Wifi problemen met BBox3

  • 1 March 2016
  • 70 reacties
  • 10708 Bekeken

:D'k zal een samenvatting opsommen :

1. nieuwe bbox3 en het probleem begon
2. modem omgeruild voor nieuwe bbox 3 probleem blijft
3. probleem nooit gehad met bbox 2 (intern niets aan M.O. veranderd)
4. de lijn is al tientallen malen getest en in orde bevonden
5. Probleem situering : 4 personen in de living.
• 1 met laptop op de kabel. Werking 100%
• 2 met tablet via wifi valt weg
• 3 met laptop via wifi blijft, maar valt 5 minuten later weg
• 4 met laptop via wifi, valt onafhankelijk van de anderen ook weg

6. IP adressen staan DHCP
7. wifi signaal is sterk, 5 volle blokjes, op moment dat iemand zonder internet valt, is het er ook nog gewoon.
8. op advies van Proximus staan 2.4 en 5 Ghz aan. Maakt ook niets uit als je de 1 uitzet : het probleem blijft
9. we hebben al ‘’op verschillende profielen gestaan die langzaam beter zouden worden’’
10. al veel verschillende kanalen geprobeerd. 1, 6 , 13 , 8 upper lower, met en zonder GN NIETS verandert de zaak.

Conclusie : link wordt opgehouden door slecht protocol in de modem zelf ??

We moeten nu weer een nieuwe modem ophalen. 3de keer goeie keer ?

70 reacties

Als je wifi van de bbox3 gestoord wordt om één of andere reden zal die van de F!B ook wel om die zelfde reden gestoorde worden en als ik op UB de reacties lees zijn er ook wel af en toe problemen met wifi via de F!B.
Ik heb ook geen wifi problemen met de bbox3 om de eenvoudige reden dat ik ook niet gestoord wordt door veel naburige wifi signalen, en dat geldt zowel voor de box als de F!B !
Reputatie 1
Moet niet zozeer aan naburige wifisignalen liggen hoor Elsa. De TS heeft trouwens al gezegd dat dit niet zo is.

Wij hebben die problemen van disconnects vroeger ook gehad. Dit was nog met zo'n Philips router(of ervoor Siemens, ik weet het niet meer zeker) op adsl. Ik weet alleen niet meer hoe ik het toen opgelost heb maar ik ga een paar suggesties doen(voor zover ik het mij herinner).

Misschien heeft het te maken met statisch of dynamisch IP-adres. Ofwel heb ik toen de firmware vd router geupdate. Het kan dus zeer zeker ad bbox zelf liggen. Dus voorstel van Elsa om eens te ruilen voor een Technicolor is niet slecht.
Ik bedoelde inderdaad niet alleen op wifi gebied maar ook ander gebied zoals je opnoemt disconnects, maar die ga je even goed hebben met BB of met F!B dat was eigenlijk hetgeen ik bedoelde,in antwoord op wat Jeroen zei, maar de F!B heeft wel meer mogelijkheden dan de BB en is ook een stuk duurder !
NB disconnects komen ook niet altijd van de BB zelf, daarom kost het wat zoekwerk om dergelijke problemen, op te lossen.
Reputatie 1
Badge
Mijn kozijn zit bij Telenet en heeft al een hele tijd interrupts op zijn Wifi. Een technieker is verleden week langsgeweest en heeft de modem een update(?) gegeven. Toen was het even beter, maar voor niet lang. Is dus niet alleen een probleem bij Proximus...ik ga er nu een D-link Wifi-router tussenzetten bij hem.

dan moet je de router functie in je modem toch uitschakelen? want wij hebben bij telenet een access point erbij moeten zetten om ook op het 2 de verdiep internet te hebben. want 2 toestellen met router functie storen elkaar heeft men mij gezegd..
op ons buitenverblijf hebben wij internet maxi en een bbox3 en wifi signaal is ok maar je moet streamen op de 5 GHZ want anders heb ik haperingen, je merkt wel dan dat telenet veel sneller is. Maar we zijn tevreden en kunnen streamen enzzz
Hey,

Toevallig al een permanente oplossing gevonden voor het aanhoudende probleem met de wifi dat je hier beschreef?
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/wifi-problemen-met-bbox3-33971/index1.html

Ik heb namelijk helemaal hetzelfde. Soms is er internet verbinding, soms niet, maar internet via kabel doet het prima alsook de tv's (ook via kabel). Enkel de wifi geeft regelmatig internet problemen op exacte dezelfde manier als door U beschreven.

Vraag ik een nieuwe modem (bbox 3) aan?
ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd heb
- modem reeds herstart (5 sec zonder stroom zetten)
- bbox wifi kanaal reeds eens veranderd, proberen op kanaal 1 of 6 of 11 ?
- geprobeerd of je dit ook voor hebt op wifi-5.0 als je een toestel hebt om dit te testen die wifi op 5.0 GHz ondersteunt
ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd heb
- modem reeds herstart (5 sec zonder stroom zetten)
- bbox wifi kanaal reeds eens veranderd, proberen op kanaal 1 of 6 of 11 ?
- geprobeerd of je dit ook voor hebt op wifi-5.0 als je een toestel hebt om dit te testen die wifi op 5.0 GHz ondersteunt

- modem al meerdere malen herstart
- verschillende kanalen geprobeerd
- gebeurd zowel op wifi 5.0, 2.4 als op mijn access points die een wireless signaal versturen vanaf een wired connection

- alle wired verbindingen doen het precies wel goed, lijkt precies een fout in de router te zijn? Ik ben hopeloos opzoek naar een oplossing.
je kan altijd via een PB eens vragen van je bbox te laten omruilen
een privébericht aan Het Proximus Team sturen:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Bedankt Martin,

Heb het hele probleem met actuele setup neergepend en hoop spoedig antwoord te krijgen
Reputatie 6
Badge +1
Ben je al ns van modem merk veranderd, Sagecom of Technicolor?
Het merk staat gedrukt op de lange sticker op de achterkant vd modem.
TUI: Hou er wel rekening mee dat van merk bbox3 veranderen niet zo evident is, want je krijgt bij een ruil nooit de garantie dat je het merk zal opgestuurd worden via UPS wat je eigenlijk zou wensen.
Zo is de algemene regel ook altijd geweest zeker het geval bij decoders dat de ruil uit het zelfde type bestaat als deze die je inruilt, of het kan wel een ander type zijn indien de stock leeg is.
Bedankt Martin,

Heb het hele probleem met actuele setup neergepend en hoop spoedig antwoord te krijgen


Heb je eigenlijk al een reset geprobeerd van de bbox3
( door achteraan het verzonken reset knopje gewoon blijven in te drukken tot je ziet dat leds vooraan doven
en dan mag je het knopje lossen en bb3 verder laten opstarten)
Bedankt Martin,

Heb het hele probleem met actuele setup neergepend en hoop spoedig antwoord te krijgen


Heb je eigenlijk al een reset geprobeerd van de bbox3
( door achteraan het verzonken reset knopje gewoon blijven in te drukken tot je ziet dat leds vooraan doven
en dan mag je het knopje lossen en bb3 verder laten opstarten)


Net een reset gedaan van de bbox3, nu even kijken of problemen zijn opgelost de komende dagen.
Goh dat merk ga ik eens checken op achterkant! Reset is gebeurd maar hielp niet. Heb intussen een nieuwe bbox3 van Proximus gekregen maar kon inderdaad niet kiezen om het andere merk te krijgen. Ik krijg wat in stock staat op die moment.

Bij installatie nieuwe bbox3 opnieuw dezelfde problemen. Begint heel vervelend te worden... ik zit met een probleem maar niemand kan het blijkbaar oplossen. Moet ik nu echt nieuwe bbox3 aanvragen en nog 1 en nog 1 tot ik toevallig een ander type krijg? Dat lijkt me onhandig voor Proximus en zeker voor mij...
Iedereen, inclusief het Proximus support team hier op het Forum:

Bedankt voor alle reacties, tips en hulp. De problemen lijken verholpen te zijn voorlopig.

Oplossing: Een nieuw type bbox3/v3+ dat exclusief sagem manufactory is. Sinds installatie van dit systeem lijken de wifi-problemen onder controle. Dit bleek ook de oplossing te zijn voor OP. Dus bij deze is iedereen met gelijkaardige problemen geinformeerd.

@Sabine & @Kim (Proximus team) hartelijk dank voor de follow-up en hulp!
Update: problemen zijn niet verholpen, het leek wel even beter te gaan maar we kampen opnieuw met dezelfde WIFI problemen.

- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
- Dit is nu de 3e bbox3 die we lieten vervangen en het probleem is nog steeds niet verholpen. Een happy house bezoek lijkt mij een optie MAAR moeilijk aan te tonen als de internetverbinding op onvoorspelbare momenten weg valt. Technieker een weekje in huis nemen?

Iemand anders met dezelfde problemen? Op het forum te lezen blijkbaar wel maar ik zie nergens een oplossing.
Is dat op alle toestellen dat je die onderbreking voorhebt zowel op wifi 2.4 als 5.0
Hi Martin,

De wifi problemen doen zich inderdaad zowel voor op:

- wifi 2.4
- wifi 5.0
- wifi via eigen Wireless AccessPoints

Groeten,
marnik
maar is dat op één toestel bv op een laptop of is dit ook op andere bv pc , smartphone , andere laptop enz...
Want het valt ook voor op je wreless AP's die zijn dan toch verbonden met een utp kabel aan de BBOX3/router. dus dan zal de bbox3 al niet de reden zijn in dit geval.
Heb je dat ook voor als je die Wireless AP's uitzet
=============================
bijkomende info:
Als je een bbox3 hebt kun je ook deze Proximus Home Optimizer app eens proberen om het beste wifi kanaal in te stellen:
toch wat de wifi 2.4 betreft
> android.proximushomeoptimizer
Ter info hier iemand met een gelijkaardig probleem:
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/connectie-probleem-41816
krak hetzelfde probleem met BBOX3.

ferm ambetant! En het ergste vanal is, ge kunt blijven bellen naar die first line helpdesk, dat help voor geen meter.

gewoon eigen router kopen en alle WIIF afzetten op die BBOX3 of geef ons gewoon terug een BBOX2 😞
Het zal wel niet om de bbox3 te doen zijn want ik en mijn pa bv hebben al verschillende bbox3 merken en types gehad en hebben geen dergelijke problemen, het moet ergens anders zitten of als je bbox3 nog nooit vervangen geweest is zou je deze eerst eens kunnen laten omruilen en als dit toch al gebeurd is, eens een gratis happyhouse technieker aanvragen om het probleem uit te vissen, hoe je die kunt aanvragen zie hier > http://proximus.be/happyhouse , zeker als de mensen van proximus geen andere oplossing vinden of kunnen aanbieden.
@Martin dus omdat het bij 2 mensen goed werkt, werkt het bij iedereen goed?

dat is lekker kort door de bocht zeg... jij moet zeker en vast in de IT gaan werken! Het werkt voor mij dus ook voor al de rest... helaas gaat die vlieger niet op...

heb je uberhaupt dit ticket gelezen? het probleem stelt zich niet constant voor.. en wat gaat die happyhouse technieker uitmeten of bekijken? de lampjes werken goed en de locatie is goed.. alles is ok, dag
"@Martin dus omdat het bij 2 mensen goed werkt, werkt het bij iedereen goed?"

Dat heb ik toch niet gezegd, Ik ben trouwens hier de eerste en zeker niet de laatste die dit altijd al gezegd heeft !

Wat ik bedoel dat het bij zovelen en niet alleen bij mij en mijn pa uiteraard goed werkt en ik wil altijd heel veel bij leren en hoor heel graag dan waarom het bij mijn pa en ik zelf goed werkt (en zovele anderen) met een bbox3 waarom het dan beter zou werken met een bbox2 aangezien je zegt "of geef ons gewoon terug een BBOX2 " of waarom het dan bij sommigen goed werkt en bij anderen niet met de bbox3, het kan dan toch niet een specifiek bb3 probleem zijn (tenzij defect) of vergis ik mij? (mss heb je een specifieke toepassing dit kan uiteraard ook)

Ik speel hier echt niet het spelletje van 'ik weet alles beter' want ik ben er in de eerste plaats van overtuigd dat ik nog heel veel kan bijleren en zeker niet alles weet (wie wel trouwens) !

Ik ben ook maar een trouw forumlid (niet van proximus) die probeert van als het mij enigszins lukt een steentje bij te dragen om eventueel met kleine tips toch een beetje hulp te kunnen bieden al dan niet om tot een definitieve oplossing te komen, en ondertussen ook ergens er zelf iets kunnen van op te steken uit reacties van anderen op het forum en meer steekt er zeker en vast niet achter hoor.
Reputatie 6
Badge +4
misschien even tussendoor

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de...

Reageer