Beantwoord

Wi-Fi network not secure in Windows 10

  • 24 mei 2019
  • 12 reacties
  • 200 Bekeken

na een update van windows 10 vandaag kreeg ik volgende opmerking:

Wi-Fi network not secure in Windows 10
Applies to: Windows 10

You might see a notification that tells you that you’re connected to a Wi-Fi network that’s not secure because it uses an older security standard. For example, this can occur if you connect to a Wi-Fi network that uses WEP or TKIP for security. These security standards are older and have known flaws.

To fix this issue, do one or more of the following:

If there’s another Wi-Fi network that’s in range that you recognize and trust, disconnect from your current Wi-Fi network, then connect to the other one. For more info, see Connect to a Wi-Fi network in Windows 10.
If you’re connecting to your home Wi-Fi network, consider changing the type of security that your router or access point uses. You can do this by signing in to your router using the software for it, and then changing the security type for your home Wi-Fi network. For more info, see the documentation for your router or Setting up a wireless network.
If you have an older router or access point, you could also consider getting a newer router that supports the latest security standards and improvements.

ook van bitdefender krijg ik steeds een zelfde soort opmerking. Toen heb ik de security type proberen wijzigen op de router maar daarna kon ik niet meer inloggen. Dus ben ik teruggeschakeld naar de vorige beveiliging.

Heb ik een nieuwe router nodig?
icon

Beste antwoord door Martin 27 mei 2019, 18:11

Dat is inderdaad de reden waarom ik vroeg welke bbox hij had, dus we zitten op de zelfde golflengte ☺
Al begrijp ik nog altijd niet waarom mijn W10 niet reclameert als ik verbinding maak met wifi over een bbox2 met WPA en bij TS wel!
Bekijk origineel

12 reacties

Dat is inderdaad de reden waarom ik vroeg welke bbox hij had, dus we zitten op de zelfde golflengte ☺
Al begrijp ik nog altijd niet waarom mijn W10 niet reclameert als ik verbinding maak met wifi over een bbox2 met WPA en bij TS wel!


beste

bij mij kwam de "foutmelding" er pas na een geforceerde dl van de laatste windows update een drie-tal dagen geleden. Mss dat uw windows wel zal reclameren als u de laatste update binnenhaalt.

groeten en bedankt voor de feedback
Heel graag gedaan, als je probleem maar opgelost is, is het voornaamste hé ☺
bedankt voor de hulp iedereen
Reputatie 7
Badge +3
@ Martin … ik moet u het antwoord schuldig blijven; ik heb zelf nooit een bbox2 gehad en een andere onderstaande Px bron vertelt mij dat WPA2 wel ondersteund wordt ….🤔
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html
vandaar dat we maar terug zullen vallen op / verwijzen naar een oud "Belgacom Trojan" bericht op userbase ….
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=30962#p396747
Als er problemen zijn met wpa2 onder windows 7 ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de modem en niet aan het os. Het enige dat je kan doen is een andere modem plaatsen
= tijd om de Bbox2 "met pensioen te sturen"
Dat is inderdaad de reden waarom ik vroeg welke bbox hij had, dus we zitten op de zelfde golflengte ☺
Al begrijp ik nog altijd niet waarom mijn W10 niet reclameert als ik verbinding maak met wifi over een bbox2 met WPA en bij TS wel!
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn blijkbaar meerdere types Pavilion G7 maar voor zover ik kan nagaan ondersteunen ze alle standaard WiFi n weliswaar enkel op 2.4 GHz (met WEP/WPA/WPA2)
https://support.hp.com/be-nl/products/laptops/pavilion-notebooks
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02983597 p.5/6

Bbox2 ondersteunt blijkbaar enkel WPA (AES/TKIP) en geen WPA2 (CCMP)
https://www.proximus.be/dam/jcr:e67a47e0-a17d-48c8-a15d-e4f05967018f/cdn/sites/support/documents/mdm_manual/installation-modem-b-box-2-nl~2015-11-17-11-05-10~cache.pdf p. 32-33

Ik vermoed dat de door Px voorgestelde vervanging van de Bbox 2 -> 3 uw WiFi probleem in principe uit de wereld zal helpen
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Lieven, We zullen je B-box2 vervangen door een B-box3. Die wordt via UPS geleverd. Je mag een winkel uitkiezen waar je hem wil laten leveren op volgende link : https://www.proximus.be/eshop/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=28/05/2019&ZipCode=9860&GuiLang=NL
Kan je me via PB laten weten op welk GSM-nr we je mogen verwittigen als hij toegekomen is ?
TUI: morgen komen de proximus medewerkers terug langs op het forum.
alvast bedankt voor de antwoorden

ik heb een b-box2, de laptop is een hp pavilion g7 van 2012

@wenzelR ik stuurde je zonet mijn klantennummer via pm
Bergrijp ik toch niet goed, krijg jij dan zo'n melding als je niet met WPA2 werkt ?
Ik heb nochtans ook de laatste update van Windows 10.

NB: Als je uw bbox3 👉reset staat hij ook default in WPA2.
Reputatie 7
Badge +3
vraagjes:
beschikt u over een BBox3 ?
hebt u naast de Px Bbox ook een eigen router in gebruik (en ondersteunt deze WiFi 2.4/5.0 n/ac met wpa/…)
indien de oorzaak bij uw laptop zou liggen (geen wpa/…) kunt u eventueel nog overwegen gebruik te maken van usb wifi sticks
bv.
https://www.coolblue.be/nl/wifi-adapters
succes
Reputatie 7
Badge +3
Hangt er vanaf welke modem je hebt staan. Mocht je me via privébericht jouw lijn- of klantennummer sturen, dan kijk ik dat wel even voor je na.
Ik vermoed ergens wel dat je gewoon een nieuwere bbox2/3 met WPA2 mogelijkheden zal hebben. (Laat het zeker weten als je nog een bbox/1/ hebt)

Probeer je met een oudere laptop te verbinden op je modem? Mogelijks kan net die geen WPA2 aan, en zal een nieuwe router jammer genoeg niet helpen.

Reageer