Beantwoord

WIFi hotspots FON

  • 21 August 2017
  • 10 reacties
  • 245 Bekeken

Als je 4G gebruikt en je komt aan een wifi hotspot dan schakel je over op wifi, bij telenet kon je met 4 (die in het abonnement zijn) inloggen op hun telenet hotspot
hier bij rpoximus blijkt dit maar voor 1 gebruiker te gaan, gaat men dit in de toekomst veranderen zodat elke gebruiker in het abonnement ook een wifi inlog krijgt, want zo gaat het 4G gebruik er bij mijn kinderen wel sneller door met hogere facturen tot gevolg
icon

Beste antwoord door Jimmy O 23 August 2017, 20:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Indien de GSM nummers in en pack zitten heeft ieder nummer zijn eigen login.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/hoe-surfen-op-een-wifi-hotspot.html
Reputatie 1
Ik heb een probleem na een reset van mijn Bbox2. Bij het heropstraten bleek dat mijn verbinding en Fon_spot niet meer beveiligd waren. Ik heb toen de instructies gevolgd en naar 192-pagina met de settings van mijn BBox2 gesurfd. Alleen daar bleek dat de paswoord-settings nog allemaal ingevuld waren en 'actief' stonden. Maar volgens de smartfoon was de verbinding van wifi en de gekoppeld Fon hotspot niet beveiligd maar 'open'.

Heb intussen op allebei de 'Deactivate' knoppen gedrukt en terug op 'Activate' en 'Apply', maar het haalt niets uit. De verbinding blijft 'open' staan. Hij beveiligd die dus niet meer. Kan niet direct ergens een oplossing vinden, want volgens de pagina met paswoord-reset is een reset van de modem zelfs niet nodig. Als ik op 'Deactivate' klik verdwijnt mijn verbinding wel op de smartfoon, maar krijg die dus niet meer op 'beveiligd' gezet .... wat ik ook probeer.
Reputatie 1
Ik heb een probleem na een reset van mijn Bbox2. Bij het heropstraten bleek dat mijn verbinding en Fon_spot niet meer beveiligd waren. Ik heb toen de instructies gevolgd en naar 192-pagina met de settings van mijn BBox2 gesurfd. Alleen daar bleek dat de paswoord-settings nog allemaal ingevuld waren en 'actief' stonden. Maar volgens de smartfoon was de verbinding van wifi en de gekoppeld Fon hotspot niet beveiligd maar 'open'.

Heb intussen op allebei de 'Deactivate' knoppen gedrukt en terug op 'Activate' en 'Apply', maar het haalt niets uit. De verbinding blijft 'open' staan. Hij beveiligd die dus niet meer. Kan niet direct ergens een oplossing vinden, want volgens de pagina met paswoord-reset is een reset van de modem zelfs niet nodig. Als ik op 'Deactivate' klik verdwijnt mijn verbinding wel op de smartfoon, maar krijg die dus niet meer op 'beveiligd' gezet .... wat ik ook probeer.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Blinckx,

Maar de fon is altijd onbeveiligd omdat het ook een open network is voor andere Proximus klanten.

Groeten,

Jimmy
Reputatie 1
Neen, het gaat over mijn eigen draadloze wifi verbinding van de Bbox 2, ik kan die dus niet meer op 'beveiligd' gezet krijgen, blijft altijd op 'open' staan.
Reputatie 6
Badge +3
Heb je de reset nog eens opnieuw gedaan volges deze procedure?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Reputatie 1
Ja. Maar het probleem treedt juist op na een hard reset op de button van de modem. Ik had dus de BBox2 moeten hard resetten omdat ik geen verbinding kreeg. Maar toen die terug opgestart was, bleken alle settings van de Wifi er nog steeds in te staan, en op actief. Maar krijg de beveiliging nu niet meer ingeschakeld, dus vraag me af of opnieuw een hard reset dan wel zal helpen?
Reputatie 6
Badge +3
Dat is zeker de moeite waard om te proberen.
Reputatie 1
Ja. Maar het probleem treedt juist op na een hard reset op de button van de modem. Ik had dus de BBox2 moeten hard resetten omdat ik geen verbinding kreeg. Maar toen die terug opgestart was, bleken alle settings van de Wifi er nog steeds in te staan, en op actief. Maar krijg de beveiliging nu niet meer ingeschakeld, dus vraag me af of opnieuw een hard reset dan wel zal helpen?

UPDATE: heb het intussen op beveiligd gekregen door 'Activate' knop bovenaan voor de verbinding in te drukken, maar NIET de 'Activate' knop naast de paswoord setting aan te klikken. Om één of andere (onlogische) reden staat de knop bovenaan nu op 'Desactivate', maar die naast de paswoord settings op 'Activate'. Maar heb het net getest met nieuw paswoord in te vullen (en dus niet op 'Activate' naast paswoord te klikken en nu werkt het. Maar erg logisch klinkt dit toch niet?
Reputatie 6
Badge +3
Dit is altijd zo geweest maar had dit over het hoofd gezien.

Reageer