakt vanuit de ps4 waarvan 1x verbonden met Wifi en de andere keer met kabel, beide niet te doen dus.. Gewoonlijk lag dit gemiddeld rond 50/60mbps

 

 

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

 

 


42 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heb je ook al een nieuwe netwerkkabel gebruikt om jouw B-Box 3 rechtstreeks aan te sluiten op jouw PS4? Het probleem kan ook liggen aan jouw PLC adapters. Zijn het PLC adapters van Proximus zelf? Zoja voer dan volgende procedure uit: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html Op de tijdstippen dat je het probleem hebt zijn er andere zware apparaten aangesloten op dezelfde stroomkring: stoomstrijkijzer,microgolf,.. Lukt het nog niet dan zou je de PLC adapters kunnen vervangen.

@Yam2

Deze serie-opnames zouden nu ook hersteld moeten zijn.

 

Geert

Bedankt ze staan er inderdaad op, alleen Down the Road is het het oude seizoen dat er op staat. Het nieuwe seizoen speelt op Één op maandag, seizoen 3 aflevering 1

@GeertC Zou u bovenstaande aflevering van Down the Road (zender ÉÉN) en van Een Frisse Start met vtwonen aflevering 6 (Moussa & Najma) terug willen zetten?

Deze laatste  heeft gespeeld in December (VTM) en hoort bij de verwijderde opnames

Heb je ook al een nieuwe netwerkkabel gebruikt om jouw B-Box 3 rechtstreeks aan te sluiten op jouw PS4? Het probleem kan ook liggen aan jouw PLC adapters. Zijn het PLC adapters van Proximus zelf? Zoja voer dan volgende procedure uit: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html Op de tijdstippen dat je het probleem hebt zijn er andere zware apparaten aangesloten op dezelfde stroomkring: stoomstrijkijzer,microgolf,.. Lukt het nog niet dan zou je de PLC adapters kunnen vervangen.

Rechtstreekse netwerkkabel niet gebruikt omdat de ps4 zich in de bovenverdieping bevindt en de modem op de gelijksvloer, vandaar de keuze om powerline adapters te gebruiken. Het zijn geen adapters van Proximus zelf maar van TP-Link, ze hebben altijd perfect gewerkt dus raar als dat opeens de oorzaak zou zijn...

Verder zijn er geen specifieke tijdstippen waar het probleem zich voordoet, vaak is het gewoon gedurende de dag/avond. 

Bedankt voor het advies!

Louter ter bijkomende info: Powerline adapters zij zeker niet aangeraden voor gaming wegen grotere latency.

Louter ter bijkomende info: Powerline adapters zij zeker niet aangeraden voor gaming wegen grotere latency.

Bedankt voor de info! Al moet ik er wel bij zeggen dat ik al jaren powerline adapters gebruik voor (online) gamen zonder enige problemen (ong 60-70mbps) tot nu dan.

Reputatie 6
Badge +3

Wat ik al zou proberen is beide TP-Link PLC adapters eens een 20 tal minuten uit het stopcontact halen. Vervolgens ze terug aansluiten. Voer ook eens een reset uit: https://www.tp-link.com/nl-be/support/faq/312/ Probeer nadien nog eens.

Als het natuurlijk storingen zijn op het net dan ga je deze problemen nog ondervinden na reset, dit is een beetje het probleem met plc’s kunnen jaren probleemloos werken en ineens is het van dat, het komt er dan meer op neer van de oorzaak/dader  op te kunnen sporen …..

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb de aflevering van Down the road op 3 feb nu ook toegevoegd. 

Reputatie 6
Badge +3

Als een snelheidstest voor je PLC’s zou je de 2de zo dicht mogelijk bij jouw B-Box 3 moeten zetten en dan bedraad een snelheidstest uitvoeren. Daar zou je normaal gezien hogere snelheden moeten halen.

Hier ook gelijkaardige problemen sinds het updaten naar de nieuwe wifi. Bedrade verbindingen met o.a. playstation lijken geen problemen te ondervinden. Maar op mobiele toestellen met wifi (iPhone, iPad, etc.) wil het toestel regelmatig geen wifi verbinding maken. Hij geeft dan aan dat er een onjuist wachtwoord zou ingegeven zijn, terwijl dit 100% correct is. Na herstarten bbox werkt het dan ineens weer wel. Wifi lijkt ook onstabiel en valt regelmatig eens weg.

Op onze decoder (ook V5 model met cloudopslag) zijn al onze opnames verdwenen. Sommige programma’s die ingesteld zijn, neemt hij nog op. Maar de meeste programma’s die geprogrammeerd zijn, worden niet eens meer opgenomen op de decoder. Heb al geprobeerd om de decoder te resetten, hem een tijdje zonder stroom te zetten en andere oplossingen die ik hier online vond, maar niets lijkt te werken. Vreemde is dat in de Pickx app op onze iPad de opnames wel gewoon beschikbaar zijn..

Voor je opname problemen zou je kunnen al proberen door de decoder eens te heropstarten = netspanning van je decoder 5 seconden onderbreken en terug laten opstarten.

NB: deze opnameproblemen werden hier al door verschillende klanten gemeld.

ivm met de update met nieuwe wifi => “smart wi-fi”  klik hier

Probeer dan eens of dit opgelost door het volgende te doen:

One SSSID deactiveren door in de bbox zijn GUI ( http://192.168.1.1 ),
op de One SSID banner te klikken en dan gewoon op 'OK' waardoor One SSID gedeactiveerd wordt.
(Je kan later smart wifi altijd terug activeren op de zelfde manier)

Martin, bedankt voor de reactie. Ik heb One SSSID gedeactiveerd. Ik zal komende dagen kijken of de wifi-problemen hiermee opgelost zijn. De decoder heb ik al verschillende keren van netspanning gehaald maar dat werkt niet om de opnames terug te halen. Voor een aantal programma’s heb ik de serieopname kunnen annuleren en opnieuw instellen waarna hij weer lijkt op te nemen. Maar bij andere programma’s kan ik de serieopname niet annuleren. Hij reageert daar niet op.

 

voor de opnames kan iemand van proximus je morgen verder helpen als ze hier op het forum langskomen.

Reputatie 7
Badge +4

@StijnV1990  Je mag de opnames die je kwijt bent gerust hier of via privé bericht doorgeven dan kan ik eens kijken of deze kunnen terug plaatsen.

@StijnV1990  Je mag de opnames die je kwijt bent gerust hier of via privé bericht doorgeven dan kan ik eens kijken of deze kunnen terug plaatsen.

Hey Samuel, bedankt voor de snelle reactie. Opnames die we kwijt waren en graag nog willen bekijken: Sing (03/01 VTM), De Luizenmoeder, Blind Getrouwd - Australia (seizoen 2 op zaterdag), Nicholas, Topdokters, Down the Road, Zo Man Zo Vrouw, Camping Karen & James en Huizenjagers. Alvast  bedankt om dit te bekijken.

Reputatie 7
Badge +4

@StijnV1990  Ik heb het doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hiet iets weten.

Reageer