Vraag

Welke Proximus aansluiting plaatsen in appartement

  • 15 February 2018
  • 33 reacties
  • 2447 Bekeken

Beste,

Ik heb mijn appartement volledig gerennoveerd.
Het enige dat ik niet weet is welke stopcontact ik moet plaatsen voor de Proximus aansluiting.

De informatie is enorm verwarrend.

De kabel die van de Proximus aansluiting in de gemeenschappelijke kelder toekomt in het appartement heb ik vervangen door een UTP Cat6 kabel omdat het op een heel andere plaats moest komen.
Deze had ik namelijk nog liggen.

Welke stopcontact moet ik nu in het appartement voorzien?
Volstaat het dat ik deze plaats: https://niko.eu/nlbe/artikel/101-69090
Kan ik hierop rechtstreeks de Proximus modem aansluiten?
Of moet het nog altijd met zo'n oude NTP2007 waarop een VDSL Splitter wordt ingeplugd?


Alvast bedankt voor de info.

33 reacties

dat is een verlaagd VDSL2 profiel dus een lagere lijnsnelheid die je krijgt omdat bv je binnenhuis installatie (bekabeling) niet correct is en er bv een stub opzit zodat je reflectie krijgt enz.... daarom wordt de snelheid verlaagt totdat het signaal weer stabiel wordt.
Reputatie 7
Badge +4
In bijlage ietwat engelstalige technische uitleg over profielen
http://www.proximuswholesale.be/dam/jcr:216b6d03-99db-47ea-90b5-c09c62030243/cdn/sites/wholesale/document/access/Addendum-Introduction-of-552kHz-Vectoring-on-vectored-lines---approved-by-BIPT-on-101117~2018-01-12-13-49-38~cache.pdf
Bondig: bij een repair profiel haalt u een lagere snelheid dan in principe bij u technisch mogelijk zou zijn (en is uw installatie zoals reeds gezegd niet conform wat uiteraard vroeg of laat tot problemen/kosten kan/zal leiden)
dat is een verlaagd VDSL2 profiel dus een lagere lijnsnelheid die je krijgt omdat bv je binnenhuis installatie (bekabeling) niet correct is en er bv een stub opzit zodat je reflectie krijgt enz.... daarom wordt de snelheid verlaagt totdat het signaal weer stabiel wordt.

Duidelijk. Thanks!
Heb je vaste telefonie thuis want indien je geen vaste telefonie gebruikt zou je zelf een utp inbouwdoos van Nico kunnen gebruiken of een Rj11 inbouwdoos waar je direct de bbox modem op aansluit.
NB: Die oude NTP/TF van proximus kun je natuurlijk ook altijd in een inbouwdoos zetten of is het nog een model voor enkel en alleen opbouw dat je hebt.
Reputatie 7
Badge +6
AnderVDH, ik zie dat Martin je al wat meer info hebt gegeven over het repair profiel. đź‘Ť
Niets houd weg dat je kan proberen hĂ©. 🙂 Zo kunnen we alleen maar bijleren. Maar we kunnen niet de volledige snelheid garanderen. Tip! Als je deze zou installeren, bel nadien naar 0800 22 424 om een automatische meting te starten.
AnderVDH, ik zie dat Martin je al wat meer info hebt gegeven over het repair profiel. đź‘Ť
Niets houd weg dat je kan proberen hĂ©. 🙂 Zo kunnen we alleen maar bijleren. Maar we kunnen niet de volledige snelheid garanderen. Tip! Als je deze zou installeren, bel nadien naar 0800 22 424 om een automatische meting te starten.


Ok, ik zal dan eerst dit proberen, omdat ik al de inbouwdozen mooi heb geplaatst en rondom afgewerkt.
De NTP2007 past daar nu echt niet nog bij :(

Ik laat de kabel wel wat langer zodat ik in het ergste geval daarboven nog de NTP2007 kan plaatsen.

Ik ben al 15 jaar klant, maar weet niet zo goed hoe het zit, dus vraag ik even na:
Krijg je de NTP2007 bij de Proximus installatie?
Of kan ik deze gewoon in de Hubo of Brico kopen?
Bestaat er ook een opbouw variant, zodat ik het later makkelijk kan plaatsen?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Begrijpelijk. Meestal als de kabel in de garage of berging binnenkomt is dit geen probleem. De NTP wordt bijvoorbeeld daar dan geplaatst en via de interne bekabeling (je klassieke Niko UT contactdozen) verder gestuurd naar je andere kamers.

De technieker heeft deze bij en kan deze plaatsen. Er bestaan 2 varianten. Een inbouw en opbouw. Bij defect, oxidatie of slijting, wordt deze ook vervangen.
Of kan ik deze gewoon in de Hubo of Brico kopen?

Nee
Vroeger vond je ze in een proximus center, maar of dit nu nog zo is kan ik je niet verzekeren?
Je vindt ze soms op 2de hands, maar dan ben je natuurlijk niet zeker of ze in orde zijn ?

Reageer