Beantwoord

Wifi Booster verbinden via WPS met andere modem

  • 3 September 2020
  • 6 reacties
  • 1880 Bekeken

In ons oud huis staat de Proximus Bbox modem in de garage. Het Wifi bereik geraakt niet tot in de woonkamer. 

Daarom hebben we een nieuwe TP Link C3150 wifi router geplaatst in de woonkamer op het eerste verdiep, welke verbonden is met Lan kabel met de Bbox. De wifi van de Bbox is uitgeschakeld.

Aangezien ook het wifi signaal te zwak is in de bureau een verdiep hoger, hebben we een Proximus Wifi Booster OWA0310 gekregen.

De vraag is nu of deze via WPS verbonden zou moeten kunnen worden met de TP Link, of werkt  de Booster enkel met de Proximus modem? Na verschillende pogingen is het helaas nog niet gelukt. 

Ik zou de Wifi booster ook met lan kunnen verbinden en als AP instellen, maar zou dan wel hetzelfde SSID als de TP-Link willen kunnen gebruiken zodat alle devices vlot verbinding kunnen maken.

icon

Beste antwoord door philippe_d 4 September 2020, 11:34

Bekijk origineel

6 reacties

kun je dan niet alles instellen via zijn interface 

User-Manual

Als ik de SSID’s van 2.4 en 5.0 manueel wil instellen en opslaan worden deze niet bewaard… daarmee dat ik dacht dat het misschien enkel via WPS zou werken en ook enkel met de Bbox van Proximus.

Iemand hier ervaring mee?

@Bart_025 Dat is wel raar dat het niet bewaard blijft hetgeen je manueel instelt, ik heb hier nochtans al vroeger gelezen van iemand die dit zo beschreef dat je dit via de interface kon instellen, mss heb ik het op www.userbase.be forum gelezen ik weet het niet exact meer, mss kun je daar de vraag ook al ondertussen stellen in afwachting dat hier iemand mss de oplossing dan kent.

zou je mss eerst eens de booster moeten resetten en dan opnieuw proberen!?

Reputatie 6
Badge +2

De vraag is nu of deze via WPS verbonden zou moeten kunnen worden met de TP Link, of werkt  de Booster enkel met de Proximus modem? Na verschillende pogingen is het helaas nog niet gelukt. 

Ik zou de Wifi booster ook met lan kunnen verbinden en als AP instellen, maar zou dan wel hetzelfde SSID als de TP-Link willen kunnen gebruiken zodat alle devices vlot verbinding kunnen maken.

Ik zou het volgende proberen:

  1. Reset de Proximus WiFi booster terug naar fabrieksinstellingen.
  2. Probeer via WPS de Booster te verbinden met jouw TP-Link. Dit zou ook moeten werken met een andere router dan de Bbox (voorwaarde: 5GHz). Eénmaal (kort) drukken op de WPS knop van de WiFi booster (oranje lichtje pinkt), daarna WPS activeren op de TP-Link (zie gebruiksaanwijzing TP Link). Hierbij worden jouw WLAN instellingen van de TP-Link overgenomen
  3. Schakel nu het apparaat terug uit, zet de selectieknop op “Access Point”, verbind de WiFi booster met je netwerk (UTP) en schakel het terug in [in deze volgorde].

Ik denk (of: ik hoop) dat je op die manier de WLAN gegevens van je TP-Link hebt overgenomen, en deze nu kan werken als Access Point (en je hebt nog één extra UTP poort voor een bedraad toestel).

  • Indien [2] niet lukt, schakel (tijdelijk) de WiFi van de Bbox terug in, geef de Bbox dezelfde SSID, versleuteling en paswoord als de TP-Link, en tracht de WiFi booster te pairen met de B-box3, zodat de gewenste WLAN instellingen overgenomen worden.
  • Ga dan naar [3].

@philippe_d Dit zou inderdaad moeten lukken, alleen heb ik nog vroeger van anderen vernomen dat dit met de wifi booster van Proximus en de wps methode en met een ander router ook niet lukte, maar wel lukt met de wps methode op de bbox3, wat ik inderdaad ook niet direct begrijp waarom dit met andere wifi routers dan niet zou lukken!

De vraag is nu of deze via WPS verbonden zou moeten kunnen worden met de TP Link, of werkt  de Booster enkel met de Proximus modem? Na verschillende pogingen is het helaas nog niet gelukt. 

Ik zou de Wifi booster ook met lan kunnen verbinden en als AP instellen, maar zou dan wel hetzelfde SSID als de TP-Link willen kunnen gebruiken zodat alle devices vlot verbinding kunnen maken.

Ik zou het volgende proberen:

  1. Reset de Proximus WiFi booster terug naar fabrieksinstellingen.
  2. Probeer via WPS de Booster te verbinden met jouw TP-Link. Dit zou ook moeten werken met een andere router dan de Bbox (voorwaarde: 5GHz). Eénmaal (kort) drukken op de WPS knop van de WiFi booster (oranje lichtje pinkt), daarna WPS activeren op de TP-Link (zie gebruiksaanwijzing TP Link). Hierbij worden jouw WLAN instellingen van de TP-Link overgenomen
  3. Schakel nu het apparaat terug uit, zet de selectieknop op “Access Point”, verbind de WiFi booster met je netwerk (UTP) en schakel het terug in [in deze volgorde].

Ik denk (of: ik hoop) dat je op die manier de WLAN gegevens van je TP-Link hebt overgenomen, en deze nu kan werken als Access Point (en je hebt nog één extra UTP poort voor een bedraad toestel).

  • Indien [2] niet lukt, schakel (tijdelijk) de WiFi van de Bbox terug in, geef de Bbox dezelfde SSID, versleuteling en paswoord als de TP-Link, en tracht de WiFi booster te pairen met de B-box3, zodat de gewenste WLAN instellingen overgenomen worden.
  • Ga dan naar [3].

Heb uiteindelijk meteen de SSID van de BBox ingesteld met dezelfde gegevens als de TP-Link en WPS uitgevoerd, en dit heeft gewerkt.

De afstand tot TP-Link was te groot, waardoor ik de Booster met LAN heb verbonden en ingesteld als AP en na enkele minuten was alles werkende. 

Bedankt voor de hulp.

Reageer