Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Reputatie 5

Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel :slight_smile:  maar heb je de bbox al eens gereset  en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen

en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.


Deze morgen de modem naar fabrieksintellingen gezet. Kanaal op 8 gezet. En raad eens waar het nu op staat,juist ja op 1. Ze moeten daar echt iets tegen mij hebben bij Proximus.

mvg

daar vrees ik inderdaad al lang voor dat het iets met de bbox moet te maken hebben….

Reputatie 6
Badge +3

Dan ligt het probleem echt bij jouw B-Box 3. Want aangezien je niet de Home Analyzer app gebruikt, zou het kanaal niet automatisch mogen wijzigen. Geen enkel probleem hoor een tablet,computer,smartphone zijn inderdaad apparaten. Iedereen drukt zich wel eens verkeerd uit.

bij mij is dat mijn laptop apparaat :slight_smile:

Reputatie 5

Ja ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt . Ik noem een tablet een apparaat om te analyseren.:wink:

mvg

Reputatie 6
Badge +3

Voor mij is apparatuur hardwarematig en geen analyzer tool (software matig). Daarmee was ik in de war.

wifi analyzer veronderstel ik (spectrum analyzer is al wat duurder :slight_smile: )

Reputatie 6
Badge +3

@Jamo : De reden waarom ik dit vroeg was omdat je dit schreef: Ik heb mijn eigen apparatuur om de wifi te optimaliseren.

Reputatie 5

Ik steek hier geen tijd meer in. Door het antwoord dat ik vandaag van de klantendienst heb gekregen ga ik waarschijnlijk na 25 jaar overschakelen naar Telenet.

mvg

Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel :slight_smile:  maar heb je de bbox al eens gereset  en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen

en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.

Reputatie 5

@Jamo  Ik heb het wifi kanaal even van hier uit vast gezet op 8 , hopelijk blijft hij nu staan.


Geachte,

Ik kom net van mijn werk en zie dat het op kanaal 1 staat. Dus is niet blijven staan.

Een Wi-Fi analyser is gewoon een analyse tool om te achterhalen welke kanalen het drukst bezet zijn door naburige draadloze AP’s om zo zelf het optimale kanaal te kiezen. De Home Optimizer app van Proximus staat wel automatisch in verbinding met jouw B-Box 3 om automatisch het kanaal te wijzigen.

@Jamo : Als test kan je best ook eens jouw eigen apparatuur er tussenuit halen. Dit om uitsluitsel te geven of het niet daardoor komt.


Over welke apparatuur heb je het? Ik kijk gewoon op een tablet welk kanaal het minst hinder heeft van naburige wifi kanalen. En dat is bij mij kanaal 8 .

mvg

Dat is het hem juist dat de home optimizer blijkbaar niet altijd het beste kanaal zet op de bbox, in ieder geval bij mi toch niet!

Reputatie 6
Badge +3

Een Wi-Fi analyser is gewoon een analyse tool om te achterhalen welke kanalen het drukst bezet zijn door naburige draadloze AP’s om zo zelf het optimale kanaal te kiezen. De Home Optimizer app van Proximus staat wel automatisch in verbinding met jouw B-Box 3 om automatisch het kanaal te wijzigen.

@Jamo : Als test kan je best ook eens jouw eigen apparatuur er tussenuit halen. Dit om uitsluitsel te geven of het niet daardoor komt.

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo  Ik heb het wifi kanaal even van hier uit vast gezet op 8 , hopelijk blijft hij nu staan.

ik gebruik een app wifi analyzer op mijn windows 10 laptop, ik ga ondertussen eens kijken of mijn bbox nog altijd op k11 staat waar ik het beste resultaat haal.

Edit: staat inderdaad nog altijd mooi op k11

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb zopas eens efkens gekeken in de google store en daar staan minstens 5 wifi analysers. 

@Cvanloon  zoals ik denk ik volgen TS al gepost heeft met een een wifi analyser want met de home optimizer zet hij mijn bbox ook niet op het beste wifi kanaal.

@Martin mss toch eens de bbox resetten moest je het nog niet gedaan hebben en eens kijken welke software versie er op staat.

Reputatie 6
Badge +2

Met welke apparatuur werkt je om het kanaal te optimaliseren en te kiezen? Je doet daar een beetje geheimzinnig over.

Reputatie 5

Deze morgen om 9h49 op kanaal 8 gezet. Nu (10h38) weer gestoorde ontvangst. Nog geen uur later en het staat al terug op kanaal 1.

mvg

Hotspot uitschakelen dat probleem dateert al van jaren terug maar sindsdien niet meer op het forum vernomen dat dit nog een probleem vormt.

Deze software versie dateert van ergens einde 2019, en van recentere versie heb ik nog niet gehoord.

Reputatie 6
Badge +3

Ok, dat wist ik niet. Je kan ook nog altijd manueel de Public Wi-Fi hotspot uitschakelen zoals in het aangehaalde topic door Cvanloon het geval was met FON. Door in de interface te klikken op my modem,Hotspot,bij general service op off zetten en op OK drukken om op te slagen. Op mijn B-Box V3 Sagemcom staat er software versie: 8c.310A.

Het is hier wel vroeger nog ter sprake gekomen dat de manuele kanaal instelling niet blijft staan, maar dat was met vorige softw versies dus daarom de vraag of hij eens de softw wil natrekken; het valt af en toe voor dat de nieuwe software om één of andere reden niet op de bbox geraakt zelfs niet na resetten, en moet prox die echt pushen.

Reputatie 6
Badge +3

@Jamo : Je moet die app niet gebruiken. Maar dat kon een mogelijke oorzaak zijn dat deze automatisch het kanaal wijzigt, omdat die automatisch kan communiceren met jouw B-Box 3, moest je dit gebruiken. Wat er bij jou voorvalt is heel bizar. Bij mij blijft het kanaal altijd op mijn keuze staan.Indien je zelf materiaal gebruikt om je Wi-Fi te optimaliseren moet je daar kijken of er daar geen automatische kanaal keuze staat. Want deze is rechtstreeks ook verbonden met jouw B-Box 3. Ik geef gewoon tips mee om na te kijken, op voorhand kan niemand ook weten dat je geen leek bent. 

ik denk inderdaad dat dit niet meer het geval is want er is al ondertussen andere firmware gepusht op al de bbox merken en types, mss moet Jamo een kijken welke firmware versie er op zijn bbox3 staat.

Reageer