Vraag

Wifi Booster om het uur resetten


Reputatie 4
Badge +2

Beste allemaal,

Ik heb eeb Wifi Booster (oude), mijn printer op Wifi staat 1 meter van deze booster. De booster is met een vaste lijn met de bBox3 verbonden.

De 5,0 mHz blijft constant aan, de 4,2 die ik voor mijn printer nodig heb valt na ca. 60 -90 minuten uit.

Als ik de booster reset is alles weer voor een uurtje in orde.

Heeft iemand een oplossing voor me?


21 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel indien nog niet gedaan/geprobeerd OneSSID uitschakelen op de Bbox/internetbox om én voor WiFi 2.4 én WiFi 5.0 een aparte SSID te bekomen (1 voor 2.4 en 1 andere voor 5.0 telkens met hetzelfde WiFi paswoord “WiFikey”) voor een mogelijke oplossing

Via MyProximus voor interbox en via GUI LAN IP 192.168.1.1 als user met user password voor de Bbox door op de OneSSID banner te klikken

 

@Hans_018 aangezien je reeds One SSID uitgeschakeld had zal het daaraan niet liggen, trouwens als je de Booster gebruikt als access point door de schakelaar op AP te zetten zal hij de twee SSID voor 2.4 en 5.0 uitzenden, heb je al eens bv met je smartphone  of laptop dicht bij de  booster als AP gaan staan en gekeken welke SSID’s je ziet binnenkomen van je AP in je lijst met binnenkomende wifi signalen.

Als je die booster reset staat je schakelaar toch op AP.

Reputatie 5
Badge +2

@Hans_018 En je printer is het enige toestel dat zijn verbinding verliest?

Reputatie 4
Badge +2

Op de eerste plaats hartelijk dank voor de antwoorden die ik gekregen heb.

De booster staat permanent AP.  Er is ook een repeater aangesloten op ca 5meter, ook deze verliest regelmatig het contact.  Als de printer contact heeft staat er altijd “zwak signaal” terwijl de afstand minder dan een meter is.

Op mijn iPhone 7 zie ik 2 SSID’s binnenkomen als het 2.4 lichtje knippert, ook als de repeater aanstaat komt de Wifi van de repeater binnen.

Ik denk dat de booster kapot is, temeer daar het een vaste lijn naar de modem is

Reputatie 4
Badge +2

Raar na wat “knoeien” doet hij het al vanaf 13 uur misschien toeval.

Zowel repeater als printer hebben verbinding, printer geeft zelfs signaalsterkte uitstekend.

Afwachten iedereen in ieder geval bedankt voor de interesse.

 

Reputatie 4
Badge +2

Werkt nog steeds. Wel gezien de printer of de booster is van kanaal is van 6 naar 13 gegaan.

Nogmaals bedankt.

Reputatie 4
Badge +2

Weer zelfde probleem.

Printer heeft zwak signaal omdat het rechtstreeks verbonden is met de bBox die 1O meter verder staat.

Booster geeft geen 2,4  signaal  lampje brandt niet, ook repeater krijgt weer geen verbinding.

Gereset en het werkt weer. 

Ga de klantendienst vragen om omruiling.

maar als je met een ander toestel bvb smartphone, dan op dat moment (vooraleer je hem reset) bij de booster staat en contact maakt op 2.4 brandt het lampje dan ook niet?

Reputatie 4
Badge +2

Nee, Martin heb ik paar maal geprobeerd, lampje blijft uit en de iPhone krijgt een zwak signaal, ik zet dan de booster uit en het signaal op de iPhone blijft hetzelfde, komt dus van de bBox, somsook naar 4G korte tijd en dan weer zwakke Wifi.

Jammer dat het signaal van de Booster en de bBox dezelfde naam hebben anders was het makkelijke te zien.

De naam van de repeater is makkelijk te herkenen, daar staat_EXT achter.

je kan eventueel de naam van je bbox3  wifi-2.4-xxxx (al dan niet tijdelijk eens veranderen) , zodat je onderscheid zou kunnen maken tussen 2.4 va de booster en 2.4 van de bbox3 → 

http://mymodem/gui/radio=2G4 (User wachtwoord staat op sticker van bbox3)

Reputatie 4
Badge +2

In de bBox staat 2.4 als Klooster1 en 5.0 als Klooster2.

De Booster gebruikt de naam Klooster1.

 

Ik denk dat je met deze omweg bvb kunt verschillende WiFi namen kiezen tussen de bbox en de booster.

je verandert de wifinamen op je bbox voor 2.4 en 5.0 zoals je die zou willen op de booster dan werk je met de WPS functie op booster en bbox zodat de booster die namen overneemt en nadien zet je weer de originele WiFi namen in je bbox zoals voorheen.

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor de tips, nu geen tijd meer probeer het morgen. 
Prettig weekend allemaal 

Ja met de kinderen in het trampoline park kan ik ondertussen op het forum springen :-)

Voor u ook een gezellig weekend verder.

Reputatie 4
Badge +2

Zie je laatste bericht nu pas hoop dat het heel plezierig en… veilig was

Reputatie 4
Badge +2

Raar, booster werkt nog steeds sinds gisteren 13 uur.

Zal verder afwachten………...

Reputatie 4
Badge +2

Booster heeft “zijn leven” gebeterd, werkt nog steeds nu al 3 dagen.

Alle geïnteresseerden zeker Martin nogmaals dank.

Dat gaat inderdaad al de goeie richting uit 👍

Reputatie 5
Badge +2

@Hans_018 En werkt hij tot de dag van vandaag nog steeds?

Reputatie 4
Badge +2

Ja, werkt nog steeds weet niet wat er mis was.

Denk toch dat er iet smet die booster zelf mis is.

Maar zolang het werkt……. Ik blijf er af  

 

 

Reputatie 4
Badge +2

De booster heeft een tijd continu gewerkt.

Sinds 2 weken is het weer hetzelfde 2.4 valt uit, maar 5.0 (kan niet gebruiken) blijft.

Moet soms tweemaal resetten om 2,4 aan de praat te krijgen.

ik denk dat de booster kapot is.

Reageer