Vraag

WIFI bereik bbox2 bbox 3v+

  • 10 February 2019
  • 3 reacties
  • 313 Bekeken

Reputatie 2
Heb met succes Voip kunnen installeren op de 3v+.
Eveneens de ip camera's zijn via wifi bereikbaar. Maar...
Toch stel ik vast dat 1 camera die het verst van de modem hangt niet altijd gekoppeld blijft....
Bij mijn bbox2 was dit op dezelfde afstand helemaal geen probleem.
En de bbox2 hing zelfs verborgen in een kastje terwijl de 3v+ voorlopig nog buiten de kast opereert.

Iemand ervaring met het slechtere bereik van 3v+?
En kan het helpen dat ik ze verbind op de 5gHz band ? Had gelezen dat 5Ghz minder ver draagt. Klopt dit ?
Of andere mogelijke oplossingen ?

3 reacties

Heb persoonlijk nog niet ondervonden dat wifi-2.4 zou zwakker zijn met de bbox3v+ tov de bbox2 en inderdaad de wifi-5.0 verzwakt sneller i.f.v. de afstand; mss moet je een experimenteren door het wifi kanaal vast te zetten ipv automatisch en op verschillende kanalen (kanaal 1 of 6 of 11 bvb)
Reputatie 2
Heb de modem nu verticaal gehangen tegen de muur en nu blijkt het toch te gaan zoals voorheen.
Blijkbaar zit er dus een groot verschil tussen horizontaal of verticaal monteren. (las ik ook ergens)
het is inderdaad soms wat experimenteren en kun je bvb met wifi analyser app op smartphone/laptop enz eens op de plaats gaan staan waar je het wifi bereik wilt controleren om te zien welke invloed de opstelling van de bbox geeft op het ontvangstniveau die je afleest, het kan natuurlijk ook zijn dat je door naburige wifi kanalen meer gestoord op het kanaal dat je bbox gebruikt en je zo door eens een ander kanaal in te stellen op je bbox ook beter resultaten kunt boeken, enfin het vraagt soms wat experimenteer werk eens je problemen ondervindt.

Reageer