Skip to main content

De laatste tijd gebeurt het vaker dat ik mijn eigen website

 

http://users.skynet.be/pr789059/

 

niet kan openen.

De websites http://users.skynet.be/ zijn weer niet bereikbaar.

Kan iemand van Proximus bevestigen of dit het einde is van de gratis webruimte voor particulieren ?


Binnenkort al deze problemen van de baan: P doekt de “gratis” webruimtes op.


@Jan ik zou niet te vroeg victorie roepen want het kan zoals ik vaststel ook van anderen een hele tijd goed werken en ineens is het weer van dat, maar laat ons hopen dat je gelijk hebt.


Problemen zijn blijkbaar van de baan.


nee dat bedoelde ik zeker niet, het is niet omdat ik, geen probleem heb dat een andere dan geen zou kunnen hebben en wilde hiermee juist bewijzen dat het ook kan zijn als je zonder VPN werkt dat het ook iedere keer lukt en je daar geen verkeerd conclusies moogt uit trekken!,  want je had mij dit trouwens al uitgelegd gisteren dat ik dan iedere keer geluk moet gehad hebben om niet op de probleem proxi server terecht te komen .


Omdat je niet terecht komt op de proxy server die problemen heeft. Ik wou ook even de nuance maken dat er een verschil is tussen intern en extern. Wanneer meerdere mensen het probleem hebben, kan je moeilijk zeggen dat er geen enkel probleem is.


zelfs als je geen gebruikt maakt van VPN zoals ik kan het ook dat je geen probleem hebt want ik kan altijd nog zonder probleem deze sites openen .


@WenzelR Je mag ook niet vergeten dat er ook een verschil is tussen wanneer jullie medewerkers intern de website willen bereiken en wanneer je extern de website wil bereiken bijvoorbeeld zonder gebruik te maken van de Proximus VPN. Ik krijg ook de foutmelding van proxy error,connection timed out,connection reset. Zie hier: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/website-50414?postid=653076#post653076


Heb je al eens de modem en de PC herstart?


het is wel opvallende dat er meer en meer zijn die dit de laatste dagen melden, ik probeer dit geregeld vanop mijn laptop en dat probleem heb ik tot hier toe nog niet voor, maar er moet toch iets schelen aangezien er meer en meer zijn die dit melden.


zowel met Chrome en Edge.


Vanaf hier lijkt alles te werken. Welk probleem of foutmelding krijg je precies?


Volgende websites zijn weer niet te openen, heb wel toegang tot de server via FTP :

http://users.skynet.be/jdbnet/

http://users.skynet.be/fb084750/

met de websites bij telenet geen enkel probleem:

http://users.telenet.be/kdbnet/

 


oude bestaande gratis websites blijven bestaan en kan je verder gebruiken, maar er kunnen geen gratis nieuwe meer aangemaakt worden.

Als de proximus medewerkers hier de draad seffens opnemen kunnen zij dit officieel bevestigen.

 


Na nogmaals tf contact met 0800 23452 vernam ik het volgende.

1

Het proximus email-adres dat gekoppeld is aan mijn gratis webruimte was “uitgeschakeld”.

Betrokkene zou het terug inschakelen.

2

Betrokkene zei ook dat er geen gratis websiteruimte meer is bij proximus. Dus mijn website zou “verdwenen” zijn. Het zou dus gedaan zijn met de gratis users.skynet etc.

2a

Mocht dat zo zijn dat heb ik hierover geen communicatie van Proximus over gehad.

2b

Op de website van Proximus lees ik nog steeds dat bestaande hosting blijft bestaan maar dat “nieuwe” gratis webruimte afgeschaft is.

 

Tja, nu weet ik het ook niet meer.

 

Wat ik wel weet dat de betalende hosting bij P vrij duur is. Ik ken andere en beterkope bedrijven. En die werken goed want vele van mijn klanten voor wie ik de site beheer hebben daar een abonnement. 

 

Paul


ja inderdaad daar had ik ook geen problemen meer mee 


Dat is mogelijk dat hangt af van de configuratie van de load balancer of die altijd jouw publiek IP altijd toewijst aan 1 bepaalde werkende proxy server die geen problemen heeft. Het is ook een beetje hetzelfde als met de 400 bad requests fouten die niet iedereen had. Enkel Proximus kan zeggen hoe dit geconfigureerd is.


ja maar je zegt het juist als ik geluk heb, kan ik dan blijven geluk hebben en nooit op die probleem server terecht komen!


Niet echt straf als je weet dat er met een meerdere proxies gewerkt worden en vanaf 1 proxy wordt er maar een verbinding toegelaten tot de webserver. Een load balancer gaat verdelen wie hij op welke proxy server zet. Als jij gelukt hebt en komt op een proxy server die geen problemen heeft dan blijft dan kan je de webserver met verscheidene website perfect bereiken.


dat is toch straf bij mij iedere keer ik probeer lukt dat !!!!


Het probleem ligt meer aan de server zelf die bijna geen geheugen meer vrij heeft of waar de CPU tegen zijn limiet aanloopt. Bij mij blijft de pagina eindeloos laden.


Nu weer wel -. Op een android tablet met chrome. De andere mogelijkheden heb ik nog niet georobeerd.


hoezo,  werkt het dan nog altijd niet goed bij u?


Ja, neen, ja, neen voor het moment. Het is een loterij!


Einde goed alles goed dan :thumbsup_tone4:


Reageer