Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 93 reacties
  • 8927 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...


93 reacties

heb je de booster in de zelfde ruimte gezet als de bbox als je die booster gereset en gesynchroniseerd hebt met de bbox en komt de Link Quality dan ook rood terwijl die bij de bbox staat?

Je Wi-Fi Booster resetten & synchroniseren | Proximus

Indien wel dan de bbox ook eens resetten.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Na de bbox gereset te hebben kan het nodig zijn da je de booster terug reset en synchroniseerd om zeker te zijn.

Reputatie 1

@Martin alles in dezelfde ruimte geplaatst, link quality is dan groen

 

Dan staat je booster waarschijnlijk wat te ver en is de wifi ontvangst op het randje mss de positie van je bbox en/of van je booster wat veranderen van positie

en anders toch eens proberen van de bbox te resetten, je weet maar nooit dat het iets helpt

Reputatie 1

wifi laptop zit op 2.4, booster op 5, ondertussen booster gereset maar probleem blijft bestaan, link quality blijft rood

 

maar als hij dicht staat bij de bbox krijg je geen link quality rood of heb je niet lang genoeg gewacht terwijl de booster bij de bbox staat.

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Wat Martin zegt klopt. Als link quality rood blijft branden wilt dat zeggen dat je wifi booster niet optimaal geplaatst is. Door je wifi booster te verplaatsen kan je de juiste positie vinden voor het beste bereik.

Reputatie 1

@DaisyS , hi Daisy, ik kan de booster verplaatsen maar hoe kan ik dan twee kabels van de toestellen die met de tv zijn verbonden aansluiten?

De vraag is natuurlijk ook of je dit ook vroeger voor had en indien niet is er iets in huis veranderd, zoals isolatie van muren of ander behang die wifi-frequenties op 5Ghz kunnen beïnvloeden enz….

Reputatie 1

@Martin Ik heb net, omwille van home office, een kamer als kantoor ingericht maar er werd niets veranderd zoals isolatie van muren of ander behang. Om een sterker signaal te hebben op de 1ste verdieping heb ik de booster aangeschaft maar het wil dus maar niet werken. Is het mogelijk om een technieker te laten langskomen aub? 

Dit moet ik verder overlaten aan een Proximus forummedewerker, die je wel zal verder helpen van zodra hier de draad opgenomen wordt door iemand van hen.
NB: Waarschijnlijk zal dit  Joel M van proximus zijn aangezien die daarnet nog op het forum  gereageerd heeft.

Reputatie 1

@Martin  toch een hele dikke merci voor je hulp, fijn weekend

 @Joel M of  @DaisyS 

kan je dit verder voor @Sonneville regelen a.u.b.

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Kan je je forumprofiel vervolledigen? Dan kan ik verdere acties ondernemen.

Reputatie 1

@DaisyS ik heb het zonet aangevuld, hopelijk ok?

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Ik heb een aanpassing gedaan aan je wifi. Merk je verschil?

Reputatie 1

@DaisyS link quality blijft rood, 2.4 en 5 flikkeren. Ben momenteel wel aan het werk op de benedenverdieping omdat ik hier wel een goede internetverbinding heb

 

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Kan je toch eens proberen met de wifi booster een beetje te verzetten?

Reputatie 1

@DaisyS zonet geprobeerd zonder enig resultaat. Kan er écht geen technieker langskomen aub, dit kan toch niet blijven duren. Bedankt voor al jullie inspanningen maar ik weet écht niet meer wat gedaan. Ik werk drie dagen per week thuis, ben een correcte betaler en zou toch graag hebben dat alles werkt. In de regio viel internet al regelmatig eens uit ‘(2 x per dag?) maar dit is wel extreem.

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Ik kan een technieker ter plaatse sturen. Kan je je contactnummer nog even doorgeven via je forumprofiel? Dan boek ik een afspraak in.

Reputatie 1

@DaisyS hartelijk dank, wat bedoel je met contactnummer? gsm? 0xxx (staat ingevuld dacht ik?)

 

Edit moderator : gsm verwijderd zodat dit niet openbaar op het internet blijft staan

Reputatie 1

@DaisyS op woensdag en vrijdag werk ik van thuis uit

Reputatie 1

@DaisyS goedemorgen, ik heb niets meer gehoord? Wanneer kan u een technieker sturen a.u.b., dit wordt wel heel dringend om ‘deftig’ mijn werk uit te voeren. Het zou fijn zijn mocht er vandaag of morgen iemand kunnen langskomen, ik werk van thuis uit.

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Ik heb een afspraak geboekt voor morgen tussen 8 en 12.30. Indien dit niet past kan je dit zelf wijzigen via My Proximus of bellen naar 080022700

Reputatie 1

@HadewychT sms hiervoor ontvangen, past perfect voor mij. Hartelijk dank, hopelijk zal het probleem opgelost geraken.

Reputatie 1

@HadewychT Uw technieker ging vandaag langskomen tussen 8u en 12u30 maar geen kat gezien?

Reageer