Vraag

wifi aan en uit zetten


ik moet regelmatig mijn wifi aan en uitzetten op mijn iPhone.

Dit probleem heb ik sinds ik een wifi booster geïnstalleerd heb.

HEt doet zich voor niet enkel bij de wifi-booster, maar ook tegen de router


12 reacties

kijk eens op je bbox interface of one SSID actief staat en zet die eens uit om vast te stellen of het dan opgelost is.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Bedankt, zal eens proberen.

Heeft het afzetten van de one SSID gevolgen?

nee maar je kunt het altijd weer op de zelfde manier weer opzetten het is gewoon om te detecteren of je probleem hieraan verbonden is, want velen ondervinden problemen met One SSID.

wat bijkomende informatie
"One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie ("Smart wifi") zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest
    optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken. 

Maar dat verloopt niet altijd zoals verwacht.

Het probleem kan ook te maken hebben met het gebruik van WiFi en storingen door andere WiFi netwerken in de omgeving en kan bv een ander wifi kanaal kiezen op wifi 2.4,
indien mogelijk bij voorkeur WiFi 5.0 gebruiken 

Mijn WiFi is nu geheel uitgevallen 

hoe bedoel je na uitzetten van “One SSID” 

Je kan ook altijd de bbox best eens resetten door 20 sec het verzonken rest knopje achteraan ingedrukt te houden en dan lossen ttz tot alle ledlampje vooraan doven uitgenomen het power ledlampje.

Is gelukt. Mijn WiFi was plots uitgeschakeld 

Reputatie 6
Badge +3

Op de bbox3 zijn er ook fysieke aan en uit knoppen voor de Wi-Fi. Na het uitzetten van OneSSID kan je even een kleine onderbreking hebben maar dan zou je toch zowel de SSID van de 2.4 Ghz als de 5.0 Ghz band moeten zien verschijnen. Uitgeschakeld blijven is eigenlijk onmogelijk.

 

Het zal effen geweest zijn want als je via wifi one ssid  uitzet heb je precies de indruk dat wifi weg is omdat de internet pagina van de bbox interface op het eerst zicht niet meer reageert.

Reputatie 6
Badge +3

Dat is absoluut normaal gedrag want er word een reboot gedaan om OneSSID uit te schakelen, zoals jezelf correct aanhaalde. Hetzelfde is dat wanneer je een reset uitvoert of even de aan en uit knop gebruikt op de bbox.

Inderdaad men moet soms wat geduld hebben ook voor een reset ervaar ik dat het Internet er direct is en soms is het toch langwachten maar als ik te lang moet wachten voer ik de internet logins vlug zelf in :slight_smile:

Reageer