Vraag

WIFI

  • 28 February 2018
  • 7 reacties
  • 136 Bekeken

Hallo samen
als ik mijn osram lightify wil instaleren op wifi krijg ik na een tijdje ±5min de melding op mijn GSM dat mijn wifi verbinding met Lightify weg valt. ik heb wel een nieuwe decoder bekomen na de grote panne van proximus

7 reacties

valt je wifi ook weg op andere toestellen en bevindt je zich met de GSM niet te ver van de BBOX op dat moment
hey nee die valt niet weg op andere toestellen en ik zit zo iets van een 2meten van de bbox
ik heb juist maar een GSM voor internet er is niets anders aan wifi gekoppeld en zit zo een meter of 2 van de BBOX
en die wifi led lamp staat die ver van de bbox mss
mss ook eens proberen of het betert door ander wifi kanaal te gebruiken op de bbox
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
ik zal dat deze avond eens proberen is er een voorkeur van kanaal
dat hangt gewoon af van de naburige wifi signalen die bij u kunnen binnen komen op een bepaald kanaal en het uwe kunnen storen, dus een tijdje proberen op kanaal 1 en als het niet helpt een tijdje op kanaal 6 en als het nog niet helpt nog eens op kanaal 11 proberen.
Er is ook nog een ander methode om dit uit te vissen met de met de Home Optimizer app, maar ik verkies de manuele methode om dit zelf uit te vissen.

Reageer