Vraag

wifi booster enkel 5.0 lampje brandt

  • 15 February 2020
  • 8 reacties
  • 2449 Bekeken

Goeiedag,

Ik was vandaag mijn wifi booster aan het installeren en kwam tot de conclusie dat de wifi booster enkel op het 5.0 ghz kanaal uitzend terwijl de modem op 2.4 ghz uitzend op de beneden verdieping hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn wifi booster ook op 2.4 ghz uitzend.

Mvg Nicolas


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_install/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-wi-fi-booster.html

&

is Bbox Intelligent WiFi (OneSSID/Wave) = 1 SSID met naam xyz 2.4 maar actief én op 2.4 én op 5.0 actief

indien eventueel nodig deze uitschakelen (via GUI 192.168.1.1 als user met uw user passwoord voorhanden op uw BBox)

bij bbox = One SSID , zendt de wifi booster dan niet bij default het SSID wifi-2.4-xxxx uit , nee?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_smart_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/de-nieuwe-slimme-wifi-van-proximus.html

Uw probleem is niet opgelost? Wij raden u aan om uw Wi-Fi Booster te resetten:

  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
  2. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  3. Koppel uw Wi-Fi Booster los.

Uw Wi-Fi Booster is gereset. U kunt het opnieuw installeren.

 

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer OneSSID ingeschakeld staat zal er enkel maar 1 SSID uitgezonden zoals ook ingesteld op de B-Box 3 modem/router. De Wi-Fi booster kan enkel maar de SSID’s versterken die maar uitgezonden worden. Dat had M_016 ook vermeld door dit te schrijven @Martin :  1 SSID met naam xyz 2.4 maar actief én op 2.4 én op 5.0 (hiermee wil hij zeggen 1 SSID dat zowel gekoppeld is aan beide banden)

ik heb het inderdaad over de wifi booster maar de vraag die ik eigenlijk wou stellen was eigenlijk : 

zendt die dan ook automatisch één wifi ssid uit van zodra je in de bbox de “one ssid” activeert of geactiveerd staat , bovenstaand was mijn formulering wat onduidelijk.

 

Reputatie 6
Badge +3

Het is exact zoals jij gezegd hebt in jouw antwoord op mijn vorige post. Dat doet eigenlijk elke Wi-fi extender.

Dan is het toch niet logisch dat er enkel op 5.0 uitgezonden wordt door de wifibooster zoals TS beschrijft als one ssid opstaat, nee?

want ik veronderstel de M*016 daar van uitgaat aangezien hij zegt zet one ssid eens uit…..

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer apparaten die enkel maar op de 2,4 Ghz band werken zouden deze het SSID van de Wi-Fi booster moeten zien verschijnen. Wanneer het initiële toestel maar 1 SSID uitzend dan kan de extender maar enkel dat SSID uitzenden. Het kan ook zijn dat TS zich verkeerd uitgedrukt heeft. Er kan enkel maar uitsluitsel gebracht worden wanneer TS zijn configuratie post vanop de webinterface.

Inderdaad want als smart wifi opstaat zou dit ook voor de booster moeten gelden dat met één ssid ook de apparaten kunnen overschakelen van de ene band naar de andere om in de beste condities te werken.

Reageer