Vraag

Wifi Booster

  • 17 November 2020
  • 5 reacties
  • 320 Bekeken

Beste

gisteren toen ik thuiskwam zag ik dat ik een update had op mijn app betreffende smartWifi.  Heb ik ook gedaan en staat nu dat ‘wifi geoptimaliseerd’ is.

Voor zover ik begrijp (leek) vervalt het 5Ghz netwerk en wordt alles 2.4Ghz.  Maar op mijn Wifi Booster blijft enkel 5Ghz pinken? 

Ik heb de booster al opnieuw gesynchroniseerd (via knop WPS) met de modem maar toch nog steeds blijft enkel 5Ghz flikkeren.

als ik via mijn modem inlog, zie ik niet direct ergens staan of er nog toestellen zijn verbonden via 5Hgz.  Hoe kan ik dit zien?  De naam van mijn netwerk is gewijzigd geweest door de installateur.  In het beginscherm van de modem zie ik nergens iets staan van venster met vermelding 2.4 of 5.

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@GeertC  Het powerlichtje, het 5Ghz lichtje, acces point en link quality  branden allemaal groen dus veronderstel - hoop ik van wel :)

is het dan beter om de One SSID functie uit te zetten want vaak maken we mee dat onze FB, Roblox of HLN app op iphone heel traag of zelfs niet laden.

Je kan dit uitzetten door  naar de interface van de modem surfen http://192.168.1.1 en in te loggen als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van de modem staat. Vervolgens klik je op de One SSID banner (Wave) en daarna op 'OK' waardoor One SSID gedeactiveerd wordt.

 

Geert

@GeertC  Het powerlichtje, het 5Ghz lichtje, acces point en link quality  branden allemaal groen dus veronderstel - hoop ik van wel :)

is het dan beter om de One SSID functie uit te zetten want vaak maken we mee dat onze FB, Roblox of HLN app op iphone heel traag of zelfs niet laden.

Reputatie 7
Badge +3

@nickagneta 

We hebben je aansluiting uitgemeten en stellen vast dat de One SSID functie actief staat dwz dat je modem nog maar één Wifi Netwerk uitzend de Wifi 2.4 Ghz.

Werkt de Wifi booster nog?

 

Geert

@GeertC gedaan

 

Reputatie 7
Badge +3

@nickagneta 

je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijken we dit eens na.

 

Geert

Reageer