Beantwoord

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

221 reacties

natuurlijk is het internetvolume wel onbeperkt bij Maxi en voor Start wel beperkt, en werd er altijd een cap gelegd op de snelheid volgens het soort abo die je hebt bij mijn comfort bvb is de upload gecapt op 6Mbps
Reputatie 7
Badge +4
Tim, je kan hier contact voor opnemen met onze collega's van de administratieve dienst via het gratis nummer 080022800, wij kunnen enkel maar de technische uitleg verschaffen over de snelheid. De collega's van de administratieve dienst kunnen nakijken of er al een datum is gekend. Fijne dag nog.
Reputatie 5
Badge +1
1. betaalT is met een T..
2. Jullie pricing op de website spreekt dat dus tegen, zoals hiervoor al aangetoond..
3. En VOORAL: Waarom zeggen jullie dan dat het "gelukkig niet lang meer zal duren" vooraleer ik over HDTV en supersnel internet zal beschikken?!?

Reputatie 7
Badge +4
Tim, zoals gisteren gemeld, voor snelheid ga je nooit betalen. Je betaalt voor een volume aan internet in je abonnement.

https://www.proximus.be/dam/jcr:93ead084-7550-4739-89ce-e368bd5fcc94/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/Conditions_internetpolicy_nl~2017-05-31-16-56-49~cache.pdf
Reputatie 5
Badge +1
Hallo?? Iemand die eindelijk eens uitleg kan geven? Moet dat echt een week duren?
hahaha, ook waar best het goedkoopste tarief nemen, dan haal je nog 50 Mbps ? ? ?
hier in het centrum van oudenburg (dus geen 5 km van een centrale he) haal ik bekabeld 8.44Mbps download en upload 0.91 Mbps ? ?
als de zoon naar netflix kijkt op zijn pc kunnen we zelden uitgsteld kijken (haperd dan halverwege en zodoende kun je weer herbeginnen van het begin), soms zelfs valt een opname uit ... of zelfs Hd kijken lukt niet altijd
zelf wifi valt geregeld weg.
heb al meermaals een klacht ingediend, maar helpt niet veel ... nu gingen ze mij vandaag contacteren ivm of ik in aanmerking zou komen om een 4G modem .... maar nog niemand gehoord
dochter heeft het basispaket van telenet en zij haalt ..29.2 Mbps dowload en 6.79Mbps upload...
kben het hier serieus aant ovewegen
pffff al die jaren ...en wel direkt een nieuwe modem of decoder plaatsen omdat het beter zou zijn, dat wel , maar we bliven nog op de snelheid van het stenen tijdperk zitten he
Het is wel al altijd zo geweest dat gelijk welk abo evenveel kost voor zowel een klant die op een lijn zit die de maar minimale adsl snelheid kan halen als deze die op een lijn zit die de hoogst mogelijke VDSL+Vectoring+DLM snelheid kan halen.
Reputatie 5
Badge +1
Beste Charlotte,

uw antwoord is verwerpelijk, pertinent onjuist en bovendien nog eens naast de kwestie. Ik ga hier niet te veel woorden aan vuilmaken maar wat u hierboven beweert is pure larie en apekool:

1. Men betaalt niet voor de snelheid?? Verklaar mij dan maar eens het volgende, wat ik net bij jullie kon terugvinden:



Dus geen snelheidsverschil tussen verschillende abonnementen, enkel volume?!? NIET dus..

2. Met het standaard gezever "Wij doen onze uiterste best om te zorgen dat iedereen de hoogst mogelijke snelheid kan halen, maar helaas liggen niet alle factoren in onze handen" ben ik al talloze keren wandelen gestuurd maar verklaar mij dan toch maar eens waarom wij qua infrastructuur 20 jaar achtergesteld worden tov anderen met een snelheid die tot 160x hoger ligt?!? En waarom jullie daar niets aan kunnen veranderen, welke "factor niet in jullie handen" zorgt daar dan wel voor???
Het probleem bij mij is niet de afstand tot de ROP. Het is de ROP die door jullie simpelweg niet geplaatst wordt. Wie moet dat dan wel komen doen, sinterklaas?!?

3. Gelieve mij liever een antwoord te geven op mijn huidige vraag in plaats van jouw fake empathisch gedrag. De vraag is heel simpel maar een antwoord daarop toch blijkbaar niet. Dus, nog maar eens:
ik had graag geweten hoe men er nu bij komt om op de 'beschikbaarheid VDSL2'-pagina te vermelden dat het 'gelukkig niet lang meer zal duren' vooraleer ik over 'HDTV en supersnel internet' zal beschikken? Dat is toch een normale vraag waarop men een even normaal antwoord zou moeten kunnen geven?

Reputatie 7
Badge +4
@TimWitt, jullie betalen nooit voor snelheid, jullie betalen altijd voor het volume aan internet in jullie pack. Snelheid gaan wij nooit garanderen, omdat alles gaat afhangen van de afstand van de woning tot de centrale of bekabeling in de straten. Wij doen onze uiterste best om te zorgen dat iedereen de hoogst mogelijke snelheid kan halen, maar helaas liggen niet alle factoren in onze handen.
ja maar enkele maanden kan blijkbaar ook enkele jaren zijn als ik van sommige hun verhaal hoor!
Er zullen wel factoren meespelen waarom het op bepaalde plaatsen vlugger gaat dan op andere, bijvoorbeeld zeker het geval als het een vergeten gat betreft waar je woont ☺️
Reputatie 4
Badge +1
Onderhavige feedback als antwoord op Martin doch zonder link met case TimWitt
N.a.v. werken aan een bestaande (standaard)ROP-kast vernam ik dat ze vervangen werd door een 50% ruimer type waarna er een extra kaart ingeplugd werd.
Een ROP-kast upgraden ziet Proximus graag komen, dixit installatieploeg, doch ze doen dit in regel enkel actief (n.a.v. volzetting) wat inhoudt dat er uitzonderlijk een delay van 3 á 4 maand kan zijn.

Nb: in't stad komt een "volzette ROP" dikwijls na enkele dagen reeds terug vrij. Bv. als de vorige huurder pas zijn opzeg doet ná aanvraag nieuw huurder.
Wel vraag ik mij af wat ze doen in het geval zijn een ROP moest volzet zijn, zoals bij een vriend van mij die in 't stad woont (beter zou ik nu zeggen woonde, want is ondertussen verhuisd) en ze konden hem niet meer aansluiten op de ROP zelf maar rechtstreeks op de KVD met als gevolg een trage snelheid !
Enfin hoe lange we ook speculeren en gissen 't zal toch Proximus aan Proximus zijn om een oplossing te verzorgen...
Reputatie 4
Badge +1
Een extra ROP naast élke KVD is het beste mbt Speed & 3 HDTV's doch Proximus opteerde om +/-90% KVD's te voorzien van extra ROP.
Zoals Martin vermeldt biedt Proximus, sinds de lancering, ook VDSL2 aan vanuit (quasi) alle moedercentrales.
In hun Proximus-BIPT document van 09/01/2018 las ik " VDSL2 beyond 1,6dB attenuation are planned to be deployed etc."
Het is Uitzonderlijk & verrassend Nieuw dat Proximus voor zijn resterende ADSL's thans terug voorzichtige vooruitzichten geeft zoals TimWitt in primeur opmerkte.
Met "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" zal m.i. TimWitt binnen enkele maanden kunnen beschikken over VDSL2 voor 1HDTV en dito hogere speed (decoder afzetten is evenwel de boodschap als er géén TV gekeken wordt om maximale Internetspeed te halen).
Voor de rest is't (m.i. positief) wachten op de bevestiging van Proximus of TimWit himself
Is er voor die VDSL2 'long reach' dan geen ROP nodig en wat moet er dan wél veranderen (modem)?

nee geen ROP en de bbox3 kun je hiervoor verder gebruiken.

Maar niet in alle centrales kan men VDSL kaarten steken volgens ik eens gehoord heb, maar aangezien snor in de technische materie onderlegt is zal hij wel meer details kunnen geven dan.
Reputatie 1
Snor, ik weet dat jij technisch in de materie onderlegd bent, nogmaals bedankt voor de duidelijke feedback die ik eigenlijk van Proximus verwacht.. Is er voor die VDSL2 'long reach' dan geen ROP nodig en wat moet er dan wél veranderen (modem)?
Martin, blijkbaar staat het topic toch weer sneller online dan gedacht, dan moet ik bij deze mijn fout erkennen. Op een antwoord van Proximus op de echte vraag blijft het weliswaar wachten..
Mocht ik over een stabiele 30/2 beschikken dan zou ik voor de komende 10 tot 20 jaar al lang tevreden zijn en kan dit topic eindelijk verwijderd worden..
3) Ofwel zal er ook HD aangeboden worden via uw extra 4G-modem?

Is dit dan mogelijk met Multipath TCP (MPTCP) !?

2019 mbt plotse beschikbaarheid van VDSL2 op 2200m
Is ook geen vette als je dit krijgt 8Mbps/1,5 en als je veel geluk hebt max tot 30/2
Reputatie 4
Badge +1
We kijken écht uit naar de feedback van Proximus omdat er maar een beperkt aantal dragers potentieel hebben om HD aan te bieden:
1) Ofwel werd er (of graafwerken bezig) ondertussen een ROP geplaatst naast uw KVD?
2) Ofwel zit uw net 69ARC0 in de rollout voor VDSL2 tot +/-2500m vanuit de moedercentrale?
3) Ofwel zal er ook HD aangeboden worden via uw extra 4G-modem?
4) Ofwel FTTH (quasi onmogelijk)?
5) ???

Indien de ROP er thans nog niet staat acht ik optie 2 (VDSL2 Long Reach) het meest waarschijnlijke gelet op mijn persoonlijke ervaring die ik gepost heb op 29 jan. 2019 mbt plotse beschikbaarheid van VDSL2 op 2200m. Het was weliswaar in een MANTRA+ net, 91LAN0.
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt mij inderdaad een sarcastische knipoog naar zij die het al JARENlang met snelheden onder de MB/sec moeten doen terwijl zowat 95% van Vlaanderen gemakkelijk boven de 6MB/sec uitkomt.
Een reactie van een Proximus-medewerker hoef ik blijkbaar niet te vlug verwachten, dat zegt alweer veel...


Ik heb de vraag nog eens aan de betrokken dienst gesteld, van zodra ik antwoord krijg laat ik je hier nog iets weten.
Dit wil nog niet zeggen dat de mensen van Proximus met geen antwoord zullen afkomen als ze van de bevoegde dienst positief nieuws doorkrijgen zullen ze dit ook met veel plezier hier komen melden want voor de medewerkers is het ook niet leuk om altijd met onduidelijk antwoorden te moeten afkomen omdat ze tenslotte ook geen ± exacte datums meekrijgen van de bevoegde dienst.
Reputatie 5
Badge +1
Het lijkt mij inderdaad een sarcastische knipoog naar zij die het al JARENlang met snelheden onder de MB/sec moeten doen terwijl zowat 95% van Vlaanderen gemakkelijk boven de 6MB/sec uitkomt.
Een reactie van een Proximus-medewerker hoef ik blijkbaar niet te vlug verwachten, dat zegt alweer veel...
ik hoop het voor u en de anderen die in de zelfde situatie verkeren, maar je weet wat de blinde zei hé 😉
Reputatie 5
Badge +1
Als ze deze boodschap (i.e. 'niet lang meer') meegeven ga ik er toch van uit dat dit op zijn minst wil zeggen dat ze dan een eind(streef)datum kunnen opgeven waarop het omgeschakeld zou moeten zijn..? Waarom zetten ze dit zinnetje er anders bij?
je kunt alleen maar ± zeker zijn als Proximus je kan bevestigen dat er al een planning is voor uitvoering van werken voor snelheidsuitbreiding op datum xx.
Als ze die niet kunnen geven zal je nooit zeker zijn hoelang het nog gaat duren.
Reputatie 5
Badge +1
Beste Proximus,

we zijn ondertussen 3 en half jaar verder, en eigenlijk is er op het ADSL vlak nog niets veranderd. Ja wij hebben nu een additionele 4G modem maar dat werkt toch bijlange niet zoals een normale VDSL2-verbinding. HD-tv is geen optie, meer dan 1 tv is geen optie, bij het voeren van verschillend internetverkeer (bestand uploaden, skypen en bvb. youtube kijken tegelijk) ben je bij momenten toch nog begrensd tot de goede ouwe 600kb/sec of blokkeert de boel helemaal (browsen lukt niet meer of andere toepassingen hebben geen toegang meer tot internet).

Bovendien komt er nu een mysterieuze melding te voorschijn bij het 'nagaan of je kan genieten van supersnel internet' op https://www.proximus.be/nl/id_cr_vdsl2check/particulieren/producten/beschikbaarheid-van-vdsl2.html?#/input
Het resultaat leest als volgt: Er is nog geen HD TV en supersnel internet beschikbaar. Het zal gelukkig niet lang meer duren. Neem daarom regelmatig een kijkje op deze pagina.

Beste Proximus medewerker, van dergelijke boodschap word ik natuurlijk gek want na bijna 4 jaar iemand met ADSL komen vertellen dat het "niet lang" meer zal duren vooraleer er VDSL2 beschikbaar is, smeekt gewoon om meer uitleg.. Wat is dat dan, niet lang?? Nog eens 4 jaar?

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
Kamercommissie Infrastructuur... misschien kan de oppositie Mr Decroo eens aanpakken (verkiezingen in zicht)
https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=/comm&language=nl&cfm=/site/wwwcfm/comm/com.cfm?com=9300
&
in elk geval dient er (begin/eind?) 2020 conform aan een EU richtlijn (minstens) 1 operator in België een snelheid van min. 30 Mbps (100% dekking) aan te bieden (50% dekking van min 100 Mbps)