Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 93 reacties
  • 9064 Bekeken


Toon eerste bericht

93 reacties

 @Joel M of  @DaisyS 

kan je dit verder voor @Sonneville regelen a.u.b.

Reputatie 7
Badge +3

@lievedevosskynetbe

ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality? 

Normaal moet dat een groene kleur hebben.

 

Geert

 

@GeertC    8 dagen geleden   wifi booster link quality blijft rood | Proximus Forum

Vandaag heeft proximus de fibre-aansluiting thuis geïnstalleerd. De aansluiting werd van de woonkamer naar de berging verplaatst. Het signaal is merkbaar zwakker op mijn pc en bij de booster aan de tv staat de knop Quality link constant op rood. Het beeld vervalt soms in blokjes of hapert. De technieker heeft trouwens meerdere keren de verbinding proberen maken, na x aantal pas gelukt. Als het beeld vandaag nog uitvalt, mag ik hem morgen bellen, maar wat als het volgende week gebeurt?

 

Dag Michael,

Ik was vandaag overdag niet thuis dus kon ik hem niet bellen om langs te komen. Hij zei gisteren wel dat de knop op rood staat omdat de booster veraf staat, maar in principe geen kwaad kan. I

Reputatie 1

@DaisyS hallo Daisy, kan de technieker nog eens langskomen aub, er blijft een probleem bestaan. Dit wordt nu echt wel heel dringend. 

 

Reputatie 1

@HadewychT Uw technieker ging vandaag langskomen tussen 8u en 12u30 maar geen kat gezien?

Dat zou je direct zelf kunnen controleren indien je in het bezit zou zijn van een lange utp netwerkkabel zodat je de decoder hiermee direct aan de bbox kunt verbinden.

Het is juist omdat die te ver staat dat je af en toe kunt problemen krijgen, heb je geen mogelijkheid om de booster wat dichter te plaatsen richting bbox, om te zien of het rood verdwijnt?

Dag Geert,

Het staat nog steeds op rood. Het beeld op tv valt soms in blokjes weg of hapert, stopt, maar mijn grootste ergernis is de traagheid van mijn laptop bij het laden van nieuwe pagina’s en beelden. Allesbehalve wat fiber had beloofd. Het is terug in de tijd.

Als je met je laptop op wifi werkt via de booster is dit normaal dat het zal trager zijn, aangezien die booster slecht link kwaliteit aangeeft (=rood oplicht), als je een http://speedtest.net uitvoert op je laptop welke resultaten krijg je dan.

Reputatie 1

@DaisyS ik heb het zonet aangevuld, hopelijk ok?

Bedankt Martin, maar ik heb geen utp kabel van zo’n 10 m. Ik heb de booster al zo dicht mogelijk gehouden maar die zit natuurlijk vast aan de tv-box die aan de tv hangt. Ik had iets gelezen van een tweede booster misschien?

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Ik heb een aanpassing gedaan aan je wifi. Merk je verschil?

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe Een verbinding via kabel is nog steeds de beste verbinding voor de meeste toestellen. Dus we zullen bij mindere kwaliteit op wifi altijd aanraden zoveel mogelijk te verbinden met kabel.
Over plc’s ze zijn onder heven aan de schommelingen die de elektriciteit maakt. Dus zelfs bij nieuwe bedrading kan dit soms niet werken zoals het moet.

Reputatie 1

@DaisyS link quality blijft rood, 2.4 en 5 flikkeren. Ben momenteel wel aan het werk op de benedenverdieping omdat ik hier wel een goede internetverbinding heb

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Ik zie dat de storing wel toegekend is aan een techieker. Ik heb hem gecontacteerd, maar kan hem niet bereiken. Volgens mijn gegevens zou hij u wel bij u ter plaatse moeten zijn. waarschijnlijk is één van zijn interventies in de voormiddag wat uitgelopen. 

Inderdaad er kan met twee boosters gewerkt worden in cascade. 

Staat je booster mss dan ver van de internet box (bbox) en/of komen er veel muren tussen.

Maar volgens Michael V komen ze dit in orde brengen als het niet in orde is.

@Pro⌘imus-Forummedewerkers

Kan er bij de bevoegde dienst eens aangekaart worden dat de beschrijving voor installatie van wifi boosters voor cascade- en sterschakeling niet meer beschreven wordt en niet meer te vinden is!

NB: zoals bv al beschreven op het forum voor wifi booster V1:

@Dirk_089  Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.

Cascade-verbinding.

  1. Modem heropstarten door knop  on-of 10 sec. uit te zetten.
  2. De 2 boosters resetten. Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus 
  3. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.Wi-Fi Booster reset
  4. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  5. Koppel je Wi-Fi Booster los.
  6. Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren .

  7.  Eén booster synchroniseren met modem.
  8. De 2 boosters met elkaar  synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte  waar geen signaal van de modem aanwezig is.
  9. De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
  10. De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie

 

Cascade-installatie

Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.

Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.

 

Reputatie 7
Badge +5

@lievedevosskynetbe Is alles goed verlopen met de technieker?

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Kan je toch eens proberen met de wifi booster een beetje te verzetten?

Reputatie 1

@DaisyS zonet geprobeerd zonder enig resultaat. Kan er écht geen technieker langskomen aub, dit kan toch niet blijven duren. Bedankt voor al jullie inspanningen maar ik weet écht niet meer wat gedaan. Ik werk drie dagen per week thuis, ben een correcte betaler en zou toch graag hebben dat alles werkt. In de regio viel internet al regelmatig eens uit ‘(2 x per dag?) maar dit is wel extreem.

Proximus is langs geweest en geen cascade verbinding met boosters maar 2 PLC adapters. Kost me bovenop het verhoogde fiber tarief nog zo’n 80 euro. Wat blijft er over van die supersnelle fiber belofte? Het is een oude elektrische installatie, stopcontact aan booster niet geaard. Samen met de technieker opnieuw blokjes op tv gezien maar die schreef het toe aan een configuratiefout van de lijn en hij zou de nodige mensen bij proximus zelf contacteren. Snelheid laptop wel weer zoals voor de fiber installatie. Contactdoos terug geplaatst maar modem hangt nog even hoog. Ook geen oplossing voor de vaste lijn. 

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Ik kan een technieker ter plaatse sturen. Kan je je contactnummer nog even doorgeven via je forumprofiel? Dan boek ik een afspraak in.

Reputatie 1

@DaisyS hartelijk dank, wat bedoel je met contactnummer? gsm? 0xxx (staat ingevuld dacht ik?)

 

Edit moderator : gsm verwijderd zodat dit niet openbaar op het internet blijft staan

Mijn wifi-verbinding werkte behoorlijk, de problemen kwamen met de fiberaansluiting. Ik heb de eerste technieker gewezen op de afstand tussen de modem in de berging en de booster. Hij zag er geen graten in. Maar eenmaal geïnstalleerd heeft hij alle moeite gehad om de tv via de booster te laten werken. Waarom niet eerst testen vooraleer de bestaande aansluiting te verwijderen? Dan had ik tenminste nog de keuze. En zoals u zegt, de power line is een doekje voor het bloeden. Stelpt iets, maar niet voldoende.  Ik had misschien eerder dit forum moeten raadplegen: Fiber ervaringen na één maand

89 €/maand voor een service die niet doet wat werd beloofd, + 80 € voor PLC + UTP verbinding door elektricien: zo’n 75 € forfait verplaatsing en + 55 €/u werkuren, kabel cat7 30 m. minstens 35 €. 

Proximus verkoopt praatjes: 

Ultra stabiele verbinding

Fiber zal je omver blazen:

  • stabiliteit en bereik van wifi

Onze Internet Box is ontworpen om jouw fiberverbinding optimaal te benutten en de beste prestaties te garanderen. Hij is uitgerust met de nieuwste Wi-Fi 6-technologie waarmee meerdere gebruikers en/of apparaten tegelijk verbinding kunnen maken zonder de kwaliteit van de verbinding te beïnvloeden. En dankzij onze Wi-Fi Boosters, uitgerust met Mesh-technologie, kan je genieten van een betere verbinding in meer kamers.

  • stabiliteit van de verbinding

Proximus is de eerste Belgische operator die end-to-end fiber aanbiedt tot in het hart van jouw woning, wat het verschil maakt op het vlak van stabiliteit. Zo geniet je van een straffe verbinding voor het hele gezin, op al jouw toestellen, in alle kamers van jouw woning.stabiel netwerk

  • stabiel netwerk

Hoe ver de terminal ook verwijderd is, end-to-end fiber is niet gevoelig voor verbindingsafstand en is meer dan krachtig genoeg om meerdere personen en/of apparaten tegelijk op het netwerk aan te sluiten. Niets stoort het. De kwaliteit van de verbinding blijft onfeilbaar.

 

Reputatie 1

@DaisyS op woensdag en vrijdag werk ik van thuis uit

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Ik zie dat de technieker je booster vervangen heeft door een PLC-systeem. Welke lichtjes branden daar nog op ? Welke melding krijg je op je TV ? Hoe heb je die switch proberen aan te sluiten ? 

Ik kan een nieuwe afspraak voor je boeken, maar afhankelijk van wat de oorzaak is dat het niet meer werkt, kan dit misschien wel eeen betalende interventie worden. Vandaar dat ik eerst zou willen proberen of we het via deze weg op te lossen. Je kan ons eventueel ook bellen op 080022700 om het zo met wat meer begeleiding op te lossen. Hieronder alvast enkele links met info die je hierbij kunnen helpen. 

Een probleem met PLC

Een probleem met TV

Privérouter aansluiten

Reputatie 1

@HadewychT Dank voor uw reactie. In bijlage enkele foto’s van de toestellen. Van de b-box (niet op de foto te zien) brandt het gans linkse lichtje, van de rij rechts flikkert het linkse lichtje. De tv werkt niet meer, HDMI onbekend. Ik heb de technieker gevraagd om een (proximus)switch te installeren maar hij had er geen bij zich en raadde me aan om die in eender welke winkel te kopen (???) De wifi booster heeft hij laten staan, is dit wel nodig? Hier betalen we toch ook voor?

Deze ochtend heb ik al minstens 4 keer geen wifi gehad, verschrikkelijk als je van thuis uit moet werken. 

 

Reageer