Vraag

wifi extender kloont plc niet

  • 22 August 2019
  • 9 reacties
  • 527 Bekeken

In ons huis hebben we een plc- wifi extender (4 lampjes) verbinding voor internet en tv boven en een wifi bridge voor de televisie beneden.
Dit werkte tot voor kort vrij goed maar nu gaf de PLC beneden een rood lampje en boven geen wifi meer (enkel zeer slecht signaal van beneden)
Heb geprobeerd om beide te resetten maar om de een of andere reden krijg ik het lampje met huisje niet brandend en blijft PLC rood knipperen. Als ik op dat moment op knopje klonen duw maakt hij wel verbinding maar dan neemt hij de login van PLC niet over. Ik krijg dan een WLAN verbinding waar ik paswoord en gebruikersnaam moet ingeven. Hoe los ik dit op?

This topic has been closed for comments

9 reacties

Heb je eerst beide dicht bijeen PLC's in een zelfde lokaal gezet om het resetten en her initialiseren uit te voeren.

bijkomende info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-extender-resetten.html
Als je exact doet wat hier woordelijk geschreven staat dan gaan ze absoluut niet met elkaar linken.
Het lampje met het huisje gaat dus niet branden !
Alleen met het resetknopje met de paperclip geraak je er niet !
daar is nergens sprake van de plc/clone toets eventjes in te drukken.
Dezelfde PlC/clone toets dient dan achteraf te worden gebruikt om de netwerknaam en WPA/2 paswoord van de bbox 3, uiteraard met de WPS knopje van de bbox 3 even in te drukken (een 2-tal minuten actief blijft)
Ja en alle stappen gevolgd... Na stap 3 zit ik vast
Reputatie 7
Badge +3
@Vickxsy
ik stuur een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe je de Wifi extender kan resetten.
Mocht het nog steeds niet lukken, laat maar weten dan.

Groeten
Geert
Reputatie 7
Badge +3
vervolg..
Deze heb ik bekeken, heb eentje met 4 lampjes en volg dan het bijhorende stappenplan maar zit vast bij stap 3
Ja en alle stappen gevolgd... Na stap 3 zit ik vast
ik heb in mijn eerste post nog wat bijkomende info geplaatst .

NB: Connectie zonder een copy van de netwerknaam en wachtwoord van de bbox 3 kan ook maar dan moet je wel de key nemen zoals vermeld op de WiFi extender.
Reputatie 7
Badge +3
Ja en alle stappen gevolgd... Na stap 3 zit ik vastik heb in mijn eerste post nog wat bijkomende info geplaatst .


Inderdaad, @Vickxsy mocht het dan nog niet lukken, laat gerust weten dan.

Geert
As je verder naar beneden gaat op je op configuratie van 4 lampjes wifi extender en daar moet je eerst op bbox wls knopje induwen en erna klonen op wifi extender. Als ik dat doe kan ik effectief verbinding maken, maar dan wordt de wifi uitgezonden als apart WLAN. Moet dan terug paswoord en zo ingeven maar het is de bedoeling dat hij het signaal van pcl kloont...
heb je wel degelijk de procedure gevolgd zoals beschreven hier:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html#/wfe4

  1. Dus eerst resetten
  2. dan pairen (synchroniseren op elkaar)
  3. dan clonen met de clone toets om de wifi instellingen van de bbox over te nemen met de wps knop.
Probeer anders eens op een andere manier:
Dus in feite als volgt:
  1. Reset beide door op de plc's 20 seconden op het knopje van onder en op de extender 20 seconden in her kleine ronde gaatje opzij (met paperclip)
  2. Plaats beide toestellen in stopcontact van dezelfde ruimte, hoe korter bij elkaar hoe sneller ze elkaar vinden.
  3. Druk op de plc kort op het knopje onderaan (minder als 1 sec) je zal zien dat het power lampje begint te pinken. Druk vervolgens op het knopje plc/clone op de voorzijde van de WiFi extender. Hierna zal vrij vlug het huisje oplichten op beide plc's.
  4. WPS op bbox3 3 sec indrukken en dan drukken op plc/clone knop van wifi extender. Wanneer de controlelampjes branden en niet langer knipperen, sluit u uw Wi-Fi Extender weer aan op zijn oorspronkelijke plaats.
Laat eens weten of het zo werkt?