Beste Proximus,
we zijn ondertussen al bijna 2016 en nog steeds zitten wij op ADSL. Wanneer kunnen wij eindelijk omgeschakeld worden naar VDSL2? Het feit dat deze vraag de laatste jaren steeds minder opduikt op dit forum verontrust mij enorm gezien wij blijkbaar tot een marginale groep gebruikers gaan behoren waarvoor er geen VDSL2 wordt mogelijk gemaakt.
Jarenlang zie ik met lede ogen aan hoe bijna overal rondom VDSL2 wordt mogelijk gemaakt maar bij ons in de buurt blijft dat onmogelijk.
Ondertussen steken jullie wel onze ogen uit met de aangekondige 100/10 'snelheidsverhoging', Netflix en andere HD-content die voor ons gewoon ontoegankelijk blijkt..
Vandaag kunnen jullie ons 5,5Mbps download en 0,4Mbps aanbieden, dat betekent downloaden aan 700kb/sec en uploaden aan 40kb/sec. Wij kunnen 1 Tv aansluiten, HD kijken is niet mogelijk. Als wij Belgacom Tv kijken daalt de internetsnelheid naar het nulpunt.
Ik woon op 5 kilometer van centrum Ronse, je kan dat maar bezwaarlijk 'in the middle of nowhere' noemen. Er staan hier tientallen huizen in mijn straat.
Bovendien moeten wij evenveel betalen als klanten waarvoor jullie wel kiezen te investeren en VDSL2 beschikbaar te maken. Ik las net op www.proximus.be/tarieven dat het tarief voor mijn Comfort pack naar €63,95 wordt verhoogd maar geen paniek want daarvoor zou ik moeten terugkrijgen:
- Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
- Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden.
Wij kregen al het gevoel dat wij moeten betalen voor de investeringen bij een ander, dit wordt hierdoor alleen nog maar bevestigd. Wat zal onze snelheidswinst worden va 1 januari? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs of waar lees ik het verkeerd? Hoe kan je dat nu nog verklaren?
Een "kosten/baten" verdediging is allemaal wel mooi maar als je gewoon meer geld voor een 20x lagere snelheid begint te vragen gaat die vlieger ook niet meer op. Dan betalen zij met de lagere snelheden simpelweg voor de investeringen bij zij met de hogere snelheden, meer analyse is daar toch niet voor nodig. Zelfs tegenover jullie 'laagste' abonnement krijgen wij 10x lagere snelheden aangeboden!
Bovendien hebben wij hier geen enkele alternatieve internetoperator, dus aanraden om bij een ander te gaan is geen alternatief. We zijn al jarenlang klant maar toch blijkt dat ook van geen tel en worden de nodige investeringen niet gedaan. Ik ben een jonge vader met opgroeiende kinderen. Hoe moet ik hen gaan uitleggen dat we in 2016 in een modern West-Europees land bij de grootste operator die beweert een kwaliteitsvol netwerk te bezitten en voortdurend evolueert om ons de beste ervaring te kunnen bieden qua infrastructuur danig beperkt en in de steek gelaten worden?
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?
Bladzijde 9 / 9
ik dacht dat iedereen al vdsl had. Blijkbaar niet dus. Heel jammer is dit inderdaad voor mensen die nog geen vdsl hebben. Waarschijnlijk woon jij dan helemaal op de buiten waar bijna niemand rond je woont en/of waar dus ook bijna niemand Proximus internet heeft veronderstel ik. Maar toch is dit inderdaad geen excuus voor Proximus zeker omdat je evenveel betaald zoals iemand die wel geniet van vdsl.
zie ook Prijsverhoging va 01/01/2016
Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten.
Hoe durf je dat nu nog te zeggen? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen va 1 januari naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs?
Waar investeren jullie hier ook alweer precies?
Juist... beter mondje dicht houden daarover dus..
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
Iemand die mij een antwoord kan geven?
😢
😢
Het lijkt hier wel alsof hoe ernstiger het probleem is dat beschreven wordt, hoe minder je echt geholpen wordt!
Van ThomasP kreeg ik het volgende te horen:
"Helaas nog geen VDSL2 beschikbaar. De verdeelkast op straat is hiervoor nog niet uitgerust.
Voorlopig staat dit ook nog niet ingepland. Ik kan dus niet zeggen hoelang dit nog gaat duren.
Gezien de locatie heb ik dit doorgestuurd naar de desbetreffende dienst die de planning hiervoor opmaakt."
Zoals in antwoord hierboven al beschreven heb ik dit al tientallen keren moeten aanhoren, zo'n 2x per jaar informeer ik zelf daarvoor.
Daarom schrijf ik ook net dit bericht op het forum, wanneer gaat iemand ons nu eens echt helpen hiermee in plaats van enkele standaardzinnetjes af te haspelen?
En waarom wordt ons abonnement dan verhoogd, welke snelheidsverhoging krijgen wij, die al aan de allerlaagste snelheid worden verbonden, daarvoor terug?
Van ThomasP kreeg ik het volgende te horen:
"Helaas nog geen VDSL2 beschikbaar. De verdeelkast op straat is hiervoor nog niet uitgerust.
Voorlopig staat dit ook nog niet ingepland. Ik kan dus niet zeggen hoelang dit nog gaat duren.
Gezien de locatie heb ik dit doorgestuurd naar de desbetreffende dienst die de planning hiervoor opmaakt."
Zoals in antwoord hierboven al beschreven heb ik dit al tientallen keren moeten aanhoren, zo'n 2x per jaar informeer ik zelf daarvoor.
Daarom schrijf ik ook net dit bericht op het forum, wanneer gaat iemand ons nu eens echt helpen hiermee in plaats van enkele standaardzinnetjes af te haspelen?
En waarom wordt ons abonnement dan verhoogd, welke snelheidsverhoging krijgen wij, die al aan de allerlaagste snelheid worden verbonden, daarvoor terug?
Beste ThomasP,
al jarenlang probeer ik te informeren wanneer hier VDSL2 beschikbaar zou zijn, tientallen keren heeft men al 'mijn vooruitzichten' bekeken en evenveel keren heeft men mij moeten afwimpelen met "Wij kunnen u geen exacte datum geven, maar we werken er voortdurend aan".
Hoe kunnen jullie dat nu al jarenlang blijven zeggen zonder een concrete andere oplossing aan te bieden, zeker nu steeds meer en meer van de hedendaagse aangeboden diensten ook echt wel een beduidend hogere snelheid vragen?
We zijn ondertussen bijna 2016, jullie beseffen blijkbaar niet hoelang wij al aan het wachten zijn tegenover andere mensen die werden omgezet?
En als nu als uitleg voor aankomende prijsverhoging vooral een snelheidsverhoging van 70/5 naar 100/10 naar voren wordt geschoven, terwijl wij al tientallen jaren rond 5Mbps blijven hangen en de hoogdringende snelheidsverhoging op onze buik kunnen schrijven doch eveneens de volle pot betalen, voelen wij ons stilaan belachelijk gemaakt door Proximus!
al jarenlang probeer ik te informeren wanneer hier VDSL2 beschikbaar zou zijn, tientallen keren heeft men al 'mijn vooruitzichten' bekeken en evenveel keren heeft men mij moeten afwimpelen met "Wij kunnen u geen exacte datum geven, maar we werken er voortdurend aan".
Hoe kunnen jullie dat nu al jarenlang blijven zeggen zonder een concrete andere oplossing aan te bieden, zeker nu steeds meer en meer van de hedendaagse aangeboden diensten ook echt wel een beduidend hogere snelheid vragen?
We zijn ondertussen bijna 2016, jullie beseffen blijkbaar niet hoelang wij al aan het wachten zijn tegenover andere mensen die werden omgezet?
En als nu als uitleg voor aankomende prijsverhoging vooral een snelheidsverhoging van 70/5 naar 100/10 naar voren wordt geschoven, terwijl wij al tientallen jaren rond 5Mbps blijven hangen en de hoogdringende snelheidsverhoging op onze buik kunnen schrijven doch eveneens de volle pot betalen, voelen wij ons stilaan belachelijk gemaakt door Proximus!
Beste Elsa,
zoals hierboven al vermeld is er bij ons geen concurrentie, enkel internet via DSL is mogelijk. Wij worden dus echt gegijzeld, de situatie is daardoor totaal niet te vergelijken zoals bij iemand die kan kiezen tussen Proximus en Telenet. Dan zat ik natuurlijk al bij Telenet. Nu betalen wij €63,95 zoals iemand met VDSL2 maar worden gewoon in de kou gelaten en de politiek die Proximus nu voert - de snelle worden sneller en de trage eigenlijk trager - maakt het almaar pijnlijker!
zoals hierboven al vermeld is er bij ons geen concurrentie, enkel internet via DSL is mogelijk. Wij worden dus echt gegijzeld, de situatie is daardoor totaal niet te vergelijken zoals bij iemand die kan kiezen tussen Proximus en Telenet. Dan zat ik natuurlijk al bij Telenet. Nu betalen wij €63,95 zoals iemand met VDSL2 maar worden gewoon in de kou gelaten en de politiek die Proximus nu voert - de snelle worden sneller en de trage eigenlijk trager - maakt het almaar pijnlijker!
TimWitt
Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten. Concreet houdt dit in dat er nog steeds verdeelkasten worden bijgeplaatst in straat.
Dit kan natuurlijk niet overal tegelijk. Ik begrijp dat dit behoorlijk frustrerend wordt.
Kan je via privébericht je telefoonnummer of klantennummer sturen naar: https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679
Dan kijk ik even na wat de vooruitzichten zijn voor jou.
Mvg
Thomas
Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten. Concreet houdt dit in dat er nog steeds verdeelkasten worden bijgeplaatst in straat.
Dit kan natuurlijk niet overal tegelijk. Ik begrijp dat dit behoorlijk frustrerend wordt.
Kan je via privébericht je telefoonnummer of klantennummer sturen naar: https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679
Dan kijk ik even na wat de vooruitzichten zijn voor jou.
Mvg
Thomas
Ja en er zijn er nog veel meer dan je denkt die in de zelfde situatie zitten dan je denkt, wel moet je toegeven dat ze aan een inhaal manoeuvre bezig zijn en dit in de toekomst ook nog gaan doorzetten, natuurlijk iemand die nu nog altijd op zo'n traag adsl lijntje zit heeft daar voor het ogenblik weinig boodschap aan, zeker dat Proximus ook nog niet weet te vertellen of er beterschap op komst is in een korte termijn.
Eigenlijk zouden die mensen moet overwegen of ze dan niet beter overstappen naar de concurrentie als ze de indruk hebben door PX aan het lijntje gehouden worden, maar dat moet ieder weer voor zich uitmaken!
Eigenlijk zouden die mensen moet overwegen of ze dan niet beter overstappen naar de concurrentie als ze de indruk hebben door PX aan het lijntje gehouden worden, maar dat moet ieder weer voor zich uitmaken!
Bladzijde 9 / 9
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.