Vraag

Wifi problemen bbox 3v+

  • 22 May 2020
  • 1 reactie
  • 452 Bekeken

Sinds er een omschakeling is gekomen in de aansluiting naar een fiber aansluiting, met een het nieuwe modem bbox 3v+, heb ik veel meer problemen met mijn wifi dekking.

Het lijkt of de wifi instabieler is. Doordat de beide frequenties niet meer apart zichtbaar zijn, is me ook niet duidelijk of één van beide slecht werkt, of er een andere reden is.

Dit is oa erg vervelend omdat ik gebruik maak van een muzieksysteem (Yamaha musiccast) die gebruik maakt van een wifi netwerk. Alles moet op hetzelfde netwerk zitten om te kunnen communiceren met elkaar en via de app. Dit lijdt nu constant tot onderbrekingen,...waardoor je het niet meer gebruikt!

Iemand ervaring met dezelfde problemen?


1 reactie

@Piet Defieuw Er zijn er veel die problemen ondervinden met Smart wifi (One SSID)

Het komt er op neer dat beide wifi banden 2.4 en 5.0 nu onder en de zelfde wifi naam uitgezonden worden namelijk wifi-2.4-xxxx
Toestellen die vroeger op SSID = "wifi-5.0-xxxx" ingesteld stonden moeten nu op SSID "wifi-2.4-xxxx" ingesteld worden om ook verder op  5.0 te kunnen werken en indien nodig als 5.0 bv te zwak wordt, automatisch naar 2.4 over te schakelen = “smart wifi”

Om op te sporen dat dit de oorzaak zou zijn van je probleem,
dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug inschakelen achteraf als je eventueel de oorzaak van de problemen gevonden zou hebben, net op de zelfde werkwijze.

Reageer