Vraag

WIFI hotspots

  • 22 July 2016
  • 9 reacties
  • 764 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hoe krijg ik de automatische verbinding met wifi hotspot ingesteld?
Geen gsm in pack , geen abo , wel pay and go .Microsoft Windows 10 phone. Dus Wifi hotspot en niet Smart wifi.of Proximus AUTO_FON
Smart wifi werkt wel perfect op 2 andere android toestellen met abo, in pack .Dus Proximus AUTO_FON.of Smart wifi (Belgie).en niet wifi hotspot
Heb proximusfon account en als ik die samen met wachtwoord invoer maakt hij verbinding maar die is slechts eenmalig want hij vraagt telkens (op andere plaatsen ) om opnieuw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren .Hij maakt dus niet automatisch verbinding na die eerst keer .(wat hij blijkbaar wel zou moeten doen.)
Wat doe ik fout?
Groetjes.

9 reacties

zijn er nog andere toestellen ingelogd mss terzelfder tijd als je wilt inloggen met de WP
per gsm abonnement in je pack kan je wel een apart fon account aanmaken zodat je wel met meerdere toestellen tegelijk kunt op fon gaan.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Elsa,Ik heb inderdaad 2 abonnementen waarvan er blijkbaar maar een fon gebruikt is .Hoe moet ik nu die 2de fon aanmaken onder dezelfde registratie (klantgegevens) email adres en faktuur.? Ik wil nl niet aparte fakturen voor deze gsm of is dit niet zo ? Als ik de werkwijze moet volgen zoals nieuwe wachtwoorden invoeren en emailadressen wijzigen word ik een beetje bang dat het die richting uit gaat.Waarschijnlijk is het veel simpeler maar het zal wel aan mij liggen.Groetjes
Je kan de procedures vinden als je gsm in een pack of niet in een pack zit voor ios, android en windows phone hier:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/hoe-surfen-op-een-wifi-hotspot.html

NB: Heb je een gsm-abonnement in je Pack met internet?
Dan geniet je van een optimale ervaring dankzij Smart Wi-Fi.
Per gsm-abonnement in je Pack krijg je een extra toegang. Smart Wi-Fi activeren kan met 1 klik via de MyProximus App.
Reputatie 3
Badge +1
Elsa,Ik ken Smart wifi.Geen probleem .Alleen heb ik voor de Windows Phone geen abonnement maar een pay and go kaart,dus zeker niets in een pack.Voor de andere 2 smartphones met abo werkt smart wifi correct.
Alleen krijg ik nu de indruk dat wifi hotspot voor payandgo met automatische verbinding (na 1 maal verbonden geweest te zijn) blijkbaar niet werkt en dat je hier dus ook een abo voor nodig hebt .(smart wifi werkt inderdaad alleen met abo en in pack)
Klopt dit? Groetjes.
Inderdaad surfen via Smart Wi-Fi kan alleen
- als uw gsm in een Pack zit (abonnement geen P&G)
- als u een toestel hebt met iOS, Android of Windows Phone.
als dit niet het geval is dan kan je via de gewone manier via een proximus fon hotspot surfen.
Ik heb met mijn WindowsPhone (heb dus geen abonnement) voor alle zekerheid eens ingelogd op Proximus_Fon en dit werkt in ieder geval zonder probleem
Edit 20:48
Nu ook geprobeerd op Proximus_Auto_fon en ook zonder problemen.
Reputatie 3
Badge +1
Elsa,
Als ik wil inloggen op Proximus auto fon krijg ik de melding dat ik met mijn toestel niet kan inloggen op proximus auto fon (windows 10 pay and go , dus geen abo ,geen pack, logisch denk ik)
Op proximus fon kan ik wel inloggen met gebruikersnaam en paswoord maar als ik dan op een andere plaats kom krijg ik de melding "proximus fon actie vereist" Die meldingen krijg ik trouwens telkens ik in de buurt kom van een proximus fon of wifi hotspot.Normaal gezien zou hij dan toch automatisch verbinding moeten maken na de eerste keer gebruikersnaam en wachtwoord ingegeven te hebben .Ik weet het echt niet meer.Wat doe ik fout?
Groetjes
Ik zie nu dat in feite tijdens de test die ik op windows phone gedaan had mijn sim er niet in stak, dus ik log eigenlijk in op wifi hotspot niet via sim authenticatie (is een P&G sim bij mij) maar door gewoon mijn proximus_auto_pon login en paswoord.in te voeren. !! en zo zou het bij u ook wel lukken, net zoals ik infeite ook inlog op auto_fon met mijn laptop! sorry als ik u hierdoor in de war gebracht heb.
Reputatie 3
Badge +1
Elsa,Blijft natuurlijk de vraag waarom ik geen automatische verbinding krijg (na eerste verbinding gemaakt te hebben) .Dit zou hij volgens Proximus toch moeten doen.(zie procedure verbinding maken met wifi hotspot met windows phone ,niet in pack)
Groetjes.

Reageer