Weekje geen internet...



Toon eerste bericht

73 reacties

@frederik 6628  maar doe toch eens de test op deze manier 

https://lijntest.edpnet.be/prequal/2700BDC221E3

gewoon om te weten wat dit geeft.

Reputatie 2
Badge

 

Ok bedankt voor de feedback

Het zal inderdaad afwachten zijn op Prox hun antwoord :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +2

Die lijntest op edpnet dat lijkt mij pure reklame. Ik bekom daar alleszins enkel maar wat info over edpnet. En ondertussen hebben ze wel uw adres genoteerd. Ter informatie : ik geef voor de zekerheid wel een adres dat een beetje verkeerd is. Er lijken mij toch betere programma’s om de internetsnelheid te meten.

Die lijntest op edpnet dat lijkt mij pure reklame. Ik bekom daar alleszins enkel maar wat info over edpnet. En ondertussen hebben ze wel uw adres genoteerd. Ter informatie : ik geef voor de zekerheid wel een adres dat een beetje verkeerd is. Er lijken mij toch betere programma’s om de internetsnelheid te meten.

ik gebruik deze link regelmatig om vergelijkende testen te doen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Nog nooit gecontacteerd geweest door EDPnet om hun diensten aan te bieden op basis van bovenstaande

Nu dit gezegd zijnde dergelijke controle kan ook via Scarlet (dochtermaatschappij Proximus) uitgevoerd worden

Bovenstaande wijst er mijn inziens nog eens op dat er op uw locatie voorlopig geen “aanbod Proximus” meer is, bestaande klanten (adsl) worden evenwel verder bediend 

 

Dat is inderdaad de conclusie die ik ook trek maar de enigen die dit zeker kunnen weten en bevestigen zitten bij Proximus.

En omtrent Edpnet waar ik nu al zo dikwijls , jaren lang, de test mee uitgevoerd heb , kan ik 100% verzekeren dat ze mij nog nooit gecontacteerd of op één of andere manier mij hierom lastig gevallen hebben.

Reputatie 6
Badge +3

De Belgacom groep bestaat nog steeds eigenlijk is Scarlet een zuster van Proximus of een dochter van de Belgacom groep. Maar het klopt wel dat Scarlet gelinkt is aan Proximus. Het is wettelijk verplicht dat je uw toestemming geeft om gecontacteerd te worden, dat is meestal het geval wanneer je uw telefoonnummer of mail adres moet opgeven, soms moet je iets aan vinken of uit vinken om niet gecontacteerd te worden. Dat het is zogenaamde opt-in principe.

bij die lijntesten die je op verschillende sites kunt doen, vragen het thuisadres natuurlijk, maar een brief in de bus heb ik van hen nog niet gekregen :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

Pff, weeral bot gevangen bij de klantendienst.

De mensen zijn daar heel vriendelijk, maar waarom kan er niet vlug gesproken worden met technici uit de buurt. Die meestal wel weten hoe de situatie ter plaatse is.

Volgens mij en een lokale technieker kan ik in de kast waarop in aangesloten ben, overgeschakeld worden op een andere kabel, waardoor VDSL mogelijk zal zijn.

Bij de klantendienst zien ze telkens dat niet geval is op mijn adres, waarna ik zeg dat er waarschijnlijk eerst een technische interventie moe gebeuren. Dan zeggen ze dat ze dit zullen doorgeven aan de achterliggende dienst, maar daar stopt het dan. Na enkele dagen bel ik dan opnieuw en mag weer de situatie uitleggen. 

Misschien kan ik via een privégesprek de situatie verduidelijken?

 

Mvg

Frederik

Reputatie 2
Badge

Deze avond toch nog telefoon gekregen!

Al een bevestigingsmail gekregen van de aanpassing. Nu nog wachten tot de technieker langskomt….

 

Reputatie 2
Badge

Hallo,

wou nog eens een update geven.

Een kennis woont in dezelfde straat als ik en zit ook bij Proximus, met een beetje dezelfde problemen :traag internet, af en toe de bbox moeten herstarten. Hij heeft intussen ook al een 4G antenne die aangesloten is op de bbox…

Met dat de kinderen nu constant thuis (en verbonden) zijn, is traag internet nu nog meer een probleem, moeilijkheden om via Smartschool dingen te downloaden,…

Mijn kennis had ook nog eens via de app ofzo gevraagd of ze dit nog eens allemaal konden controleren. Eerste reactie was dat er niet veel kon aan verbeterd worden, beetje afgelegen, slechts een 10tal klanten in de straat….

Hij kreeg toen toch nog eens een bezoekje van een technieker die zei dat hij aangesloten was in een kast en dat ze van een bepaalde centrale komen en dat er nu een ander kabel ligt die van een andere centrale komt. Hij zou hem dan in de kast op die nieuwe kabel aansluiten.

Sinds maandag heeft hij nu beter internet en zou zelfs TV mogelijk zijn.

Ik hoop nu dat ze mij ook op die kabel aansluiten en dat ik hetzelfde resultaat zal hebben.

Gisteravond nog eens de speedtest gedaan: 12Mbps, dus zal ik wss nog op de oude kabel zitten.

 

toch hoopvolle vooruitzichten

Vriendelijke groeten,

Frederik

 

Reputatie 7
Badge +4

@frederik 6628 Helaas is er geen nieuwere technologie of kabel beschikbaar op je adres , de kennis zal wellicht dichter bij de aansluit kast wonen als jij , enkele meters kan al veel verschil maken voor de snelheid.

Reputatie 2
Badge

Volgens woon ik dichter bij die kast dan hem. Of er moet een andere kabel liggen. En normaal zitten we op dezelfde verdeelkast.

 

Mvg Frederik 

kan je moeilijk weten natuurlijk welke weg je kabel aflegt, ik woon bijna tegen de ROP en toch is de lengte van de kabel waar ze mij op aftakken veel langer!

Reputatie 7
Badge +4

Indien u en uw kennis over een Bbox3 type Sagem beschikken kunnen jullie de afstand tot vermoedelijk apparatuur in de lokale centrale (LEX) ramen op basis van de Sagemtool 0.13 (als user op basis van het userpaswoord voorhanden op de Bbox)

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/qUcKvYwEe7?shareUid=b8de9055940b439cbac398cfd8c53753

Ik vind het vreemd dat jullie zo weinig 4G-ondersteuning krijgen in de xdsl&4G Tessares oplossing (tenzij de antenne ver verwijderd is, er omgevingshindernissen/dekkingsproblemen zijn en/of deze reeds zwaar belast is met het gewone mobiele verkeer)

Misschien zouden Proximus-medewerkers dit apspect toch eens nader onder te loep moeten laten nemen toch een technische backend

 

eigenlijk is zou dit ook wel heel vreemd zijn dat ze van proximus uit dit niet automatisch zouden uitdokteren voor klanten op een trage lijn of de 4G gateway oplossing niet tot de mogelijkheden behoort tot dat er een nog betere oplossing komt.

Of mss werd frederik hiervoor al opgebeld of het al dan niet mogelijk was, want normaal bellen ze u hiervoor op.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin hij heeft een dergelijke xdsl&4G oplossing maar de bijdrage 4G is “beperkt” (zie hoger)

sorry ik vergiste mij met een andere post waar ik het over de 4G gateway had.

Reputatie 2
Badge

Die 4G gateway is dan nog iets anders?

nee, is het zelfde namelijk  de 4G modem van Proximus die gecombineerd wordt met XDSL. 

LTE Modem = 4G Gateway / 4G Modem 

Reputatie 2
Badge

@M_016 

Ik heb die test eens gedaan om te zien hoever ik van de kast zit

Ik vraag eens aan mijn kennis of hij dit ook wil doen.

 

Mvg

Frederik

is logisch gezien je lage snelheid dat je ergens van een lex/centrale afgetakt wordt

Reageer