Vraag

Wifi onvindbaar door printer en IP Cam

  • 7 April 2020
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Hallo,

Ik heb een B-Box 3 Sagem en af en toe valt de wifi weg. Na enige tijd is die terug dus ça va nog. Nu sta ik deze morgen op en zie ik dat mijn IP Cam mijn 2.4 niet meer vindt, net als mijn wifi printer.

Mijn wifi-printer vindt wel nog de netwerken (telenet) van de buren dus ik denk dat er daar niets mis mee is. Ik heb al geprobeerd om het uit te leggen aan een Proximus-medewerker maar die test mijn lijn en zegt “alles is OK”.

Heeft iemand dit al gehad en hier een oplossing voor ?

Bedankt !


5 reacties

inderdaad de bbox kan het kanaal terug soms veranderen 

louter nog als bijkomende info: bij One SSID of ook slimme wifi genoemd zal er maar 1 wifi naam uitgezonden worden voor 2.4 en 5.0 namelijk “wifi-2.4-xxxx”

waardoor je wifi bridge ook gaat verbinding maken met 5.0 band aangezien voor beide de wifi naam dezelfde is.

Toch bedankt Martin voor uw snelle en juiste reactie ! Mercikes

Ik heb alles al enkele keren heropgestart. Ik heb de 2 signalen want mijn wifi Bridges werken op de 5.0

Heb het kanaal naar 11 gezet op 20 mhz (gespiekt op andere topics) en momenteel vindt de printer terug mijn wifi signaal

Hopelijk blijft alles staan.

Ik vind het wel erg dat ik dit allemaal zelf heb moeten uitvissen. Waarschijnlijk dus toch door Proximus of automatisch het kanaal aangepast

 

@Bjorninho moest het zijn dat je alleen wifi-2.4-xxxx ziet in de lijst van binnenkomende wifi signalen dan zou je eens One SSID kunnen deactiveren als die opstaat om zo te uitvissen of dit de reden is van je problemen

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug activeren op de zelfde manier wanneer je dit wilt.

@Bjorninho heb je de bbox al eens herstart door zijn spanning 10 sec te onderbreken.

zie je op een smartphone of laptop bvb de twee wifi signalen binnen komen namelijk 

wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx van je bbox of zie je nu alleen maar wifi-2.4-xxxx binnenkomen.

Reageer