Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...
ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality?
Normaal moet dat een groene kleur hebben.
Geert
Vandaag heeft proximus de fibre-aansluiting thuis geïnstalleerd. De aansluiting werd van de woonkamer naar de berging verplaatst. Het signaal is merkbaar zwakker op mijn pc en bij de booster aan de tv staat de knop Quality link constant op rood. Het beeld vervalt soms in blokjes of hapert. De technieker heeft trouwens meerdere keren de verbinding proberen maken, na x aantal pas gelukt. Als het beeld vandaag nog uitvalt, mag ik hem morgen bellen, maar wat als het volgende week gebeurt?
Dag Michael,
Ik was vandaag overdag niet thuis dus kon ik hem niet bellen om langs te komen. Hij zei gisteren wel dat de knop op rood staat omdat de booster veraf staat, maar in principe geen kwaad kan. I
Dat zou je direct zelf kunnen controleren indien je in het bezit zou zijn van een lange utp netwerkkabel zodat je de decoder hiermee direct aan de bbox kunt verbinden.
Het is juist omdat die te ver staat dat je af en toe kunt problemen krijgen, heb je geen mogelijkheid om de booster wat dichter te plaatsen richting bbox, om te zien of het rood verdwijnt?
Dag Geert,
Het staat nog steeds op rood. Het beeld op tv valt soms in blokjes weg of hapert, stopt, maar mijn grootste ergernis is de traagheid van mijn laptop bij het laden van nieuwe pagina’s en beelden. Allesbehalve wat fiber had beloofd. Het is terug in de tijd.
Als je met je laptop op wifi werkt via de booster is dit normaal dat het zal trager zijn, aangezien die booster slecht link kwaliteit aangeeft (=rood oplicht), als je een http://speedtest.net uitvoert op je laptop welke resultaten krijg je dan.
Bedankt Martin, maar ik heb geen utp kabel van zo’n 10 m. Ik heb de booster al zo dicht mogelijk gehouden maar die zit natuurlijk vast aan de tv-box die aan de tv hangt. Ik had iets gelezen van een tweede booster misschien?
Over plc’s ze zijn onder heven aan de schommelingen die de elektriciteit maakt. Dus zelfs bij nieuwe bedrading kan dit soms niet werken zoals het moet.
Inderdaad er kan met twee boosters gewerkt worden in cascade.
Staat je booster mss dan ver van de internet box (bbox) en/of komen er veel muren tussen.
Maar volgens Michael V komen ze dit in orde brengen als het niet in orde is.
@Pro⌘imus-Forummedewerkers
Kan er bij de bevoegde dienst eens aangekaart worden dat de beschrijving voor installatie van wifi boosters voor cascade- en sterschakeling niet meer beschreven wordt en niet meer te vinden is!
NB: zoals bv al beschreven op het forum voor wifi booster V1:
Cascade-verbinding.
- Modem heropstarten door knop on-of 10 sec. uit te zetten.
- De 2 boosters resetten. Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus
- Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
- Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
- Koppel je Wi-Fi Booster los.
-
Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren .
- Eén booster synchroniseren met modem.
- De 2 boosters met elkaar synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte waar geen signaal van de modem aanwezig is.
- De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
- De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie
Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.
Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.
Proximus is langs geweest en geen cascade verbinding met boosters maar 2 PLC adapters. Kost me bovenop het verhoogde fiber tarief nog zo’n 80 euro. Wat blijft er over van die supersnelle fiber belofte? Het is een oude elektrische installatie, stopcontact aan booster niet geaard. Samen met de technieker opnieuw blokjes op tv gezien maar die schreef het toe aan een configuratiefout van de lijn en hij zou de nodige mensen bij proximus zelf contacteren. Snelheid laptop wel weer zoals voor de fiber installatie. Contactdoos terug geplaatst maar modem hangt nog even hoog. Ook geen oplossing voor de vaste lijn.
Edit moderator : gsm verwijderd zodat dit niet openbaar op het internet blijft staan
Mijn wifi-verbinding werkte behoorlijk, de problemen kwamen met de fiberaansluiting. Ik heb de eerste technieker gewezen op de afstand tussen de modem in de berging en de booster. Hij zag er geen graten in. Maar eenmaal geïnstalleerd heeft hij alle moeite gehad om de tv via de booster te laten werken. Waarom niet eerst testen vooraleer de bestaande aansluiting te verwijderen? Dan had ik tenminste nog de keuze. En zoals u zegt, de power line is een doekje voor het bloeden. Stelpt iets, maar niet voldoende. Ik had misschien eerder dit forum moeten raadplegen: Fiber ervaringen na één maand
89 €/maand voor een service die niet doet wat werd beloofd, + 80 € voor PLC + UTP verbinding door elektricien: zo’n 75 € forfait verplaatsing en + 55 €/u werkuren, kabel cat7 30 m. minstens 35 €.
Proximus verkoopt praatjes:
Ultra stabiele verbinding
Fiber zal je omver blazen:
- stabiliteit en bereik van wifi
Onze Internet Box is ontworpen om jouw fiberverbinding optimaal te benutten en de beste prestaties te garanderen. Hij is uitgerust met de nieuwste Wi-Fi 6-technologie waarmee meerdere gebruikers en/of apparaten tegelijk verbinding kunnen maken zonder de kwaliteit van de verbinding te beïnvloeden. En dankzij onze Wi-Fi Boosters, uitgerust met Mesh-technologie, kan je genieten van een betere verbinding in meer kamers.
- stabiliteit van de verbinding
Proximus is de eerste Belgische operator die end-to-end fiber aanbiedt tot in het hart van jouw woning, wat het verschil maakt op het vlak van stabiliteit. Zo geniet je van een straffe verbinding voor het hele gezin, op al jouw toestellen, in alle kamers van jouw woning.stabiel netwerk
- stabiel netwerk
Hoe ver de terminal ook verwijderd is, end-to-end fiber is niet gevoelig voor verbindingsafstand en is meer dan krachtig genoeg om meerdere personen en/of apparaten tegelijk op het netwerk aan te sluiten. Niets stoort het. De kwaliteit van de verbinding blijft onfeilbaar.
Ik kan een nieuwe afspraak voor je boeken, maar afhankelijk van wat de oorzaak is dat het niet meer werkt, kan dit misschien wel eeen betalende interventie worden. Vandaar dat ik eerst zou willen proberen of we het via deze weg op te lossen. Je kan ons eventueel ook bellen op 080022700 om het zo met wat meer begeleiding op te lossen. Hieronder alvast enkele links met info die je hierbij kunnen helpen.
Deze ochtend heb ik al minstens 4 keer geen wifi gehad, verschrikkelijk als je van thuis uit moet werken.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.