WiFi connectieproblemen met Mac OS X op B-Box 2

  • 15 October 2011
  • 4 reacties
  • 1573 Bekeken

Ik hoor van verschillende personen dat er problemen zouden zijn met de stabiliteit van WiFi met Mac OS X en B-Box 2.

Ik heb al in verschillende Fora gelezen dat dit mogelijks te maken zou hebben met WiFi kanaal 1 of met WEP connecties?

Ook zou het probleem groter worden vanaf 2 of meer geconnecteerde Mac workstations.

Mijn zoon heeft begin deze week ook gesukkeld met zijn Macbook Pro WiFi connectie. De modem zit echter op kanaal 13 en we hebben maar 1 enkele Mac in huis...

Heeft iemand weet van dergelijke problemen -- of nog beter: oplossingen!?

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
de 'uiterste' kanalen geven problemen met apple. Apple houdt zich namelijk niet aan de standaard.

Probeer dus eens een ander kanaal
Reputatie 7
Badge +3
Beste

Je dient het kanaal aan te passen en dit op een kanaal tussen 6 en 10 te zetten deze werken het best op de Bbox

mvg,
ook kunnen mss de buren u storen op bepaalde kanalen, eens kijken of er andere signalen sterk binnen komen.
Beste Geert,


Je kan inderdaad best beginnen met http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609" target="_blank. Kanalen 6 of 11 geven in principe het beste resultaat, afhankelijk van andere draadloze routers in de buurt natuurlijk.


Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer