Weekje geen internet...
De tieners waren weer thuis, wijzelf gaan werken. Plots een berichtje van de dochter dat de technieker er was.Na tien minuutjes nog een berichtje: hij was weer weg.
Ik bel naar mijn dochter en ze zegt dat er nog een ploeg zal moeten komen. Niet veel info dus, zelf niet opgebeld geweest door de technieker. Dus ik bel naar de klantendienst. Daar zien ze dat er inderdaad een lasploeg zal moeten passeren. Ze zullen bellen voor een afspraak.
Rond 13u30 krijg ik plots een SMS, een bevestiging van mijn afspraak 10 juli tussen 8u en 17u. Bevestiging? Ik bel weer naar de klantendienst om te zeggen dat dit wel lang is, van donderdag tot woensdag zonder internet, telefoon..
Iemand rapper sturen kan ze niet doen, maar eventueel wel wat meer data via mijn mobiel abonnement. Maar dit zit bij mijn werkgever. Dus leg ik bij hen mijn probleem uit. Uiteindelijk krijg ik 3 smsjes dat er een 500MB extra geactiveerd is, dus 1,5GB . Met een dochter die heel wat taken moet uitvoeren voor de speelpleinwerking, is dit er na één dag al door! Ook raar dat dit eerst opgebruikt wordt en niet mijn gewone 5GB datapakket.
Dat onze gasten eens wat minder met hun 'schermen' bezig zijn, is niet zo onoverkomelijk. Maar bijna 7 dagen zonder, is wel wat heel lang. Geen netflix, PS4, spotify… Een week abonnementen betalen, waar we geen gebruik van kunnen maken.
We zijn blijkbaar ook de enigen in de straat met problemen, dus een kabeldefect lijkt ook onwaarschijnlijk, of het moet aan onze eigen aansluiting zijn.
Hopelijk woensdag weer connectie...
Frederik
> https://lijntest.edpnet.be/prequal/2700BDC221E3
gewoon om te weten wat dit geeft.
Die lijntest op edpnet dat lijkt mij pure reklame. Ik bekom daar alleszins enkel maar wat info over edpnet. En ondertussen hebben ze wel uw adres genoteerd. Ter informatie : ik geef voor de zekerheid wel een adres dat een beetje verkeerd is. Er lijken mij toch betere programma’s om de internetsnelheid te meten.
Die lijntest op edpnet dat lijkt mij pure reklame. Ik bekom daar alleszins enkel maar wat info over edpnet. En ondertussen hebben ze wel uw adres genoteerd. Ter informatie : ik geef voor de zekerheid wel een adres dat een beetje verkeerd is. Er lijken mij toch betere programma’s om de internetsnelheid te meten.
ik gebruik deze link regelmatig om vergelijkende testen te doen.
Nog nooit gecontacteerd geweest door EDPnet om hun diensten aan te bieden op basis van bovenstaande
Nu dit gezegd zijnde dergelijke controle kan ook via Scarlet (dochtermaatschappij Proximus) uitgevoerd worden
Bovenstaande wijst er mijn inziens nog eens op dat er op uw locatie voorlopig geen “aanbod Proximus” meer is, bestaande klanten (adsl) worden evenwel verder bediend
Dat is inderdaad de conclusie die ik ook trek maar de enigen die dit zeker kunnen weten en bevestigen zitten bij Proximus.
En omtrent Edpnet waar ik nu al zo dikwijls , jaren lang, de test mee uitgevoerd heb , kan ik 100% verzekeren dat ze mij nog nooit gecontacteerd of op één of andere manier mij hierom lastig gevallen hebben.
De Belgacom groep bestaat nog steeds eigenlijk is Scarlet een zuster van Proximus of een dochter van de Belgacom groep. Maar het klopt wel dat Scarlet gelinkt is aan Proximus. Het is wettelijk verplicht dat je uw toestemming geeft om gecontacteerd te worden, dat is meestal het geval wanneer je uw telefoonnummer of mail adres moet opgeven, soms moet je iets aan vinken of uit vinken om niet gecontacteerd te worden. Dat het is zogenaamde opt-in principe.
bij die lijntesten die je op verschillende sites kunt doen, vragen het thuisadres natuurlijk, maar een brief in de bus heb ik van hen nog niet gekregen
Pff, weeral bot gevangen bij de klantendienst.
De mensen zijn daar heel vriendelijk, maar waarom kan er niet vlug gesproken worden met technici uit de buurt. Die meestal wel weten hoe de situatie ter plaatse is.
Volgens mij en een lokale technieker kan ik in de kast waarop in aangesloten ben, overgeschakeld worden op een andere kabel, waardoor VDSL mogelijk zal zijn.
Bij de klantendienst zien ze telkens dat niet geval is op mijn adres, waarna ik zeg dat er waarschijnlijk eerst een technische interventie moe gebeuren. Dan zeggen ze dat ze dit zullen doorgeven aan de achterliggende dienst, maar daar stopt het dan. Na enkele dagen bel ik dan opnieuw en mag weer de situatie uitleggen.
Misschien kan ik via een privégesprek de situatie verduidelijken?
Mvg
Frederik
Deze avond toch nog telefoon gekregen!
Al een bevestigingsmail gekregen van de aanpassing. Nu nog wachten tot de technieker langskomt….
Hallo,
wou nog eens een update geven.
Een kennis woont in dezelfde straat als ik en zit ook bij Proximus, met een beetje dezelfde problemen :traag internet, af en toe de bbox moeten herstarten. Hij heeft intussen ook al een 4G antenne die aangesloten is op de bbox…
Met dat de kinderen nu constant thuis (en verbonden) zijn, is traag internet nu nog meer een probleem, moeilijkheden om via Smartschool dingen te downloaden,…
Mijn kennis had ook nog eens via de app ofzo gevraagd of ze dit nog eens allemaal konden controleren. Eerste reactie was dat er niet veel kon aan verbeterd worden, beetje afgelegen, slechts een 10tal klanten in de straat….
Hij kreeg toen toch nog eens een bezoekje van een technieker die zei dat hij aangesloten was in een kast en dat ze van een bepaalde centrale komen en dat er nu een ander kabel ligt die van een andere centrale komt. Hij zou hem dan in de kast op die nieuwe kabel aansluiten.
Sinds maandag heeft hij nu beter internet en zou zelfs TV mogelijk zijn.
Ik hoop nu dat ze mij ook op die kabel aansluiten en dat ik hetzelfde resultaat zal hebben.
Gisteravond nog eens de speedtest gedaan: 12Mbps, dus zal ik wss nog op de oude kabel zitten.
toch hoopvolle vooruitzichten
Vriendelijke groeten,
Frederik
Volgens woon ik dichter bij die kast dan hem. Of er moet een andere kabel liggen. En normaal zitten we op dezelfde verdeelkast.
Mvg Frederik
kan je moeilijk weten natuurlijk welke weg je kabel aflegt, ik woon bijna tegen de ROP en toch is de lengte van de kabel waar ze mij op aftakken veel langer!
Indien u en uw kennis over een Bbox3 type Sagem beschikken kunnen jullie de afstand tot vermoedelijk apparatuur in de lokale centrale (LEX) ramen op basis van de Sagemtool 0.13 (als user op basis van het userpaswoord voorhanden op de Bbox)
https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/qUcKvYwEe7?shareUid=b8de9055940b439cbac398cfd8c53753
Ik vind het vreemd dat jullie zo weinig 4G-ondersteuning krijgen in de xdsl&4G Tessares oplossing (tenzij de antenne ver verwijderd is, er omgevingshindernissen/dekkingsproblemen zijn en/of deze reeds zwaar belast is met het gewone mobiele verkeer)
Misschien zouden Proximus-medewerkers dit apspect toch eens nader onder te loep moeten laten nemen toch een technische backend
eigenlijk is zou dit ook wel heel vreemd zijn dat ze van proximus uit dit niet automatisch zouden uitdokteren voor klanten op een trage lijn of de 4G gateway oplossing niet tot de mogelijkheden behoort tot dat er een nog betere oplossing komt.
Of mss werd frederik hiervoor al opgebeld of het al dan niet mogelijk was, want normaal bellen ze u hiervoor op.
Die 4G gateway is dan nog iets anders?
nee, is het zelfde namelijk de 4G modem van Proximus die gecombineerd wordt met XDSL.
LTE Modem = 4G Gateway / 4G Modem
Ik heb die test eens gedaan om te zien hoever ik van de kast zit
Ik vraag eens aan mijn kennis of hij dit ook wil doen.
Mvg
Frederik
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.