Beantwoord

Wegvallen wifi en reactie decoder zeer traag

  • 24 October 2022
  • 36 reacties
  • 356 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Sinds enige tijd valt het wifi-signaal voor een 30-tal seconde weg. Het signaal herstelt zich nadien wel vanzelf, maar is enorm vervelend

Ook de decoder reageert enorm traag (sloom). Heb deze al enkele malen herstart maar dit brengt geen oplossing.

Ook de modem werd al eens herstart

Kan dit eens nagekeken worden?

Bedankrt

 

icon

Beste antwoord door C Ocker 10 January 2023, 15:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

36 reacties

Reputatie 1
Badge

Niemand van Proximus?

Heb je de bbox al eens gereset = 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt houden en dan pas lossen

Reputatie 7
Badge +5

@C Ocker Kan je je modem eens resetten zoals hierboven uitgelegd?

Reputatie 1
Badge

Ondertussen enige tijd uitgetest, modem en decoder gereset en herstart, doch signaal wifi blijft soms voor enkele seconden wegvallen op alle toestellen (portables - mobiele tel.)

je wifi die wegvalt op al je toestellen maken die rechtstreeks wifi verbinding met de bbox of staat er één of ander toestel bv wifi extender , Booster enz. tussen mss?

Je decoder is die ook rechtstreeks aan de bbox aangesloten met een utp kabel aan de bbox of zit er ook één of andere draadloze oplossing tussen?

Reputatie 1
Badge

Ze maken rechtstreekse verbinding via wifi.

Tv is verbonden met een devolo van Proximus

Tv is verbonden met een devolo van Proximus

Heb je die devolo’ s al eens herstart door ze even uit het stopcontact te trekken (ivm traag reageren van je decoder)

Ze maken rechtstreekse verbinding via wifi.

Je bedoelt toch rechtstreekse verbinding via wifi met de BBOX zelf 

Reputatie 1
Badge

wifi valt vooral weg op de portables en de mobiele telefoons

Heb je soms een PC/laptop die rechtstreeks met bbox verbonden is via utp kabel en valt de verbinding daar soms dan ook weg?

Reputatie 1
Badge

Ja, maar daar is het probleem niet. Het zijn maar kleine onderbrekingen. Probleem lijkt mij vanuit de modem te komen. Werd vorige week ook nog eens herstart.

 

Dan zullen we best afwachten tot een proximus forummedewerker reageert , dan kan die ook je lijn eens testen en ook evt beslissen of de bbox aan vervanging toe is.

Reputatie 1
Badge

downloadsnalheid via wifi is gelijk aan de uploadsnelheid (+/- 33), lijkt mij ook niet echt normaal

@C Ocker sta je dan dicht bij de bbox en ook kan je eens het sagemtool opstarten om te zien op welke snelheid je lijn staat.(waarop je bbox synchroniseert)

Proximus Cloud - Gedeeld bestand: bbox3 Sagem Tool

daar inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox zelf staat.

Indien mogelijk best ook eens een http://speedtest.net uitvoeren via PC of laptop verbonden met utp kabel aan de bbox rechstreeks.

Reputatie 1
Badge

Dit kan ik pas testen als ik thuis ben, zal dit vanavond testen

Reputatie 7
Badge +4

@C Ocker Heb je het probleem op beide decoders ? Kan je eventueel eens testen met een andere lankabel tussen je modem en decoder ? 

Wat betreft het probleem met je WiFi zie ik dat er 2 toestellen zijn (Hon Hai Precision en Murata Manufacturing) die niet op de ideale plaats staan en oa daardoor heel veel bandbreedte van je wifi nodig hebben waardoor er niet veel overblijft voor andere toestellen. Het zijn 2 toestellen die op een vaste plaats staan. Kan je eens bekijken of die die misschien van plaats kan veranderen  (een schapje naar boven of onder of wat meer naar voor,… kan voldoende zijn)

Tips om je WiFi te verbeteren

Reputatie 1
Badge

Hon Hai Precision zou de PS3 kunnen zijn, die onder de tv staat maar die volledig afstaat.

Murata manu. zegt mij totaal niet (geen idee wat dit is)

Er staat ook nog een nintendo switch naast de tv

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

What is Hon Hai Precision on my network?

Hon Hai Precision Industry Co., also known by its trade name, Foxconn, is the world's largest contract electronics manufacturer. It makes mobile phones, computers, servers, and TVs. Other products include components such as connectors, cable assemblies, enclosures, flat-panel displays, game consoles, and motherboards

 

Murata has a variety of electronic products ranging from communication and wireless modules to power supplies

 

Blijkbaar is/zijn er dus één of twee toestellen aangesloten op uw WiFi waarbij onderdelen van bovenstaande leveranciers vanop afstand nu konden gedetecteerd worden

 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor bovenstaande,

Deze info had ik ook al gevonden, vraag is natuurlijk welke toestellen.

Tegenwoordig werken er veel zaken via wifi. PS3, nintendo switch, grasmaaier, lampen, printer, tablet, ….

Hon Hai is gekend voor de Playstation, dus waarschijnlijk is het richting Nintendo switch dat ik moet zoeken. Staat volgens dochter aan anders moeten ze altijd opnieuw verbinden met TV 🙄 

De Murata echter is een raadsel

Reputatie 7
Badge +4

@C Ocker de Nintendo switch zie ik nog als een apart toestel staan. Die Hon Hai zal dus nog een ander toestel moeten zijn. Het zijn in ieder geval 2 toestellen die altijd op dezelfde plaats staan. Ik zal de macadressen (die u normaalgezien op de sticker op het toestel vindt) in je profiel zetten. Hopelijk helpt dat bij de zoektocht naar welke toestellen het zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

Does Hon Hai make ps4?

The PlayStation 4 is manufactured in Hon Hai Precision Industry Co., Ltd.

 

 

But as far as home devices are concerned, you can find Murata Manufacturing in your home routers, modems, Wi-Fi dongles and your smartphones.

They are a Japanese company which aren’t all that well-known yet, despite the fact that their components can show up in all sorts of devices you wouldn’t expect them to be in. For example, when this happened to one of us recently, it turned out that the device it was related to was actually a Trane thermostat.

 

Best dat je uw aangesloten toestellen ontkoppelt en dan kijkt of je nog wifi onderbrekingen hebt en zo één voor één aansluit tot je mss de dader vindt die de wifi onderbrekingen veroorzaakt.

Reputatie 1
Badge

Tijdje tussen ...even laten lopen

Tussentijds toestellen ontkoppelt (waaronder grasmaaier).

Maar, nog steeds blijft de wifi hangen. Decoder heb ik gisteren meermaals moeten herstarten.

Hangt regelmatig vast.

 

Reputatie 5
Badge +2

@C Ocker Ik heb even alles nog eens bekeken in verband met uw internet. Uw wifi word zeer hard beïnvloed door het aantal toestellen dat erop verbonden zijn als ook dat sommige toestellen zich te ver van de modem bevinden.

De problemen met tv is dit op beide decoders?

Reputatie 1
Badge

Enkel op de niet android

Maar ook wifi is niet stabiel...vooral avond en ‘s morgens (upload is soms gelijk aan downloadsnelheid)

 

Reputatie 5
Badge +2

@C Ocker De wifi word zeer hard beïnvloed door het aantal apparaten en de afstand. De momenten waarover je spreekt dan zijn er ook meer mensen aanwezig die gebruik maken van de wifi of toestellen? Kun je de tv die problemen heeft ook aansluiten rechtstreeks op de modem?