Beantwoord

Wifi Booster probleem ip adres

  • 23 December 2018
  • 5 reacties
  • 1122 Bekeken

ik heb sinds kort de nieuwe wifi booster van proximus. ik heb deze op het verdiep boven mijn modem staan.

deze staat er rechtonder maar er is geen utp kabel mogelijk en via POE zou het ook niet goed werken omwille van dat ik een 3 fase netwerk heb.

ik wil de wifi booster gebruiken om de omvormer van mijn zonnepanelen van een internetconnectiviteit te voorzien

nu heb ik via wps mijn wifi booster en bbox 3 modem gekoppeld. maar ik krijg geen internetverbinding?

ik krijg op mijn laptop en op de omvormer wel een ip adres maar op de laptop krijg ik maar geen internetverbinding. ik krijg op de omvormer als ip adres 169.254.76.87.

is het normaal niet de bedoeling dat het 162 is als ip adres?

kan iemand me hiermee helpen aub?
icon

Beste antwoord door niels_05 29 December 2018, 12:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Het IP adres zou moeten beginnen met 192.168.1.*. Welk IP adres krijg je dan op je laptop?
Staat je netwerkkaart ingesteld om via DHCP te werken. (automatisch Ip en DNS moeten aangevinkt staan)


je zou ook als test eens kunnen proberen door je laptop bv een vast adressen te geven bvb 192.168.1.200 / gateway 192.168.1 / DNS 192.168.1.1
Staat je netwerkkaart ingesteld om via DHCP te werken. (automatisch Ip en DNS moeten aangevinkt staan)


je zou ook als test eens kunnen proberen door je laptop bv een vast adressen te geven bvb 192.168.1.200 / gateway 192.168.1 / DNS 192.168.1.1


Dag Martin, de omvormer krijgt ook zo'n ip adres en daar kan ik de netwerkkaart niet van instellen.
probleem is opgelost. bleek een defecte wifi booster. bij het vervangen van het toestel kreeg ik wel direct een correct ip adres.
bedankt voor de feedback