Vraag

wifi boosters verliezen dagelijks verbinding

  • 31 March 2023
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Sinds enige tijd hebben we problemen met de WiFi boosters, regelmatig vallen ze uit, ook als we tv aan het kijken zijn en herstarten helpt niet. We moeten telkens de bbox heropstarten en dan de wifiboosters terug opstarten en dan werkt het weer. 
De afstand kan het niet zijn want een van de boosters staat op 2 meter van de bbox en de andere staat hoogstens 12 meter verder en alles op het gelijkvloers.  
Zijn er problemen met de boosters? 


7 reacties

De vraag is natuurlijk of het probleem zich al voordoet aan de bbox zelf.

heb je ies dat rechtstreeks contact maakt met de bbox over wifi en valt de verbinding daar dan ook mee weg?

je zou al kunnen proberen door de bbox eens te resetten door 20 sec zijn reset knopje ingedrukt te houden.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u pas een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum na het weekend zult kunnen bekomen

Staan deze boosters in cascade (serie = Booster 2 op Booster 1) of in parallel (= beide Boosters op de Bbox/internetbox)? Op welke wijze zijn deze onderling en met de Bbox/internetbox verbonden? Wat is de Link Quality (groen/rood/orange)?

 

Wi-Fi Booster - Installatiegids (proximus.be)

Reputatie 7
Badge +5

@laika_be Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Ik vermoed dat u pas een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum na het weekend zult kunnen bekomen

Staan deze boosters in cascade (serie = Booster 2 op Booster 1) of in parallel (= beide Boosters op de Bbox/internetbox)? Op welke wijze zijn deze onderling en met de Bbox/internetbox verbonden? Wat is de Link Quality (groen/rood/orange)?

 

Wi-Fi Booster - Installatiegids (proximus.be)

Deze staan in parallel en op beide boosters is een tv-box aangesloten.  De boosters zijn via wifi met de bbox verbonden.  De link quality is altijd groen dus dat is geen probleem. 

Misschien dat er teveel apparaten via wifi verbonden zijn en dat daardoor de boosters de verbinding verliezen.

De bbox zelf geeft geen problemen want als de boosters de verbinding verliezen, werken de andere toestellen nog perfect via de wifi.  Het lukt alleen niet om de boosters opnieuw te synchroniseren zonder ook de bbox te herstarten.

@DaisyS M_016 had het hier over boosters in cascade of in ster gebruiken, maar ik vind deze beschrijving niet meer terug op de Proximus site, zelfs met de links die vroeger naar deze beschrijving verwezen, kom je nu gewoon op de beschrijving terecht om een wifi booster te installeren!? Kan je dit eens doorgeven aan de bevoegde dienst.

@laika_be Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Ok is gebeurd ondertussen, bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +5

@laika_be Ik zie op het eerste zicht op jouw installatie geen problemen. Wel zie ik een toestel er tussen staan dat ik niet kan uitlezen. 

Werk je met een switch of router achter je modem?

Reageer