Vraag

Wi-Fi thuis uitbreiden

  • 25 June 2017
  • 8 reacties
  • 470 Bekeken

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 37 reacties
Hoi,ik kan ik het beste mijn wifi uitbreiden zonder te veel kabels te trekken,
Ik heb gehoord van wifi extenders enz...

Ik zou deze dan op 1 wifi lijn willen houden of hoe het ook heet ?

Iemand suggesties?

8 reacties

wifi extender kan je inderdaad gebruiken hiervoor en je kan ze allemaal paren (synchroniserren) zodat ze met elkaar onderling kunnen communiceren.
Je sluit de adapter aan de bbox en extender op de plaatsen waar je die wilt hebben.
Nu ga ik er wel direct bij vermelden dat je nooit voor de volle zekerheid weet op voorhand of alles naar behoren gaat werken met extenders, het is pas als je ze uittest dat je het zal zker weten.
Het positieve is dat er veel heel content zijn met deze adapter extenders en het negatieve is dat het af en toe kan tegenvallen !!

op de extender staan ethernet uitgangen waardoor je ook bvb een pc met utp kabel kunt aansluiten.
installation--plc-adapter-wi-fi-extender en synchroniseren
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/tv-materiaal-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html

Je kan uiteraard ook met wifi-bridge werken, dus over wifi 5.0 GHz, maar het nadeek hiervan is dat de extender niet ver van de bbox3 mag staan of niet veel dempend materiaal mag tussen komen aangezien de groter verzwakking met de 5GHz frequentie tov de 2.4 GHz frequentie;

installatie-wifi-bridge
https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/documents/redirect/nl/installation-wifi-bridge.pdf
Dus hier weer het zelfde verhaal je zou het eerst moeten kunnen uittesten.
zie ook Wifi-bridge-voorafgaande-test
Reputatie 1
A ok Martin,ik ga mij dit eens bekijken dan.tzou maar een 40m verder moeten gaan.Tis voor bij ons buiten op terras.Bedoel je wifi bridge wat wij voor een 2de tv gebruiken?Deze is aanwezig en kort waar ik iets verder wil gaan met wifi signaal.dan is het zo een 15m.
Tussen de b-box en wifi externder zit zoeen 15m.
Reputatie 1
Wifi bridge bedoel ik
Ik bedoel inderdaad de wifi bridge zoals voor je tweede tv, 40 meter is wel al ver maar je hebt het gelukt dat je het kan uitesten met deze die je hebt voor je tweede tv, waarmee je even kunt zien hoe ver je kan gaan en het nog blijft werken.
Reputatie 1
Dus als ik het goed versta, dan een wifi extender op de wifi bridge van de 2de tv aansluit kan dit wel lukken?
Dan zit er maar een 15m tussen.
je kan al proberen mss of het lukt met de wifi bridge die je nu al hebt door deze op 40m uit te testen of het nog werkt en inderdaad je zou ook met een wifi-adapter/ extender kunnen proberen boor deze adapter aan te sluiten op je reeds aanwezige wifi-bridge of direct de wifi-adapter aansluiten op je bbox en dan de wifi)extender 40 meter verder aan het net aansluiten om zo ook te testen als dit lukt.
Reputatie 1
Dank u wel voor de uitleg,ik ga het zeker uit proberen.Morgen dan 2 extenders halen en testen maar.?

Groetjes
Nog verder ter info : bij prox kan je het volgende kopen:
- PLC-adapter Wi-Fi extender : (77,00 €)
Dit product bevat drie ethernetpoorten om een Proximus TV-decoder en/of andere toestellen zoals spelconsoles, computers of een ‘smart TV’ aan te sluiten.
Bovendien wordt het wifibereik in uw huis verbeterd.

- Start Kit : (99,99 €)
deze bevat zowel de "plc adapter" als de "plc adapter/wifi-extender"

De "plc adapter" sluit je op de bbox3 aan (eventueel op je reeds bestaande wifi-bridge) en de "plc adapter/wifi-extender" op een ander gewenste plaats

De plc-adapter/wifi-extender is eigenlijk een plc adapter met een ingebouwdde bijkomend acess point (wifi zender ontvanger), wordt ook nog wifi radio genoemd.

zie voor de uitleg en prijzen :
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html

Reageer