Wifi signaal zeer slecht in huis

  • 21 August 2017
  • 9 reacties
  • 6522 Bekeken

Ons wifi signaal is zeer slecht. Zelfs al zit ik bovenop de router/modem krijg ik niet de volle strepen. Telenet signaal van buren en alle andere in de straat is sterker. Naar winkel gegaan en oplossing die ik kreeg was een PLC adapter wifi extender te kopen twv 170 euro. Moet ik nu werkelijk zelf geld investeren om mijn signaal sterk te krijgen in huis? Denk dat ik overstap naar Orange of Telenet daar die wel een sterk signaal hebben.

9 reacties

Ja dat is natuurlijk de auteur zijn beslissing en als er privégegevens moeten doorgegeven worden dan doe je dit toch best niet via een openbaar forum.

Reputatie 6
Badge +2

Meten is weten.

En een forum met plots privebrichten is wel onaangenaam. Een forum is informatie voor iedereen.

Reputatie 6
Badge +2
Zie privébericht.
Dat is uiteraard volledig correct wat je zegt, maar je moet daar wel mee oppassen als iemand zegt "ik krijg niet de volle strepen" , kan van toestel tot toestel afhangen van waar je het op afleest mijn nieuwe laptop geeft alle streepjes weer in zijn wifi netwerk icoon terwijl mijn oude maar de helft van de streepjes weergeeft en dit als ik met beide 1 meter van de bbox3 sta, als ik dan met een netwerkanalyser op beide toestellen aflees komt het aantal db's wel overeen.

Maar wat Thoma's aangeeft met een plc wifi extender is zeker geen weggesmeten geld want die heeft niks te maken met het feit of de bbox al dan niet goed werkt op wifi gebied, een wifi extender uiteraard wel want als die niks binnen krijgt kan hij ook niks heruitzenden 😉
Als je vlakbij uw modem zit en je hebt praktisch geen wifi signaal dan is de wifi van uw modem defect, verder van de modem zal het uiteraard nog slechter zijn . Een extender kopen is weg gesmeten geld en veranderen van kanaal is zeker niet de oplossing en zal niets uithalen. Enige oplossing Bellen naar 080022800 en een technieker vragen.
Als je spreekt van kamer boven dan kan het wel zijn dat je daar slechte ontvangst hebt door bvb betonnen vloeren, hangt veel af van wat materiaal het wifi signaal moet doorkruisen.
En de wifi-5.0 verzwakt nog vlugger door afstand en materialen waar het door moet.
Dank jullie voor jullie hulp. Heb echt van alles al geprobeerd, zeker omdat ik een dochter van 17 heb en die op haar kamer boven geen signaal kan ontvangen, en ik dus maar steeds haar data abo moet opwaarderen. Begon allemaal met de verhuis die Proximus niet geregeld kreeg, heeft 3 weken geduurd, en nu dat alles aangesloten is zie ik dat het signaal gewoon echt slecht is. Heb al meerdere male opnieuw opgestart, zeker te meer omdat hij soms gewoon vast loopt als het ware.
Ik zal de andere tips en doorlezen en vanavond proberen.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Saskia, jammer om dit te lezen. Meteen een PLC wifi extender aankopen is inderdaad wat kort door de bocht. In dit kan kon je beter even contact opnemen met onze technische dienst om na te gaan wat we kunnen doen me je huidig wifi signaal zonder meteen extra kosten te maken.

Kijk allereerst eens op deze pagina voor wat algemene informatie en wat tips wat te doen bij een slecht wifi signaal. Tip! Vaak helpt een herstart van de bbox om een goed signaal te verkrijgen!

Wat meer 'fine-tuning' maar zeker ook efficient is het wijzigen van het wifi kanaal. Kijk even op deze pagina voor meer info hierover. Ook dit raden we zeker aan! Laat ons zeker iets weten van de afloop zodat we samen verder een oplossing kunnen vinden.

Ter info, een PLC wifi extender is zeker geen slecht toestel en biedt en vele gevallen zeker een oplossing. Dit toestel wordt bijvoorbeeld heel vaak gebruikt voor een goed wifi signaal in een 2de ruimte of op een 1ste/2de verdieping. Natuurlijk bekijken we liever eerst wat gratis oplossingen. ;)

Edit: Blijkbaar iets te traag getypt want ik zie dat Martin ook reeds deze tips heeft gegeven. 🙂
Heb je al op ander wifi kanaal geprobeerd op je bbox3 , de naburige wifi signalen kunnen juist zorgen dat je eigen wifi signaal verstoord wordt .
als je toestellen het ondersteunen probeer om de wifi-5.0 te gebruiken ipv wifi-2.0
je modem ook eens herstarten door 5 seconden zonder spanning te zetten kan ook nooit kwaad om eens te proberen.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_global_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/installatie-van-de-modem-en-configuratie-van-de-wifi.html

Reageer