Wifi problemen met BBox3



Toon eerste bericht

70 reacties

@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?


Ik heb dus echt krak hetzelfde probleem als @Lunasi.

wifi verbinding blijft goed maar connectie valt weg in game of tijdens streams. Kabel is geen enkel probleem op dat moment.
veel aan dit tool heb je ook echt niet op 2.4 eens op kanaal 1 dan eens op kanaal 6 en nog eens kanaal 11 proberen, en de kous is af !-)
@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?


Toelichting:

- Wifi signaal is uitermate sterk dus aan het signaal ligt het helemaal niet.
- Aan kanalen ligt het ook niet want die heb ik al op allerlei manieren veranderd en met verschillende analyses gezien dat het goed zit. Trouwens kan dit nooit verklaren waarom de wifi soms 5 minuten lang gewoon WEG is en niet slechter.
- Internet via de kable dus via UTP blijft goed werken: televisie valt dus nooit het signaal weg, ook de vaste pc's blijven werken.

Voorbeeld:
- ik heb sonos devices staan in verschillende ruimtes A, B en C. De hoofd-sonos amp staat in ruimte A die met KABEL verbonden is, deze valt nooit of te nimmer uit. In ruimte B en C zitten de sonos-play devices op de wifi en deze vallen regelmatig uit. Op diezelfde moment test ik dan de wifi op mijn gsm en laptop en blijkt er geen internet signaal meer te zijn. De wifi zelf heeft een super signaal maar geen wifi verbinding meer.

Ik heb nu een Sagemcom trouwens.
je zou op den duur eens moeten kunnen een acces point aansluiten aan de lan van de bbox3 waarvan je dan de wifi uitzet om te zien of je dan nog het probleem hebt dat internetverbinding wegvalt (of een router met wifi op de bbox3 aansluiten) dan zou je natuurlijk 100% zeker zijn dat het in de bbox3 gebeurt.
achter de bbox3 zitten 3 AP's en deze ondervinden dezelfde problemen. Heel raar aangezien deze wel degelijk de verbinding krijgen via de kabel...

Ik heb hetzelfde wifi probleem zowel op de BBOX3 wifi als de AP's hun wifi.
Wat ook nog een andere test zou kunnen zijn is als je som ook een router met wifi hebt die je op de bbox3 kunt aansluiten en die je een 2de ppoe sessie kan laten opbouwen, want de bbox3 werkt al ppoe pass trough en dient dan enkel nog om het VDSL signaal te mod-/demoduleren.
Reputatie 7
Badge +3
@Lunasi

De aanwezigheid van een sterk WiFi signaal (5 blokjes) betekent mijns inziens niet dat er nog "WiFi"-communicatie (en dus de facto internet access) mogelijk is
Mijns inziens verstaan bv. Bbox en laptop elkaar niet meer omwille van een ietwat verschillende implementatie van de Wifi 802.11 protocols (time out issues?)
Zelf heb ik soms gelijkaardige "WiFi communicatie"-problemen (geen internet) met een" oude" HP laptop (WiFi N 2.4 & 5.0) en mijn (snelle) Telenet modem; daarentegen niet met "de tragere" Px Bbox en/of Linksys
In principe kunnen we dus niet zonder meer naar Px Bbox "als de ter vervangen schuldige" wijzen en zouden we dus één of andere protocolanalyser moeten gebruiken om naar de uitwisseling van de berichten te kijken om uit te vissen waar het lokaal fout loopt
onder windows 8.1 vroeger had ik dit op mijn laptop ook voor maar met windows 10 bv heb ik dit totaal niet meer voor dus het is inderdaad niet altijd zeker dat het aan de bbox zelf alleen zou liggen.
ook temeer dat hij het voor heeft met andere AP's daarom dat die test met een wifi-router nog meer duidelijkheid zou eventueel kunnen brengen!

Eigenlijk zou je heel basic moeten beginnen met testen, alleen de bbox3 met niks anders aangesloten en alleen bv wifi 2.4 die op staat en alleen één toestel(pc /laptop) die wifi verbinding maakt met deze bbox en zo onderzoeken of je al het probleem hebt en als het probleem zich niet meer voordoet dan één voor één wat bij aansluiten om te zien wanneer het probleem zich terug voordoet, enfin dat is toch mijn praktische manier van werken.....
Hier ook regelmatig probleem met wifi. Wel verbinding met netwerkschijf maar niet met internet.
Ik ben geen kenner maar telkens ik geen internet heb en ga kijken naar de eigenschappen van de
verbinding heeft de bbox3 een IPv4 adres toegekend met achteraan >100.
Na enkele (of meerdere) pogingen lukt het en dan heb ik een IPv4 adres met achteraan een
getal kleiner dan 100
Herstart eens je bbox als je dat nog niet gedaan hebt door zijn stroom eens 5 seconden te onderbreken.
Normaal als je geen vast Ip adres toegekend hebt aan je toestel (pc/laptop....) zou die geen adres 100 mogen krijgen maar wel onder de 64
Al 1000 keer herstart en geen vast ip adres toegekend.
Weet dat het normaal niet kan maar toch doet hij het.
Zet eens je pc/laptop op een vast Ip adres bvb 192.168.1.200 om te zien of je dan nog problemen krijgt.
TYPFOUTJE : LEAD moet uiteraard IEMAND zijn.

(Edit Wim: aangepast).
Reputatie 6
Badge +4
Titel van topic aangepast voor meer duidelijkheid
Reputatie 3
Badge +1
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt. Want een Wifi probleem is altijd complex en dus moeilijk vanop afstand op te lossen.

0800 22 800 that's the place to be 😉
@BMVDD
Wat mij wel opvalt op andere sociale media en forums ook, dat daar dikwijls van geklaagd wordt nadat ze hun bbox2 vervangen hebben met de bbox3, wel raar dat zo dikwijls gemeld wordt. Het moet in ieder geval iets met de bbox3 te zien hebben want met de bbox2 hadden ze die problemen niet!?
Als je die bbox3 omgeruild heb was dit ene van het zelfde merk (technicolor, of sagemcom) dan de eerste.
Mss komen die meldingen van deze die een bepaald merk bbox3 hebben, iemand van Prox heeft mij eens gezegd dat deze klachten het meest voorkomen met het zelfde merk en ik dacht dat hij sagemcom opgenoemd heeft al ben ik niet meer zeker.
NB: ik heb ook af en toe eens dat de internetverbinding wegvalt nu ik een bbox3 heb, maar gelukkig valt dit niet dagelijks voor, dit had ik met mijn bbox2 ook niet, al is het wel niet altijd simpel om dar conclusies uit te trekken.
Reputatie 7
Badge +1
Mijn kozijn zit bij Telenet en heeft al een hele tijd interrupts op zijn Wifi. Een technieker is verleden week langsgeweest en heeft de modem een update(?) gegeven. Toen was het even beter, maar voor niet lang. Is dus niet alleen een probleem bij Proximus...ik ga er nu een D-link Wifi-router tussenzetten bij hem.
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt.

Voor dergelijke interventies bij wifi problemen is dat gratis?
Reputatie 3
Badge +1
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt.

Voor dergelijke interventies bij wifi problemen is dat gratis?


Ik ga u helaas het antwoord schuldig moeten blijven. Ik heb daar geen zicht op.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb wel eens voorgehad dat de 5GHZ niet meer te vinden was, na een herstart was dit gelukkig terug in orde.
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt. Want een Wifi probleem is altijd complex en dus moeilijk vanop afstand op te lossen.

0800 22 800 that's the place to be ;)


Jazeker.
Aangezien het een intermitterend probleem is (onregelmatig niet, op vaste tijden) zal de beste man/vrouw hier een paar uur gaan zitten, hopen dat het weer gebeurt.
Soms gebeurd het op dinsdagavond 6 keer na elkaar, dan 3 dagen niet, dan op laptop 1 wel en op de andere 2 niet etc etc

Op 0800-22800 zitten vriendelijke telefonisten die absoluut niet technisch zijn en een standaardlijstje aflopen.

Zij kunnen je doorverbinden met de technische dienst, die stelt dan weer dezelfde vragen als zijn eerdere collega.
Het zou handig zijn om 1 dossiernummer (misschien het telefoonnummer wat uniek is) en dat daar ALLES bijgehouden wordt.
We hebben al 2 keer een techniker in huis gehad. Hardwarematig is alles dik OK.
We hebben al 20 keer 0800 22800 gebeld.
We zijn al drie keer om een nieuwe modem gefietst.

etc etc.
We zitten nu , sinds de installatie van de 3de bbox3 (Sagemcom CS50001 made in tunesia)
met 2 (man is thuis vandaag) laptops op de wifi en tot nu toe hebben we het probleem nog niet teruggezien.

https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/ex-belgacom-nu-proximus-vervolg/

Als je wifi signaal gestoord wordt door naburige wifi signalen


We hebben een sniffer app om te zien wie/wat /waar en zitten op de kanalen. Wij zitten zielig alleen in een rustige bandbreedte.
bovendien is het wifisignaal, aop momenten dat de onderbrekingen voorvallen erg sterk.
https://tijdelijkelinks.files.wordpress.com/2015/05/prox2.png
Ik ben ook na miserie met de bbox3 van sagemcom

Maken ze daar wel nota van bij Prox ? Het lijkt me dat ze ad-hoc hier en daar wat modems vervangen in de hoop dat...
Daarjuist werd ik gebeld door een eerstelijnstechnieker. NOGMAALS alles uitgelegd (ik word daar zo moe van, ipv dat ze alles bijhouden in het dossier met mijn telefoonnummer....) Hij heeft het nogmaals allemaal beschrevene n geupgrade naar een 2delijns technieker, die dan ook evt. hardwarematig gaan kijken in het geheugen van de binnengebrachte BBOX als ik alle juiste tijden en data opschrijf dat 'het' zich voordeed.

Ik werk nu dus officieel , tijdelijk voor Proximus ... hihi
ok, as we speak is het weer weggevallen op mijn man's laptop :
https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/ex-belgacom-nu-proximus-vervolg/data/
Als je disconnect en terug connect uitvoert op je bbox3 wifif ssid signaal dat je gebruikt komt het dan niet terug goed.

Reageer