Weekje geen internet...
De tieners waren weer thuis, wijzelf gaan werken. Plots een berichtje van de dochter dat de technieker er was.Na tien minuutjes nog een berichtje: hij was weer weg.
Ik bel naar mijn dochter en ze zegt dat er nog een ploeg zal moeten komen. Niet veel info dus, zelf niet opgebeld geweest door de technieker. Dus ik bel naar de klantendienst. Daar zien ze dat er inderdaad een lasploeg zal moeten passeren. Ze zullen bellen voor een afspraak.
Rond 13u30 krijg ik plots een SMS, een bevestiging van mijn afspraak 10 juli tussen 8u en 17u. Bevestiging? Ik bel weer naar de klantendienst om te zeggen dat dit wel lang is, van donderdag tot woensdag zonder internet, telefoon..
Iemand rapper sturen kan ze niet doen, maar eventueel wel wat meer data via mijn mobiel abonnement. Maar dit zit bij mijn werkgever. Dus leg ik bij hen mijn probleem uit. Uiteindelijk krijg ik 3 smsjes dat er een 500MB extra geactiveerd is, dus 1,5GB . Met een dochter die heel wat taken moet uitvoeren voor de speelpleinwerking, is dit er na één dag al door! Ook raar dat dit eerst opgebruikt wordt en niet mijn gewone 5GB datapakket.
Dat onze gasten eens wat minder met hun 'schermen' bezig zijn, is niet zo onoverkomelijk. Maar bijna 7 dagen zonder, is wel wat heel lang. Geen netflix, PS4, spotify… Een week abonnementen betalen, waar we geen gebruik van kunnen maken.
We zijn blijkbaar ook de enigen in de straat met problemen, dus een kabeldefect lijkt ook onwaarschijnlijk, of het moet aan onze eigen aansluiting zijn.
Hopelijk woensdag weer connectie...
Frederik
Net thuisgekomen en nu branden alle lampjes op de bbox, ook LAN. Op LAN zijn twee kabels aangesloten, een naar de vaste PC en één naar de TV (niet voor Proximus TV, is hier nog niet mogelijk, wel voor Netflix).
Net nog eens een speedtest gedaan, nu 9,1Mbps. Zonder de 4G antenne aangesloten, 3Mbps.
ja dan is de bijdrage inderdaad van 4G inderdaad maar zwakjes, waarschijnlijk gaat er wel iemand die van Proximus zelf is, voorstellen om een technieker te sturen voor verdere aanlyse.
NB:Je kunt die ook altijd gratis zelf aanvragen via deze weg > http://proximus.be/happyhouse
Er heeft al eens een happy house bezoek plaats gevonden.
Momenteel geen verbinding, kan geen enkele website bezoeken. Gisteren was het ook in de avond. Later ging het weer iets sneller. Net modem heropgestart. Geen effect.
Nu toch verbinding. Snelheid 6Mbps.
En nu weer 9,8. Net als gisteren was mijn dochter ook bezig op haar laptop met bestanden op onedrive toen we problemen hadden. Zal wel toeval zijn?
heb je al geprobeerd om toch eens de bbox te resetten via het verzonken resetknopje achteraan zo’n 15 seconden in te blijven drukken.
Alvorens de LAN lampjes oplichten en flikkeren wanneer er gegevensoverdracht is moet aan de andere kant de aangesloten apparatuur ook ingeschakeld zijn. Anders blijft de LED uitgeschakeld. Heb je al een andere antenne geprobeerd? Probeer ook eens de Sagemcom LTE 4 modem te resetten. Normaal gezien zou je een reset gaatje moeten zien waar je met een paperclip 30 seconden moet indrukken tot alle lampjes uitgaan, dan loslaten. Blijkbaar zijn er 2 versies van de F@st 4360 AIR met ingebouwde antennes en ook met uitwendige antennes. Je zou enkel maar invloed op de snelheid kunnen hebben wanneer uw dochter heel grote bestanden van > 500 MB upload naar OneDrive. Welke snelheid haal je op een speedtest wanneer je via uw smartphone verbinding wil maken met het 4G netwerk? Wanneer je dan ook heel trage snelheden haalt dan ligt het echt aan het zwakke signaal.
want normaal zal je zo’n antenne buiten zetten, maar dan afhankelijk van de lengte van je coax kabel kan het zeker dan nodig zijn van een actieve buitenantenne te gebruiken, want anders kan het zelf zo zijn dat je ipv van te winnen je dan nog beter met de binnenantennes werkt op de modem.
Dat hangt ook af welke antenne of antenne(s) de topic starter in gebruik heeft. Zie hier de variant met buitenantennes: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/9472fc99-a956-46ac-bf8c-3cfcaa1b8631.jpg Normaal gezien is een binnenantenne altijd passief en de buitenantenne actief.Klopt wat je zegt Martin.
daarom ook dat je moet opletten als je een binnenantenne plaatst dat je coax kabel ook niet lang wordt van de aan de LTE modem tot waar je antenne staat opgesteld.
Ik heb gewoon binnen naast mijn bbox een 4g antenne staan die ik bij een happy house bezoek gekregen heb. Het betreft een Segacom LTE modem die gewoon met een ups kabel naar de bbox gaat.
Ik merk nu al twee dagen dat het lampje op deze antenne bij 4G rood brandt. Ik heb de LTE modem zelf al verschillende keer gereset door de spanning weg te nemen, nog niet via de reset knop.
Gisteren heb ik wel de bbox gereset door de reset knop in te drukken.
Met mijn telefoon is de snelheid van de 4g ongeveer rond de 7Mbps
Als je zegt “Ik merk nu al twee dagen dat het lampje op deze antenne bij 4G rood brandt”
Dan moet een actieve antenne zijn als op die een antenne een lampje 4G rood brandt.
Er kan dan natuurlijk iets aan deze actieve antenne defect zijn
= u hebt reeds 2 dagen enkel xdls en geen 4G&xdsl (geen 4G ondersteuning)
eventueel in afwachting van een reactie van Px medewerkers op dit publieke forum én de 4G modem én de BBox heropstarten en eventueel zelfs een “hard reset” geven, vervolgens eerst Bbox voor xdsl volledig laten opkomen (voeding, internet, dsl LEDs Bbox blauw) en dan pas 4G modem activeren (Bbox Wan LED wordt blauw)
indien op 4G modem 4G LED rood blijft is en blijft een tussenkomst van Proximus op afstand of ter plaatse nodig
indien u op uw mobiele telefoon (meestal) slechts +/- 7 Mbps haalt, lijkt het mij absoluut noodzakelijk dat Proximus dit voor uw locatie toch eens nader bekijkt (geen 4G antenne op 900 MHz in de buurt,….) om tot “een enigzins behoorlijke oplossing” te komen...
Dit voorstel heb ik inderdaad ook al, opgegeven om een technieker te laten komen aangezien alles al een heropgestart geweest is kun je zelf niet veel meer ondernemen en zal de hulp/oplossing van, Proximus moeten komen.
Wat zei de happyhouse technieker toen hij ter plaatse is geweest?
Als je een ander toestel (laptop of vaste pc) aan de modem gaat hangen, werkt dit wel? (antenne even loskoppelen van je modem en enkel dat 1 toestel testen op de modem)
Ik heb twee weken terug contact gehad met de persoon die overschakeling deed bij mijn kennis in de straat. HIj zei dat wij nog op de oude kabel zaten en dus ook konden overgeschakeld worden van kabel. Hij heeft een dossier of zo opgemaakt en gezegd dat we zouden opgebeld worden en dit dan in orde zou komen. Vorige week inderdaad telefoon van de klantendienst, maar hij ging ervan uit dat er een technieker thuis zou moeten komen. Ik heb hem dan uitgelegd van die ander kabel etc. en hij zei dat hij eens ging navragen bij de technische dienst. Na 10 minuutjes wachtmuziek werd het gesprek plots onderbroken en ik heb intussen niemand meer terug gehoord. Via de chat op de app ook nog geen reactie. Kan iemand van de medewerkers zien of er iets lopende is voor ons?
Mvg
Frederik
Ter info: Mss zullen ze vanavond geen info meer kunnen geven in geval hiervoor achterliggende diensten moeten geraadpleegd worden en niet meer zouden aanwezig zijn, dan zal het pas voor morgen zijn als ze hier de draad terug opnemen.
→ eventueel nakijken wat u bekomt via onderstaande link als nieuwe klant op adres
verder kan voorlopig alleen een reactie van Proximus medewerkers afgewacht worden
als ik dit probeer krijg ik de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden en dat ik later eens opnieuw moet proberen.
Is ook zo als af en toe eens controleer of Proximus TV beschikbaar.
doe het eens op deze manier
Dergelijke resutaten heb ik destijds ook enige tijd bekomen
interpretatie mijnentwege = er is (tijdelijk) geen Proximus-aanbod op uw locatie voor nieuwe klanten; bestaande adsl-klanten worden verder bediend
ik vrees dat u voorlopig een reactie van Proximus-medewerkers zult moeten afwachten m.b.t. uw vraag voor overschakeling op een meer nabij gelegen straatkast
Krijg de melding dat dit niet mogelijk is op mijn adres.
Ik kijk of er morgen een medewerker antwoordt en bel anders morgen zelf nog eens
Bedankt.
Frederik
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.