Wifi problemen met BBox3

  • 1 March 2016
  • 70 reacties
  • 10708 Bekeken

:D'k zal een samenvatting opsommen :

1. nieuwe bbox3 en het probleem begon
2. modem omgeruild voor nieuwe bbox 3 probleem blijft
3. probleem nooit gehad met bbox 2 (intern niets aan M.O. veranderd)
4. de lijn is al tientallen malen getest en in orde bevonden
5. Probleem situering : 4 personen in de living.
• 1 met laptop op de kabel. Werking 100%
• 2 met tablet via wifi valt weg
• 3 met laptop via wifi blijft, maar valt 5 minuten later weg
• 4 met laptop via wifi, valt onafhankelijk van de anderen ook weg

6. IP adressen staan DHCP
7. wifi signaal is sterk, 5 volle blokjes, op moment dat iemand zonder internet valt, is het er ook nog gewoon.
8. op advies van Proximus staan 2.4 en 5 Ghz aan. Maakt ook niets uit als je de 1 uitzet : het probleem blijft
9. we hebben al ‘’op verschillende profielen gestaan die langzaam beter zouden worden’’
10. al veel verschillende kanalen geprobeerd. 1, 6 , 13 , 8 upper lower, met en zonder GN NIETS verandert de zaak.

Conclusie : link wordt opgehouden door slecht protocol in de modem zelf ??

We moeten nu weer een nieuwe modem ophalen. 3de keer goeie keer ?

70 reacties

Reputatie 6
Badge +4
misschien even tussendoor

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de...
Reputatie 6
Badge +4
Een app wordt altijd in eerste instantie geprogrammeerd voor de hoofdgebruikers.. de meeste van de klanten werken effectief over 2.4 GHz.. bedoeling is wel op latere basis uit te breiden naar 5GHZ..

Moet eerlijk toegeven.. zelf al een BBOX3/technicolor gehad en nu een BBOX3/ sagem staan in kader van andere testen..ondervond ook minder wifi problemen met de Technicolor..
Inderdaad sinjoor, niet alleen bij PX maar over de bbox3 lees je toch problemen genoeg omtrent wifi , digenen die dan bv voor een F!B opteren hebben dan toch die problemen ineens niet meer dus ......
Als je wifi signaal gestoord wordt door naburige wifi signalen, ja dan is het moeilijk op te lossen of je moet het beste kanaal uitzoeken, je bbox3 dit automatisch laten doen is ook niet altijd goed, dus best manueel vast zetten op het gekozen kanaal.
Je kan ook voor de 5Ghz wifi band opteren op de bbox3 als je netwerkadapters op je toestellen die band ondersteunen en de afstand tot aan je bbox3 niet te groot is.
Ik ben ook na miserie met de bbox3 van sagemcom om een bbox3 van Technicolor geweest in een Prox center, mss moet je dit ook eens proberen, wie weet!
enfin ik geef alleen maar mijn bevindingen door.
NB: nu kan ik wel mijn lijn karakteristieken niet meer zien zoals met de sagemcom!
Om die reden lig ik daar ook niet altijd op te wachten tot er een oplossing komt van PX want het kan inderdaad in sommige gevallen lang aanslepen en heb ik uiteindelijk naar het PX center geweest en daar alles uitgelegd waarom ik de bbox3 eens zou willen omwisselen voor een technicolor en ik zo kon uiteindelijk vaststellen of he hiermee zou beter zijn en de persoon daar had er begrip voor en mij een technicolor gegeven. De enigste reden dat ik een sagemcom wou was omdat ik daarmee de lijnkarakteristieken kon uitlezen en voor de Technicolor bestaat er nog geen zo'n tool.
Dus zoals je ziet werk ik ook af en toe voor PX, want je weet wat Roger zegt hé "wat jezelf doet doe je meestal beter" :-)))
Ja dan is het een haar 😉
moeilijk om weten hé want niet iedereen post zijn eigen foto, want zoals je op het nieuws wellicht gehoord hebt zetten ze er dan een ander lijf onder :-))))
(dat ging wel over foto's verspreiden op Facebook van je kinderen)
ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd heb
- modem reeds herstart (5 sec zonder stroom zetten)
- bbox wifi kanaal reeds eens veranderd, proberen op kanaal 1 of 6 of 11 ?
- geprobeerd of je dit ook voor hebt op wifi-5.0 als je een toestel hebt om dit te testen die wifi op 5.0 GHz ondersteunt
ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd heb
- modem reeds herstart (5 sec zonder stroom zetten)
- bbox wifi kanaal reeds eens veranderd, proberen op kanaal 1 of 6 of 11 ?
- geprobeerd of je dit ook voor hebt op wifi-5.0 als je een toestel hebt om dit te testen die wifi op 5.0 GHz ondersteunt

- modem al meerdere malen herstart
- verschillende kanalen geprobeerd
- gebeurd zowel op wifi 5.0, 2.4 als op mijn access points die een wireless signaal versturen vanaf een wired connection

- alle wired verbindingen doen het precies wel goed, lijkt precies een fout in de router te zijn? Ik ben hopeloos opzoek naar een oplossing.
je kan altijd via een PB eens vragen van je bbox te laten omruilen
een privébericht aan Het Proximus Team sturen:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 6
Badge +1
Ben je al ns van modem merk veranderd, Sagecom of Technicolor?
Het merk staat gedrukt op de lange sticker op de achterkant vd modem.
Is dat op alle toestellen dat je die onderbreking voorhebt zowel op wifi 2.4 als 5.0
Hi Martin,

De wifi problemen doen zich inderdaad zowel voor op:

- wifi 2.4
- wifi 5.0
- wifi via eigen Wireless AccessPoints

Groeten,
marnik
maar is dat op één toestel bv op een laptop of is dit ook op andere bv pc , smartphone , andere laptop enz...
Want het valt ook voor op je wreless AP's die zijn dan toch verbonden met een utp kabel aan de BBOX3/router. dus dan zal de bbox3 al niet de reden zijn in dit geval.
Heb je dat ook voor als je die Wireless AP's uitzet
=============================
bijkomende info:
Als je een bbox3 hebt kun je ook deze Proximus Home Optimizer app eens proberen om het beste wifi kanaal in te stellen:
toch wat de wifi 2.4 betreft
> android.proximushomeoptimizer
Ter info hier iemand met een gelijkaardig probleem:
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/connectie-probleem-41816
krak hetzelfde probleem met BBOX3.

ferm ambetant! En het ergste vanal is, ge kunt blijven bellen naar die first line helpdesk, dat help voor geen meter.

gewoon eigen router kopen en alle WIIF afzetten op die BBOX3 of geef ons gewoon terug een BBOX2 😞
Het zal wel niet om de bbox3 te doen zijn want ik en mijn pa bv hebben al verschillende bbox3 merken en types gehad en hebben geen dergelijke problemen, het moet ergens anders zitten of als je bbox3 nog nooit vervangen geweest is zou je deze eerst eens kunnen laten omruilen en als dit toch al gebeurd is, eens een gratis happyhouse technieker aanvragen om het probleem uit te vissen, hoe je die kunt aanvragen zie hier > http://proximus.be/happyhouse , zeker als de mensen van proximus geen andere oplossing vinden of kunnen aanbieden.
@Martin dus omdat het bij 2 mensen goed werkt, werkt het bij iedereen goed?

dat is lekker kort door de bocht zeg... jij moet zeker en vast in de IT gaan werken! Het werkt voor mij dus ook voor al de rest... helaas gaat die vlieger niet op...

heb je uberhaupt dit ticket gelezen? het probleem stelt zich niet constant voor.. en wat gaat die happyhouse technieker uitmeten of bekijken? de lampjes werken goed en de locatie is goed.. alles is ok, dag
"@Martin dus omdat het bij 2 mensen goed werkt, werkt het bij iedereen goed?"

Dat heb ik toch niet gezegd, Ik ben trouwens hier de eerste en zeker niet de laatste die dit altijd al gezegd heeft !

Wat ik bedoel dat het bij zovelen en niet alleen bij mij en mijn pa uiteraard goed werkt en ik wil altijd heel veel bij leren en hoor heel graag dan waarom het bij mijn pa en ik zelf goed werkt (en zovele anderen) met een bbox3 waarom het dan beter zou werken met een bbox2 aangezien je zegt "of geef ons gewoon terug een BBOX2 " of waarom het dan bij sommigen goed werkt en bij anderen niet met de bbox3, het kan dan toch niet een specifiek bb3 probleem zijn (tenzij defect) of vergis ik mij? (mss heb je een specifieke toepassing dit kan uiteraard ook)

Ik speel hier echt niet het spelletje van 'ik weet alles beter' want ik ben er in de eerste plaats van overtuigd dat ik nog heel veel kan bijleren en zeker niet alles weet (wie wel trouwens) !

Ik ben ook maar een trouw forumlid (niet van proximus) die probeert van als het mij enigszins lukt een steentje bij te dragen om eventueel met kleine tips toch een beetje hulp te kunnen bieden al dan niet om tot een definitieve oplossing te komen, en ondertussen ook ergens er zelf iets kunnen van op te steken uit reacties van anderen op het forum en meer steekt er zeker en vast niet achter hoor.
misschien even tussendoor

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de...


waarom enkel 2.4Ghz? Ik wilde de app testen met mijn 5Ghz connectie en dat lukt al niet...
volgens proximus zou er in toekomst mss ook een uitbreiding op de app komen voor 5 GHz, al heeft deze band al veel minder kans op storing uiteraard.
ik snap het doel niet van de app als de eindgebruiker die de app wil gebruiken enkel 5Ghz gebruikt...
Reputatie 7
Badge +4
@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?
mijn buur ondervindt dan af en toe problemen met zijn sagemcom die hij vroeger met de technicolor niet had, blijkbaar moeilijk om er echt conclusies uit te trekken!

NB: volgens het proximus center waar mijn pa altijd gaat, beweerden ze dan weer dat er meer binnen kwamen met een sagemcom om reden van problemen dan die van Technicolor, kan natuurlijk ook toeval zijn wie weet !
ik snap het doel niet van de app als de eindgebruiker die de app wil gebruiken enkel 5Ghz gebruikt...
Ik gebruik dit tool ook niet om wifi problemen (2.4 of 5.0) op te sporen of op te lossen, werk liever met wifi analysers (apps of programma's, waar er ook genoeg gratis bij zijn) om zoiets zelf op te sporen.
@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?


Er zijn genoeg andere tools hoor op de android markt 🙂 gewoon handig dat jullie die router instellen voor me via die app... maar swoit ik doe het wel manueel momenteel via de website.

Reageer