Weekje geen internet...



Toon eerste bericht

73 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@frederik 6628 Ik zie niet direct iets mis met de configuratie aan onze kant, indien je nog steeds problemen hebt kan je nog eens alle toestellen herstarten? LTE modem en bbox3 ? 

Reputatie 2
Badge

Net thuisgekomen en nu branden alle lampjes op de bbox, ook LAN. Op LAN zijn twee kabels aangesloten, een naar de vaste PC en één naar de TV (niet voor Proximus TV, is hier nog niet mogelijk, wel voor Netflix).

Net nog eens een speedtest gedaan, nu 9,1Mbps. Zonder de 4G antenne aangesloten, 3Mbps.

ja dan is de bijdrage inderdaad van 4G inderdaad maar zwakjes, waarschijnlijk gaat er wel iemand die  van Proximus zelf is, voorstellen om een technieker te sturen voor verdere aanlyse.

NB:Je kunt die ook altijd gratis zelf aanvragen via deze weg > http://proximus.be/happyhouse 

Reputatie 2
Badge

Er heeft al eens een happy house bezoek plaats gevonden.

Momenteel geen verbinding,  kan geen enkele website bezoeken. Gisteren was het ook in de avond. Later ging het weer iets sneller. Net modem heropgestart. Geen effect.

Reputatie 2
Badge

Nu toch verbinding. Snelheid 6Mbps.

Reputatie 2
Badge

En nu weer 9,8. Net als gisteren was mijn dochter ook bezig op haar laptop met bestanden op onedrive toen we problemen hadden. Zal wel toeval zijn?

heb je al geprobeerd om toch eens de bbox te resetten via het verzonken resetknopje achteraan zo’n 15 seconden in te blijven drukken.

Reputatie 6
Badge +3

Alvorens de LAN lampjes oplichten en flikkeren wanneer er gegevensoverdracht is moet aan de andere kant de aangesloten apparatuur ook ingeschakeld zijn. Anders blijft de LED uitgeschakeld. Heb je al een andere antenne geprobeerd?  Probeer ook eens de Sagemcom LTE 4 modem te resetten. Normaal gezien zou je een reset gaatje moeten zien waar je met een paperclip 30 seconden moet indrukken tot alle lampjes uitgaan, dan loslaten. Blijkbaar zijn er 2 versies van de F@st 4360 AIR met ingebouwde antennes en ook met uitwendige antennes. Je zou enkel maar invloed op de snelheid kunnen hebben wanneer uw dochter heel grote bestanden van > 500 MB upload naar OneDrive. Welke snelheid haal je op een speedtest wanneer je via uw smartphone verbinding wil maken met het 4G netwerk? Wanneer je dan ook heel trage snelheden haalt dan ligt het echt aan het zwakke signaal.

@familievandesype kan nog altijd niet volgen, wat bedoel je met heb je een andere antenne geprobeerd ?

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Omdat de topicstarter zijn eigen antenne om het signaal te versterken dat naar de LTE Modem gaat. Zie hier: Ik heb een binnenhuis antenne.  Wanneer het inkomende 4G signaal te zwak is gaat de LTE modem ook geen al te beste snelheid binnenkrijgen om te combineren met de ADSL snelheid. Vandaar mijn suggestie voor een sterkere antenne.

@familievandesype Maar is dit dan een actieve of passieve antenne?

want normaal zal je zo’n antenne buiten zetten, maar dan afhankelijk van de lengte van je coax kabel kan het zeker dan nodig zijn van een actieve buitenantenne te gebruiken, want anders kan het zelf zo zijn dat je ipv van te winnen je dan nog beter met de binnenantennes werkt op de modem.

Reputatie 6
Badge +3

Dat hangt ook af welke antenne of antenne(s) de topic starter in gebruik heeft. Zie hier de variant met buitenantennes: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/9472fc99-a956-46ac-bf8c-3cfcaa1b8631.jpg Normaal gezien is een binnenantenne altijd passief en de buitenantenne actief.Klopt wat je zegt Martin.

daarom ook dat je moet opletten als je een binnenantenne plaatst dat je coax kabel ook niet lang wordt van de aan de LTE modem tot waar je antenne staat opgesteld.

Reputatie 2
Badge

Ik heb gewoon binnen naast mijn bbox een 4g antenne staan die ik bij een happy house bezoek gekregen heb. Het betreft een Segacom LTE modem die gewoon met een ups kabel naar de bbox gaat.

Ik merk nu al twee dagen dat het lampje op deze antenne bij 4G rood brandt. Ik heb de LTE modem zelf al verschillende keer gereset door de spanning weg te nemen, nog niet via de reset knop.

Gisteren heb ik wel de bbox gereset door de reset knop in te drukken. 

Met mijn telefoon is de snelheid van de 4g ongeveer rond de 7Mbps

Als je zegt “Ik merk nu al twee dagen dat het lampje op deze antenne bij 4G rood brandt”

Dan moet een actieve antenne zijn als op die een antenne een lampje 4G rood brandt.

Er kan dan natuurlijk iets aan deze actieve antenne defect zijn 

Reputatie 7
Badge +4

= u hebt reeds 2 dagen enkel xdls en geen 4G&xdsl (geen 4G ondersteuning)

eventueel in afwachting van een reactie van Px medewerkers op dit publieke forum én de 4G modem én de BBox heropstarten en eventueel zelfs een “hard reset” geven, vervolgens eerst Bbox voor xdsl volledig laten opkomen (voeding, internet, dsl LEDs Bbox blauw) en dan pas 4G modem activeren (Bbox Wan LED wordt blauw)

indien op 4G modem 4G LED rood blijft is en blijft een tussenkomst van Proximus op afstand of ter plaatse nodig

indien u op uw mobiele telefoon (meestal) slechts +/- 7 Mbps haalt, lijkt het mij absoluut noodzakelijk dat Proximus dit voor uw locatie toch eens nader bekijkt (geen 4G antenne op 900 MHz in de buurt,….) om tot “een enigzins behoorlijke oplossing” te komen...

 

 

Dit voorstel heb ik inderdaad ook al, opgegeven om een technieker te laten komen aangezien alles al een heropgestart geweest is kun je zelf niet veel meer ondernemen en zal de hulp/oplossing van, Proximus moeten komen.

Reputatie 7
Badge +4

Wat zei de happyhouse technieker toen hij ter plaatse is geweest?

Als je een ander toestel (laptop of vaste pc) aan de modem gaat hangen, werkt dit wel? (antenne even loskoppelen van je modem en enkel dat 1 toestel testen op de modem)

Reputatie 2
Badge

Ik heb twee weken terug contact gehad met de persoon die overschakeling deed bij mijn kennis in de straat. HIj zei dat wij nog op de oude kabel zaten en dus ook konden overgeschakeld worden van kabel. Hij heeft een dossier of zo opgemaakt en gezegd dat we zouden opgebeld worden en dit dan in orde zou komen. Vorige week inderdaad telefoon van de klantendienst, maar hij ging ervan uit dat er een technieker thuis zou moeten komen. Ik heb hem dan uitgelegd van die ander kabel etc. en hij zei dat hij eens ging navragen bij de technische dienst. Na 10 minuutjes wachtmuziek werd het gesprek plots onderbroken en ik heb intussen niemand meer terug gehoord. Via de chat op de app ook nog geen reactie. Kan iemand van de medewerkers zien of er iets lopende is voor ons?

 

Mvg

Frederik

Ter info: Mss zullen ze vanavond geen info meer kunnen geven in geval hiervoor achterliggende diensten moeten geraadpleegd worden en niet meer zouden aanwezig zijn, dan zal het pas voor morgen zijn als ze hier de draad terug opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

@frederik 6628 op basis van uw laatste bericht vraag ik mij af of u op uw adres geen vdsl i.p.v. adsl aansluiting zou kunnen bekomen 

→ eventueel nakijken wat u bekomt via onderstaande link als nieuwe klant op adres

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

verder kan voorlopig alleen een reactie van Proximus medewerkers afgewacht worden

Reputatie 2
Badge

@M_016 

als ik dit probeer krijg ik de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden en dat ik later eens opnieuw moet proberen.

Is ook zo als af en toe eens controleer of Proximus TV beschikbaar.

@frederik 6628 In ieder  geval moeten ze dit toch bij proximus zeker weten of vdsl mogelijk is.

doe het eens op deze manier

https://lijntest.edpnet.be/prequal/2700BDC221E3

Reputatie 7
Badge +4

Dergelijke resutaten heb ik destijds ook enige tijd  bekomen

interpretatie mijnentwege = er is (tijdelijk) geen Proximus-aanbod op uw locatie voor nieuwe klanten; bestaande adsl-klanten worden verder bediend

ik vrees dat u voorlopig een reactie van Proximus-medewerkers zult moeten afwachten m.b.t. uw vraag voor overschakeling op een meer nabij gelegen straatkast

Reputatie 2
Badge

Krijg de melding dat dit niet mogelijk is op mijn adres.

Ik kijk of er morgen een medewerker antwoordt en bel anders morgen zelf nog eens

Bedankt.

Frederik

Reageer