Vraag

wifi booster

  • 14 May 2021
  • 8 reacties
  • 285 Bekeken

Beste mensen ik heb een wifi booster binnengekregen en nu vroeg ik me af of ik de ethernet kabel die bij de wifi booster is aangekomen ook mag verbinden op mijn ps4 ( ethernet kabel in wifi booster en ps4) of moet deze kabel in de modem?


8 reacties

als je de wifibooster gebruikt om draadloos een tweede wifi zender/ontvanger te hebben dan heb je die utp kabel niet nodig om hem met de bbox te verbinden en kun je die inderdaad gebruiken om een toestel aan te sluiten op je wifibooster.

→ Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

Ik ga deze gebruiken om mijn wifi in mijn kamer te optimaliseren dus dan kan ik hem in mijn ps4 steken zonder problemen toch?

als je de wifibooster gebruikt om draadloos een tweede wifi zender/ontvanger te hebben dan heb je die utp kabel niet nodig om hem met de bbox te verbinden en kun je die inderdaad gebruiken om een toestel aan te sluiten op je wifibooster.

→ Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

 

Dat klopt:

BBOX-wifi-)))                    (((-wifi-booster-<----------utp-kabel----------->PS4
BBOX<----------utp-kabel----------->b|     wifi
BBOX<----------utp-kabel----------->b|___)))                     (((-toestellen via wifi

 

Indien mogelijk= beste oplossing  wifibooster al Acess Point (AP) gebruiken

BBOX<----------utp-kabel----------->wifi-booster-<----------utp-kabel----------->PS4
BBOX<----------utp-kabel----------->bo|     wifi
BBOX<----------utp-kabel----------->bo|___)))                     (((-toestellen via wifi

 

die wifi booster kan je dat beetje vergelijken met een mesh systeem of niet ? ik ben van plan deco m9 plus te kopen of een ax  van netgear

Nee is niet echt het zelfde en het beste is natuurlijk nog altijd en altijd zo geweest als je bekabeld kunt werken maar natuurlijk niet altijd mogelijk, en tweede beste is een wifi access point al moet je natuurlijk ook dan eerst een kabel kunnen leggen tussen bbox en Access Point, de wifi booster kan trouwens ook als access point werken zoals in mijn onderste tekening uitgebeeld.

Bij een mesh systeem moet je wel je eerste node kunnen instellen in bridged mode (dus als switch) als je wilt decoders aansluiten, zeker de V6 en v7 en V5 compact nu ook naar het schijnt
(er zijn berichten genoeg te vinden over decoder achter router aansluiten op Userbase, bridged mode en routed moede)
omdat decoder en bbox elkaar moeten kunnen zien en als je eerste mesh node als router werkt is dit niet het geval, vandaar dat je hier soms berichten leest dat hun decoder niet werkt als ze hem aansluiten via het mesh systeem.

je kunt ook wifiboosters in ster en in cascade laten werken

→ Installeer meerdere Wi-Fi Boosters | Proximus

nee bedoeling is om op het terras wifi te hebben. Was van plan een mesh systeem te plaatsen. Want develo van orange werkt ook nie echt nu. Geen gedoe met kabels trekken enzo. Ik zag dat filmpje en praaten dat de booster via wifi praate met de bbox en ik dacht dat deco cm9 plus ook zo werkte. Is vrij duur systeem maar iedereen die ik ken is daar uiterst tevreden over.

Het is alleen de routerunit die aangesloten wordtop de bbox die bv kan zorgen dat een decoder niet kan werken via het mesh sysyteem.

Reputatie 7
Badge +5

@Kurt vanpoucke Is het gelukt?

Reageer