Beantwoord

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

221 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Beste Bram,

ik ga nu de tijd niet nemen om hier al jouw argumenten te weerleggen, ik ben nog aan het werk maar dat volgt later nog wel. Dat jij tegen mij alweer over "continu investeren" durft te beginnen is gewoon een absolute schande en daarvan beginnen mijn vingers alweer te jeuken. Nog even..

Wel kan ik u al meegeven dat ik het niet zal nalaten mij met alle mogelijke middelen voorhanden tegen deze oneerlijke Proximuspolitiek te verzetten en ieder die ook maar denkt over Proximus en het op internet opzoekt of hier komt vragen mijn ongezouten mening ook te geven. Zoals ik al vermeld heb, totdat jullie mij een datum kunnen geven waarop wij en al onze buren EINDELIJK worden omgezet naar VDSL2 of tot ik sterf zal ik jullie politiek aan de schandpaal blijven nagelen want daar hoort ze ook thuis en nergens anders!

MVG
Badge +1
het lijkt me logisch dat zo'n mensen een korting krijgen op hun factuur maar eigenlijk zou Proximus dit automatisch moeten doen.
Reputatie 6
Badge +4
TimWitt,


De snelheid van een lijn hangt af van de afstand tussen uw woning en onze centrales. Hoe groter de afstand, hoe minder de kwaliteit van het signaal zal zijn. De snelheid hangt eveneens af van het type verbinding dat in gebruik is. Proximus investeert continu in z’n netwerk. Zo zijn we volop bezig met de vervanging van ons kopernetwerk in de veel performantere glasvezeltechnologie.
Helaas kunnen we niet ons hele netwerk in 1x vervangen. Hierdoor beschikken ook niet alle klanten over hetzelfde type verbinding. Op basis van de informatie die u geeft, vermoed ik dus dat u nog op ADSL zit, in een zone waar VDSL (of andere) nog niet voorhanden is.
Vandaag kunnen we niet zeggen wanneer uw verbinding wordt ge-upgrade. U kan zelf online uw situatie raadplegen via de pagina http://proximus.be/internetsnelheid, ook worden klanten die worden overgeschakeld persoonlijk verwittigd.

Over waarom er geen alternatieven beschikbaar zijn op uw adres, kan ik uiteraard geen commentaar geven. Daarvoor moet u zich tot de concurrenten wenden.

Wat betreft uw opmerking over waar uw woning gelegen is (in een straat met huizen, niet als kluizenaar)... De geografische inplanning van ons netwerk hangt van vele factoren af. Het is inderdaad zo, dat gebieden met dichte bebouwing veelal sneller worden ge-update, maar er zijn altijd uitzonderingen (in beide richtingen: dichtbevolkte gebieden waar upgrades later komen of dunbevolkte gebieden die sneller worden overgeschakeld). Dit heeft te maken met de inplanning van de werken, vergunningen, etc. Uiteraard trachten we zelf zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen een betere ervaring te bieden.
Ik weet ook wel dat deze uitleg geen concrete oplossing biedt voor u persoonlijk (dat kan ik namelijk niet), maar ik hoop dat de uitleg toch steek houdt (daar kan ik namelijk wel iets aan doen).

Mijn collega's en ik hebben vastgesteld dat u uw problemen op verschillende plaatsen hebt gedeeld, telkens met een gelijkaardig bericht. Het spijt ons, zoals gezegd, dat we u vandaag geen concrete oplossing kunnen bieden, maar weet aub dat uw situatie niet representatief is voor al onze klanten.
Indien u niet tevreden bent over u Proximus producten (wat ook blijkt uit uw reacties), dan raden we u aan om ons persoonlijk te contacteren (http://www.proximus.be/contact), zodat u samen met 1 van onze medewerkers een geschikte oplossing kunt uitwerken.

Met excuses & vriendelijke groeten,
Bram
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb alleszins nog geen afdoende antwoord mogen ontvangen van een medewerker...
Reputatie 1
Swimmer, je zegt ik dacht dat iedereen al vdsl had,

Meen je dat nu echt! dan heb je op het forum ,en andere, blijkbaar veel niet gelezen en ook niet op de sociale media,
hoeveel mensen nog hun beklag doen dat ze met een traag adsl lijntje zitten en toch even veel moeten betalen als de mensen die bij de gelukkigen behoren van aan VDSL snelheid te kunnen genieten.


mét bijkomend feit dat ik geen enkel alternatief heb, dat kunnen velen van die 'anderen' niet zeggen denk ik.. Hoeveel ken je er zo, Elsa?
En daar komt nog bij dat Proximus bij hoog en laag al jarenlang tegen mij staat te beweren dat ze in deze klanten investeren, maar na 7 jaar is dat liedje uitgezongen en koop ik dat niet meer. Wel integendeel, het is zelfs al zo ver gekomen dat ze nu eerst gaan investeren in snellere snelheden voor zij die al snel kunnen surfen dan eerder snel internet te voorzien voor iedereen, en wij daar het slachtoffer van zijn. Maar dat durven ze ons logischerwijs niet in het gezicht te zeggen. Dáár gaat het eveneens om!


En binnenkort zal je hier nog minder horen als hier enkel een bericht van binnen het bedrijf mag gepost worden.Zo weet je neets niet meer.En als je dan als iets post dan maakt men dat het zo vlug mogelijk verwijdert is zodat niemand het leest of men legt er een sleutel op dat er niets meer op gepost kan worden.
Badge +1
Amai dan is het nog erger als je niet eens ergens op de buiten woont waar geen huizen staan. Buiten het feit dat dit de dag van vandaag ook schandalig is voor mensen die op de buiten wonen ook schandalig maar voor jou situatie is het nog erger vind ik.
Reputatie 5
Badge +1
Swimmer, je zegt ik dacht dat iedereen al vdsl had,

Meen je dat nu echt! dan heb je op het forum ,en andere, blijkbaar veel niet gelezen en ook niet op de sociale media,
hoeveel mensen nog hun beklag doen dat ze met een traag adsl lijntje zitten en toch even veel moeten betalen als de mensen die bij de gelukkigen behoren van aan VDSL snelheid te kunnen genieten.


mét bijkomend feit dat ik geen enkel alternatief heb, dat kunnen velen van die 'anderen' niet zeggen denk ik.. Hoeveel ken je er zo, Elsa?
En daar komt nog bij dat Proximus bij hoog en laag al jarenlang tegen mij staat te beweren dat ze in deze klanten investeren, maar na 7 jaar is dat liedje uitgezongen en koop ik dat niet meer. Wel integendeel, het is zelfs al zo ver gekomen dat ze nu eerst gaan investeren in snellere snelheden voor zij die al snel kunnen surfen dan eerder snel internet te voorzien voor iedereen, en wij daar het slachtoffer van zijn. Maar dat durven ze ons logischerwijs niet in het gezicht te zeggen. Dáár gaat het eveneens om!
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind toch dat Proximus in zulke gevallen een korting moet geven op de abonnementsprijzen want ik vind dat niet kunnen dat mensen die op ADSL zitten evenveel moet betalen als degenen die op VDSL of op VDSL2 zitten.
Als Proximus geen kosten wil doen om ADSL lijnen om te zetten in VDSL lijnen getuigt eerder van onwil en laten ze de mensen zo verstaan dat ze maar moeten verhuizen hetzij naar een andere provider hetzij naar een andere woonst maar ze zijn wel zo beleefd om dat niet uit te spreken maar daar komt het zo een beetje op neer.
Swimmer, je zegt ik dacht dat iedereen al vdsl had,

Meen je dat nu echt! dan heb je op het forum ,en andere, blijkbaar veel niet gelezen en ook niet op de sociale media,
hoeveel mensen nog hun beklag doen dat ze met een traag adsl lijntje zitten en toch even veel moeten betalen als de mensen die bij de gelukkigen behoren van aan VDSL snelheid te kunnen genieten.
Reputatie 5
Badge +1
Beste Swimmer4,

dat iedereen VDSL had neen dat is dus niet zo anno 2016 in België, al worden we wel meer en meer een marginale groep omdat de meesten wel al werden omgezet.
Wij wachten hier straks al zo'n 7 jaar op het uitrollen van VDSL. Ik woon niet in een stadscentrum, maar wel op 5km van Ronse centrum en toch in een straat met huizen naast elkaar dus helemaal niet "in een bos" of zo. Hierbij toch vlug een foto vanop Google maps om die eeuwige mythe te ontkrachten. Zoals je ziet ben ik geen kluizenaar in the middle of nowhere, normaal bebouwde straat: https://drive.google.com/file/d/0B-CZ83SpIUtIdmZlbS1iSzVVZU0/view?usp=sharing
Waar ik ben opgegroeid was het meer 'op den buiten' en toch hadden wij daar al vanaf 2003 Telenet en va 2010 VDSL beschikbaar dus dat houdt geen enkele steek.
Wat het hier nog wel dramatischer maakt is dat er geen alternatieve operator beschikbaar is en wij dus volledig afhankelijk zijn van Proximus. Na 7 jaar wachten willen zij nog steeds niet in ons investeren, het dreigt zelfs zover te komen dat er niet meer door Proximus geïnvesteerd zal worden maar men ons zal verplichten om één of ander (veel duurder) 4G abonnement te nemen of ADSL.
Het is echt verschrikkelijk, frustrerend en dégoutant want waar zitten die medewerkers? Wedden dat zij niet over ADSL beschikken?
Badge +1
ik dacht dat iedereen al vdsl had. Blijkbaar niet dus. Heel jammer is dit inderdaad voor mensen die nog geen vdsl hebben. Waarschijnlijk woon jij dan helemaal op de buiten waar bijna niemand rond je woont en/of waar dus ook bijna niemand Proximus internet heeft veronderstel ik. Maar toch is dit inderdaad geen excuus voor Proximus zeker omdat je evenveel betaald zoals iemand die wel geniet van vdsl.
zie ook Prijsverhoging va 01/01/2016
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad, hun leuze is "Betalen en zwijgen".
Reputatie 5
Badge +1
TimWitt

Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten.


Hoe durf je dat nu nog te zeggen? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen va 1 januari naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs?
Waar investeren jullie hier ook alweer precies?

Juist... beter mondje dicht houden daarover dus..
Reputatie 1
....
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
Reputatie 5
Badge +1
Iemand die mij een antwoord kan geven?

😢
Reputatie 5
Badge +1
Het lijkt hier wel alsof hoe ernstiger het probleem is dat beschreven wordt, hoe minder je echt geholpen wordt!


Van ThomasP kreeg ik het volgende te horen:

"Helaas nog geen VDSL2 beschikbaar. De verdeelkast op straat is hiervoor nog niet uitgerust.
Voorlopig staat dit ook nog niet ingepland. Ik kan dus niet zeggen hoelang dit nog gaat duren.

Gezien de locatie heb ik dit doorgestuurd naar de desbetreffende dienst die de planning hiervoor opmaakt."


Zoals in antwoord hierboven al beschreven heb ik dit al tientallen keren moeten aanhoren, zo'n 2x per jaar informeer ik zelf daarvoor.
Daarom schrijf ik ook net dit bericht op het forum, wanneer gaat iemand ons nu eens echt helpen hiermee in plaats van enkele standaardzinnetjes af te haspelen?

En waarom wordt ons abonnement dan verhoogd, welke snelheidsverhoging krijgen wij, die al aan de allerlaagste snelheid worden verbonden, daarvoor terug?
Reputatie 5
Badge +1
Beste ThomasP,

al jarenlang probeer ik te informeren wanneer hier VDSL2 beschikbaar zou zijn, tientallen keren heeft men al 'mijn vooruitzichten' bekeken en evenveel keren heeft men mij moeten afwimpelen met "Wij kunnen u geen exacte datum geven, maar we werken er voortdurend aan".
Hoe kunnen jullie dat nu al jarenlang blijven zeggen zonder een concrete andere oplossing aan te bieden, zeker nu steeds meer en meer van de hedendaagse aangeboden diensten ook echt wel een beduidend hogere snelheid vragen?
We zijn ondertussen bijna 2016, jullie beseffen blijkbaar niet hoelang wij al aan het wachten zijn tegenover andere mensen die werden omgezet?

En als nu als uitleg voor aankomende prijsverhoging vooral een snelheidsverhoging van 70/5 naar 100/10 naar voren wordt geschoven, terwijl wij al tientallen jaren rond 5Mbps blijven hangen en de hoogdringende snelheidsverhoging op onze buik kunnen schrijven doch eveneens de volle pot betalen, voelen wij ons stilaan belachelijk gemaakt door Proximus!
Reputatie 5
Badge +1
Beste Elsa,

zoals hierboven al vermeld is er bij ons geen concurrentie, enkel internet via DSL is mogelijk. Wij worden dus echt gegijzeld, de situatie is daardoor totaal niet te vergelijken zoals bij iemand die kan kiezen tussen Proximus en Telenet. Dan zat ik natuurlijk al bij Telenet. Nu betalen wij €63,95 zoals iemand met VDSL2 maar worden gewoon in de kou gelaten en de politiek die Proximus nu voert - de snelle worden sneller en de trage eigenlijk trager - maakt het almaar pijnlijker!
Reputatie 7
Badge +6
TimWitt

Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten. Concreet houdt dit in dat er nog steeds verdeelkasten worden bijgeplaatst in straat.
Dit kan natuurlijk niet overal tegelijk. Ik begrijp dat dit behoorlijk frustrerend wordt.

Kan je via privébericht je telefoonnummer of klantennummer sturen naar: https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679
Dan kijk ik even na wat de vooruitzichten zijn voor jou.

Mvg
Thomas
Ja en er zijn er nog veel meer dan je denkt die in de zelfde situatie zitten dan je denkt, wel moet je toegeven dat ze aan een inhaal manoeuvre bezig zijn en dit in de toekomst ook nog gaan doorzetten, natuurlijk iemand die nu nog altijd op zo'n traag adsl lijntje zit heeft daar voor het ogenblik weinig boodschap aan, zeker dat Proximus ook nog niet weet te vertellen of er beterschap op komst is in een korte termijn.
Eigenlijk zouden die mensen moet overwegen of ze dan niet beter overstappen naar de concurrentie als ze de indruk hebben door PX aan het lijntje gehouden worden, maar dat moet ieder weer voor zich uitmaken!