Wifi problemen met BBox3

  • 1 March 2016
  • 70 reacties
  • 10708 Bekeken

:D'k zal een samenvatting opsommen :

1. nieuwe bbox3 en het probleem begon
2. modem omgeruild voor nieuwe bbox 3 probleem blijft
3. probleem nooit gehad met bbox 2 (intern niets aan M.O. veranderd)
4. de lijn is al tientallen malen getest en in orde bevonden
5. Probleem situering : 4 personen in de living.
• 1 met laptop op de kabel. Werking 100%
• 2 met tablet via wifi valt weg
• 3 met laptop via wifi blijft, maar valt 5 minuten later weg
• 4 met laptop via wifi, valt onafhankelijk van de anderen ook weg

6. IP adressen staan DHCP
7. wifi signaal is sterk, 5 volle blokjes, op moment dat iemand zonder internet valt, is het er ook nog gewoon.
8. op advies van Proximus staan 2.4 en 5 Ghz aan. Maakt ook niets uit als je de 1 uitzet : het probleem blijft
9. we hebben al ‘’op verschillende profielen gestaan die langzaam beter zouden worden’’
10. al veel verschillende kanalen geprobeerd. 1, 6 , 13 , 8 upper lower, met en zonder GN NIETS verandert de zaak.

Conclusie : link wordt opgehouden door slecht protocol in de modem zelf ??

We moeten nu weer een nieuwe modem ophalen. 3de keer goeie keer ?

70 reacties

TYPFOUTJE : LEAD moet uiteraard IEMAND zijn.

(Edit Wim: aangepast).
Reputatie 6
Badge +4
Titel van topic aangepast voor meer duidelijkheid
Reputatie 3
Badge +1
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt. Want een Wifi probleem is altijd complex en dus moeilijk vanop afstand op te lossen.

0800 22 800 that's the place to be 😉
@BMVDD
Wat mij wel opvalt op andere sociale media en forums ook, dat daar dikwijls van geklaagd wordt nadat ze hun bbox2 vervangen hebben met de bbox3, wel raar dat zo dikwijls gemeld wordt. Het moet in ieder geval iets met de bbox3 te zien hebben want met de bbox2 hadden ze die problemen niet!?
Als je die bbox3 omgeruild heb was dit ene van het zelfde merk (technicolor, of sagemcom) dan de eerste.
Mss komen die meldingen van deze die een bepaald merk bbox3 hebben, iemand van Prox heeft mij eens gezegd dat deze klachten het meest voorkomen met het zelfde merk en ik dacht dat hij sagemcom opgenoemd heeft al ben ik niet meer zeker.
NB: ik heb ook af en toe eens dat de internetverbinding wegvalt nu ik een bbox3 heb, maar gelukkig valt dit niet dagelijks voor, dit had ik met mijn bbox2 ook niet, al is het wel niet altijd simpel om dar conclusies uit te trekken.
Reputatie 7
Badge +1
Mijn kozijn zit bij Telenet en heeft al een hele tijd interrupts op zijn Wifi. Een technieker is verleden week langsgeweest en heeft de modem een update(?) gegeven. Toen was het even beter, maar voor niet lang. Is dus niet alleen een probleem bij Proximus...ik ga er nu een D-link Wifi-router tussenzetten bij hem.
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt.

Voor dergelijke interventies bij wifi problemen is dat gratis?
Inderdaad sinjoor, niet alleen bij PX maar over de bbox3 lees je toch problemen genoeg omtrent wifi , digenen die dan bv voor een F!B opteren hebben dan toch die problemen ineens niet meer dus ......
Als je wifi signaal gestoord wordt door naburige wifi signalen, ja dan is het moeilijk op te lossen of je moet het beste kanaal uitzoeken, je bbox3 dit automatisch laten doen is ook niet altijd goed, dus best manueel vast zetten op het gekozen kanaal.
Je kan ook voor de 5Ghz wifi band opteren op de bbox3 als je netwerkadapters op je toestellen die band ondersteunen en de afstand tot aan je bbox3 niet te groot is.
Reputatie 3
Badge +1
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt.

Voor dergelijke interventies bij wifi problemen is dat gratis?


Ik ga u helaas het antwoord schuldig moeten blijven. Ik heb daar geen zicht op.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb wel eens voorgehad dat de 5GHZ niet meer te vinden was, na een herstart was dit gelukkig terug in orde.
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt. Want een Wifi probleem is altijd complex en dus moeilijk vanop afstand op te lossen.

0800 22 800 that's the place to be ;)


Jazeker.
Aangezien het een intermitterend probleem is (onregelmatig niet, op vaste tijden) zal de beste man/vrouw hier een paar uur gaan zitten, hopen dat het weer gebeurt.
Soms gebeurd het op dinsdagavond 6 keer na elkaar, dan 3 dagen niet, dan op laptop 1 wel en op de andere 2 niet etc etc

Op 0800-22800 zitten vriendelijke telefonisten die absoluut niet technisch zijn en een standaardlijstje aflopen.

Zij kunnen je doorverbinden met de technische dienst, die stelt dan weer dezelfde vragen als zijn eerdere collega.
Het zou handig zijn om 1 dossiernummer (misschien het telefoonnummer wat uniek is) en dat daar ALLES bijgehouden wordt.
We hebben al 2 keer een techniker in huis gehad. Hardwarematig is alles dik OK.
We hebben al 20 keer 0800 22800 gebeld.
We zijn al drie keer om een nieuwe modem gefietst.

etc etc.
We zitten nu , sinds de installatie van de 3de bbox3 (Sagemcom CS50001 made in tunesia)
met 2 (man is thuis vandaag) laptops op de wifi en tot nu toe hebben we het probleem nog niet teruggezien.

https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/ex-belgacom-nu-proximus-vervolg/
Ik ben ook na miserie met de bbox3 van sagemcom om een bbox3 van Technicolor geweest in een Prox center, mss moet je dit ook eens proberen, wie weet!
enfin ik geef alleen maar mijn bevindingen door.
NB: nu kan ik wel mijn lijn karakteristieken niet meer zien zoals met de sagemcom!

Als je wifi signaal gestoord wordt door naburige wifi signalen


We hebben een sniffer app om te zien wie/wat /waar en zitten op de kanalen. Wij zitten zielig alleen in een rustige bandbreedte.
bovendien is het wifisignaal, aop momenten dat de onderbrekingen voorvallen erg sterk.
https://tijdelijkelinks.files.wordpress.com/2015/05/prox2.png
Ik ben ook na miserie met de bbox3 van sagemcom

Maken ze daar wel nota van bij Prox ? Het lijkt me dat ze ad-hoc hier en daar wat modems vervangen in de hoop dat...
Daarjuist werd ik gebeld door een eerstelijnstechnieker. NOGMAALS alles uitgelegd (ik word daar zo moe van, ipv dat ze alles bijhouden in het dossier met mijn telefoonnummer....) Hij heeft het nogmaals allemaal beschrevene n geupgrade naar een 2delijns technieker, die dan ook evt. hardwarematig gaan kijken in het geheugen van de binnengebrachte BBOX als ik alle juiste tijden en data opschrijf dat 'het' zich voordeed.

Ik werk nu dus officieel , tijdelijk voor Proximus ... hihi
ok, as we speak is het weer weggevallen op mijn man's laptop :
https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/ex-belgacom-nu-proximus-vervolg/data/
Om die reden lig ik daar ook niet altijd op te wachten tot er een oplossing komt van PX want het kan inderdaad in sommige gevallen lang aanslepen en heb ik uiteindelijk naar het PX center geweest en daar alles uitgelegd waarom ik de bbox3 eens zou willen omwisselen voor een technicolor en ik zo kon uiteindelijk vaststellen of he hiermee zou beter zijn en de persoon daar had er begrip voor en mij een technicolor gegeven. De enigste reden dat ik een sagemcom wou was omdat ik daarmee de lijnkarakteristieken kon uitlezen en voor de Technicolor bestaat er nog geen zo'n tool.
Dus zoals je ziet werk ik ook af en toe voor PX, want je weet wat Roger zegt hé "wat jezelf doet doe je meestal beter" :-)))
Als je disconnect en terug connect uitvoert op je bbox3 wifif ssid signaal dat je gebruikt komt het dan niet terug goed.
Reputatie 3
Badge +1
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt. Want een Wifi probleem is altijd complex en dus moeilijk vanop afstand op te lossen.

0800 22 800 that's the place to be ;)


Jazeker.
Aangezien het een intermitterend probleem is (onregelmatig niet, op vaste tijden) zal de beste man/vrouw hier een paar uur gaan zitten, hopen dat het weer gebeurt.
Soms gebeurd het op dinsdagavond 6 keer na elkaar, dan 3 dagen niet, dan op laptop 1 wel en op de andere 2 niet etc etc

Op 0800-22800 zitten vriendelijke telefonisten die absoluut niet technisch zijn en een standaardlijstje aflopen.

Zij kunnen je doorverbinden met de technische dienst, die stelt dan weer dezelfde vragen als zijn eerdere collega.
Het zou handig zijn om 1 dossiernummer (misschien het telefoonnummer wat uniek is) en dat daar ALLES bijgehouden wordt.
We hebben al 2 keer een techniker in huis gehad. Hardwarematig is alles dik OK.
We hebben al 20 keer 0800 22800 gebeld.
We zijn al drie keer om een nieuwe modem gefietst.

etc etc.
We zitten nu , sinds de installatie van de 3de bbox3 (Sagemcom CS50001 made in tunesia)
met 2 (man is thuis vandaag) laptops op de wifi en tot nu toe hebben we het probleem nog niet teruggezien.

https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/ex-belgacom-nu-proximus-vervolg/


Daarom dat er een technieker moet langskomen met "mijn skills". Want ge zit zowizo met iets in huis dat je wifi signaal stoort.
(ik wil niet opscheppen over mijn kennis van zaken 😃 )
Als je disconnect en terug connect uitvoert op je bbox3 wifif ssid signaal dat je gebruikt komt het dan niet terug goed.

@ Elsa : Sowieso komt het goed zonder iets te doen. Meestal binnen 2 minuten.
@ opschepper : Er zijn geen stoorsignalen. Er si NIETS veranderd behalve de router itself. Den kje dat de supertechnieker hier vele uren gaat zitten wachten tot het intermitterend probleem zich voordoet.?

Conclusie : link wordt onderbroken door slecht protocol in de modem zelf (zoals ik al 3 keer eerder zei : het wifi signaal blijft supersterk en via de kabel blijft innet werken)
spijtig dat je niet eens kunt proberen met een technicolor.
Reputatie 3
Badge +1
spijtig dat je niet eens kunt proberen met een technicolor.
Ik wil hem gerust eentje geven, alleen weet ik niet welke regio hij woont 😃
Nu denk ik nog aan iets anders mss kan het nog liggen aan welke versie sagemcom hij heeft de V1 of V2, zonder of met wifi-ac ondersteuning
maar moest ik hem zijn zou ik toch met een technicolor proberen en zo leren we nog iets bij misschien.
Oei, ziet mijn foto er HEM uit ? Das niet goed. Ik woon in Oostende. Ben net terug opgebeld door PX en ze zijn er nog mee bezig. Ik maak nu printscreens van de uren (met datum) dat het gebeurt, zodat ze dan in de modem kunnen gaan kijken of het intern een probleem is.
Ik wil bij wijze van test gerust een ander merk modem proberen.
Met de BBox 2 hadden we immers ook geen problemen kwa internet.. (WEL met TV maar zo vaak kijk ik geen tv, liever problemen met TV dan met internet)
Als PX terugbelt zal ik vragen om een Technicolor. 'k Zal dan ook hier updaten.

Merci voor het meedenken.

Monique

uren/data : https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/interruptions/
Ja dan is het een haar 😉
moeilijk om weten hé want niet iedereen post zijn eigen foto, want zoals je op het nieuws wellicht gehoord hebt zetten ze er dan een ander lijf onder :-))))
(dat ging wel over foto's verspreiden op Facebook van je kinderen)
Reputatie 2
Badge
:D'k zal een samenvatting opsommen :

1. nieuwe bbox3 en het probleem begon
2. modem omgeruild voor nieuwe bbox 3 probleem blijft
3. probleem nooit gehad met bbox 2 (intern niets aan M.O. veranderd)
4. de lijn is al tientallen malen getest en in orde bevonden
5. Probleem situering : 4 personen in de living.
• 1 met laptop op de kabel. Werking 100%
• 2 met tablet via wifi valt weg
• 3 met laptop via wifi blijft, maar valt 5 minuten later weg
• 4 met laptop via wifi, valt onafhankelijk van de anderen ook weg

6. IP adressen staan DHCP
7. wifi signaal is sterk, 5 volle blokjes, op moment dat iemand zonder internet valt, is het er ook nog gewoon.
8. op advies van Proximus staan 2.4 en 5 Ghz aan. Maakt ook niets uit als je de 1 uitzet : het probleem blijft
9. we hebben al ‘’op verschillende profielen gestaan die langzaam beter zouden worden’’
10. al veel verschillende kanalen geprobeerd. 1, 6 , 13 , 8 upper lower, met en zonder GN NIETS verandert de zaak.

Conclusie : link wordt opgehouden door slecht protocol in de modem zelf ??

We moeten nu weer een nieuwe modem ophalen. 3de keer goeie keer ?


Het daarom dat voor Fritz box gekozen heb, mijn tip is Fritz box 7490. Dat zou Proximus ook eens moeten ondersteunen. Want deze modem router staat als in alle IT bladen het beste, zoals Clickx PC world etc. Ik ben echter niet tevreden over Sagem modems BBOX2 en BBOX3.
Reputatie 2
Badge
en hoe branden de LEDs op de b-box tijdens het wegvallen van het signaal? Zijn die nog allemaal blauw? En staat FON op?

Reageer