webserver achter een BBOX2

  • 20 April 2012
  • 3 reacties
  • 709 Bekeken

Beste, ik probeer om een webserver die achter een bbox2 staat te bereiken vanop het internet.

- ik heb op de bbox een lan server entry gedfinieed met public start port 80 en public en port 80 en lan port 80, en wijzend naar het vaste IP adres van de server

- ik heb in e-services de port 80 laten openzetten

- ik heb een ddns opgezet

Als ik nu in een browser (vanop hetzelfde netwerk) de url van mijn ddns intype dan kom ik steeds op de managment pagina van mijn modem uit ipv op mijn webserver. Wat is er nog mis ?

De ddns erkt volgens mij want ander zou ik niet op mijn modem webpage uitkomen. Maar om een of andere reden weigert de modem om een http request door te sturen naar min webserver.


alvast bedankt

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dat werkt idd niet meer sinds een update een tijdje geleden. Vanop je netwerk achter de bbox kom je dan idd op je management pagina van je BBOX uit.

Enige wat je kan doen is je routingstables op je PC aanpassen...
heb hetzelfde probleem

Om een of andere reden werkt het alleen als je in advanced settings / firewall / DMZ host / DMZ Host IP Address aanchecked en er het ip adres van je home server op zet.

Alleen vermoed ik dat je in dat geval alle traffic rechtstreeks op die server gooit.

M.a.w. alle poorten staan dan toegankelijk - denk ik toch - er is geen degelijk documentatie te vinden hierover.

Lijkt me dus niet echt een goede oplossing :-(




Bedankt voor de reacties.


Ik heb vandaag mijn URL vanop een PC extern aan mijn netwerk geprobeerd en dan bereik ik wel degelijk mijn webserver, en niet de management page van mijn BBOX2.

Dus eigenlijk werkt het wel, alleen kan ik niet van binnen mijn netwerk via mijn URL eerst naar buiten en dan terug naar binnen. Een beetje onhandig om te testen maar eenmaal de URL correct werkt met DDNS dan hoef je dit eigenlijk niet elke keer te testen.


groetjes en bedankt

Reageer