Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 41 reacties
  • 1982 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 1

@DaisyS op woensdag en vrijdag werk ik van thuis uit

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Ik zie dat de technieker je booster vervangen heeft door een PLC-systeem. Welke lichtjes branden daar nog op ? Welke melding krijg je op je TV ? Hoe heb je die switch proberen aan te sluiten ? 

Ik kan een nieuwe afspraak voor je boeken, maar afhankelijk van wat de oorzaak is dat het niet meer werkt, kan dit misschien wel eeen betalende interventie worden. Vandaar dat ik eerst zou willen proberen of we het via deze weg op te lossen. Je kan ons eventueel ook bellen op 080022700 om het zo met wat meer begeleiding op te lossen. Hieronder alvast enkele links met info die je hierbij kunnen helpen. 

Een probleem met PLC

Een probleem met TV

Privérouter aansluiten

Reputatie 1

@HadewychT Dank voor uw reactie. In bijlage enkele foto’s van de toestellen. Van de b-box (niet op de foto te zien) brandt het gans linkse lichtje, van de rij rechts flikkert het linkse lichtje. De tv werkt niet meer, HDMI onbekend. Ik heb de technieker gevraagd om een (proximus)switch te installeren maar hij had er geen bij zich en raadde me aan om die in eender welke winkel te kopen (???) De wifi booster heeft hij laten staan, is dit wel nodig? Hier betalen we toch ook voor?

Deze ochtend heb ik al minstens 4 keer geen wifi gehad, verschrikkelijk als je van thuis uit moet werken. 

 

Ter info: De bbox is de voorlaatste foto

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville De foto’s geven een duidelijk beeld van de lichtjes op de toestellen, maar het blijft moeilijk om zo een duidelijk beeld te vormen van je installatie.

Het rode lichtje op de booster wijst erop dat hij niet op een goede manier kan communiceren met de B-box. Het kan vaak helpen om hem wat te verplaatsen. Je kan ook via onze home optimizer testen wat de beste plaats is om hem te installeren. 

Weet je hoe je PC via Wifi verbindt ? Zit je in de buurt van je modem, of toch via PLC of booster ? 

Op deze foto staat je decoder niet op (rode lichtje). Als hij op staat zouden er 2 witte lichtjes moeten branden. De foutmelding ivm HDMI wijst op een probleem in de verbinding tussen je TV en Android Box. Is de oorspronkelijke HDMI-kabel gebruikt om hem aan te sluiten ? Kan je de aansluiting nog eens nakijken in je Android Box en in je TV ? Kan je op je TV eventueel een andere HDMI-poort proberen? 

Kan je iets met de tips die ik je hierboven al had doorgestuurd, of heb je toch liever  een technieker ter plaatse ? 

Reputatie 1

@HadewychT heel hartelijk dank voor al uw tips maar ik heb hier echt de tijd niet voor. Stuur maar een technieker, finaal kreeg die toch de opdracht om alles in orde te brengen wat dus niet is gelukt. Ik ga ervan uit dat ik hiervoor geen factuur voorgeschoteld daar de technieker de installatie niet tot een goed einde heeft kunnen brengen. Donderdag 14 oktober ben ik op kantoor in Gent, Vrijdag 15 oktober in de voormiddag lukt me wel. Graag bevestiging. Mvg Caroline

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb een afspraak geboekt, maar heb geen plaats meer op vrijdag en zaterdag. Enkel morgen of volgende week. Vermits je aangeaf morgen niet thuis te zijn, heb ik ze geboekt op maangavoormiddag. Als dat niet past kan je het aanpassen via My Proximus of telefonisch melden via 080022700

Reputatie 1

@HadewychT plaats aub op morgen er zal iemand aanwezig zijn. maandag en dinsdag ben ik niet thuis. Via telefoon kan ik niemand bereiken en in mijn app staat geen enkele afspraak gemeld? Graag bevestiging voor morgen, indien mogelijk bij voorkeur in de voormiddag. Hopelijk zal het probleem opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville ik heb het op morgen tussen 8 en 12 geboekt 

Reputatie 1

@HadewychT super, dank je wel. SMS hierover ondertussen ontvangen. Mocht de technieker vragen hebben ben ik wel op mijn gsm te bereiken. Fijne avond.

Reputatie 7
Badge +3

@Sonneville 

mijn collega heeft de switch aangesloten, klopt het dat alles nu werkt?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Fijn om die feedback te krijgen. Ik geef dit zeker door aan Jonas. 

Veel plezier met je wifi vanaf nu :slight_smile:

Reputatie 1

@DaisyS goedemorgen, ik heb niets meer gehoord? Wanneer kan u een technieker sturen a.u.b., dit wordt wel heel dringend om ‘deftig’ mijn werk uit te voeren. Het zou fijn zijn mocht er vandaag of morgen iemand kunnen langskomen, ik werk van thuis uit.

Reputatie 1

wifi laptop zit op 2.4, booster op 5, ondertussen booster gereset maar probleem blijft bestaan, link quality blijft rood

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Ik heb een afspraak geboekt voor morgen tussen 8 en 12.30. Indien dit niet past kan je dit zelf wijzigen via My Proximus of bellen naar 080022700

Reputatie 6
Badge +4

@Sonneville Wat Martin zegt klopt. Als link quality rood blijft branden wilt dat zeggen dat je wifi booster niet optimaal geplaatst is. Door je wifi booster te verplaatsen kan je de juiste positie vinden voor het beste bereik.

Reageer