Vraag

Wi-Fi probleem - moet om de minuut wi-fi uitzetten en opnieuw aanzetten omdat verbinding verbroken is...


1 Decoder Modem b-box

1 Wi-Fi Booster

 

Na iets meer dan een jaar gebruik:

 

Modem b-box en Wi-Fi Booster staan in dezelfde ruimte, ± 6 meter van elkaar, geen tussenmuren.

Verbinding met de Modem valt constant weg.

Het is geen probleem van slechts één toestel, zowel bij 2 iPhones, 2 iPads, Macbook Pro, HP Pc moet je eerst de Wi-Fi verbinding op het toestel afzetten en weer aanzetten om opnieuw verbinding te krijgen met de Modem en dat om de paar minuten. Zeer vervelend.

Zowel de Modem als de booster al een paar keer herstart, maar probleem blijft.

TV kijken werkt normaal.

Volgens de app Proximus Home Optimizer is alles in orde…


11 reacties

@Magdagascar  je zou kunnen eerst proberen door de bbox te resetten = verzonken resetknopje achteraan ingedrukt  houden tot voorraan enkel en alleen de power led nog blijft oplichten en dan loslaten.

Als dit niet helpt, zet dan eens “One SSID” uit op je modem om te zien of het dan verbetert. 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Als je One SSID uitgezet hebt is het ook best dat je de Booster even reset en synchroniseert.

Maar ik vraag mij af of je om één of andere reden die booster wel nodig hebt, want die staat in de zelfde ruimte als je bbox als ik het goed begrijp, nee?

NB: Als dit geen verbetering geeft kunnen de Prox forummedewerkers morgen als ze hier terug langskomen op het forumeven de conductor uitzetten op je bbox (want dat kun je zelf niet) om te zien of het probleem dan opgelost is!

Bij installatie heeft men wi-fi-booster voorgesteld omdat een fysieke kabel naar TV moeilijk te plaatsen was…

Inloggen op de bbox3V+ lukt niet: aanvaardt wachtwoord niet…

Wachtwoord is nochtans identiek aan dat op de sticker.

Zoals vermeld: bbox reeds meerdere keren opnieuw opgestart, zonder resultaat.

@Magdagascar opstarten is niet gelijk aan resetten en mss aanvaart de bboxdan wel je het User Wachtwoord.

Ook oppassen dat je u niet vergist tussen het wifi wachtwoord (dat naast Wi-Fi Key of Wireless Key staat aangegeven) en User wachtwoord die beiden op de sticker staan!

sticker kan ook onderaan staan en is het soms nodig om de voet los te maken door hem een kwartslag te verdraaien, om de sticker goed te kunnen lezen.

bbox gereset

proberen inloggen via http://192.168.1.1

user

paswoord wordt niet aanvaard

op sticker bbox staat enkel wifi-wachtwoord (zie bijlage)

App op iPhone Proximus Home Optimizer laat ook niet toe om in te loggen op bbox (zie bijlage)

 

@Magdagascar Aan de aanduiding Proximus-Home-90F0 kan ik afleiden dat “One SSID” zal aan staan.

Maar ik kan daaruit niet afleiden welk type bbox je hebt  de recentste zijn bbox3V+ 

zie → je modem b-box 3V+, b-box 3, enz. | Proximus

Maar als het resetten niks helpt en er niks te vinden is van sticker met User wachtwoord er op, zal het afwachten worden tot morgen als de Prox forummedewerkers hier de draad opnemen om je verder te helpen.

bbox3V+

 

@Magdagascar ik heb ook zo één en als je de voet een kwartslag verdraait zodat die los komt zie je dan daar geen sticker met de wachtwoorden er op.

Als je de bbox onderste boven draait zodat de voet bovenaan staat en deze een kwartslag in wijzerzin verdraait tov van de de bbox dan komt die los van de bbox zelf en zie je een lange witte stickerband.

Inderdaad - gevonden. Durfde bbox niet forceren om van de muur te halen.

One SSID" uitgeschakeld en nu afwachten of probleem opgelost is…

Alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +4

hi @Magdagascar  heb je nog problemen ondervonden na one ssid uit te schakelen ?

Reageer