Vraag

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht

211 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Ook noppes als nieuwe klant @Snor, zelfde resultaat (ook eens paar naburige adressen genomen en allemaal hetzelfde 1tv - 0hd). Ik vind toch snel een 50-tal woningen/adressen rond deze ROP, waarom moet dit allemaal zo lang duren @HadewychT ? De werken worden dan uiteindelijk begonnen om vervolgens een jaar stil te liggen??

Nogmaals, we zijn straks begin 2022.. 4G-modem is verre van ideale oplossing, dat kan ik ondertussen beamen. Die moet ik minstens wekelijks eens resetten om dan even aan een 20Mbps te geraken en na x aantal dagen ‘werkt die niet meer’ = Je merkt niets aan de B-box of 4G modem (alle lichtjes OK) maar toch val je uiteindelijk vroeg of laat terug op ca 5,8 Mbps download en 0,iets Mbps upload. De stabiliteit is ook niet te vergelijken.

Helemaal gek word ik er ondertussen van, een eindeloze queeste zonder weerga is het geworden.

Bijna 3 jaar (!) geleden werd ons een VDSL aansluiting beloofd, nog voor er maar sprake was van Covid. Tegen de tijd dat we er één zullen hebben is iedereen Covid al vergeten.. #frappant

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Vergeten vermelden,

 doe toch nog eens de check als “nieuwe klant”.
Voor recente actieve ROP en/of nieuwe adressen(verkavelingen), wegeniswerken etc.  kanske van 1 op 1000 op succes

Reputatie 4
Badge +1

Thx feedback,

doch zwaar ontgoocheld.

Als u langs de wegen, vanaf een bestaande actieve ROP tot aan uw ROP,  de voorbije maanden geen ingrijpende sleufwerken zag wordt het wellicht een straalverbinding naar een extra kastje in de onmiddellijke omgeving van uw ROP.  Persoonlijk vind ik het een marginale aansluittechniek voor een ROP maar het kan. 
We blijven reuzebenieuwd naar’t vervolg.

 

Reputatie 5
Badge +1

@Snor : Geen voetbal in HD hier alleszins :grimacing: 

1 tv mogelijk. Je begint je op zo’n moment af te vragen of er dan mensen bestaan die meerdere tv’s bezitten?!? :rolling_eyes:

 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Snor, geen idee. Er is eigenlijk nog niets veranderd sinds laatste foto. Ik zal voor de zekerheid nog eens nieuwe foto posten maar *zucht* het blijft maar duren, nieuwjaar 2022 is straks al weer dichter dan 2021 en Covid voorbij.. #frustratie

Reputatie 4
Badge +1

Met 1 maand marge had ik 01/06/2021 genoteerd om naar’t voetbal in HD te kijken?
Zo ja, heeft Proximus hiervoor ±1 km Fiber aangelegd naar uw ROP of werd er (uitzonderlijk) een extra kastje  tbv straalverbindingsunit  geplaatst in de buurt van uw ROP?
 

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik ben blij dit te lezen en kan me je opluchting goed voorstellen. Een exacte datum kan ik je jammer genoeg nog niet geven. 

Reputatie 4
Badge +1

Idd niet te hard van stapel lopen aangezien na opstelling ROP-kast nog een pak werken volgen zoals:

  1. Graafwerken HDPE-buizen ±1300m naar de in regel dichtste reeds actieve ROP in de buurt (meest kritische werken en grootste kost)
  2. Blazen Fiber in HDPE-buizen (slechts handvol aannemers en/of  Proximusploegen met expertkennis)
  3. Fiber laswerken (expertjob)
  4. Koperwerken KVD & ROP
  5. Elektriciteitsaansluiting ROP
  6. Installatie VDSL-apparatuur in ROP en LEX (expertjob)
  7. Elektriciteitskeuring ROP (aarding etc.)
  8. Finale testprocedures (expertjob)

N.a.v. de nationale VDSL rollouts, toen gegroepeerd per net, was de doorlooptijd tussen opstelling ROP en oplevering 6 á 12 maanden.
Gelet op de thans eerder sporadische extra ROP’s heb ik geen glazen bol maar ik gok op ±01/05/2021.
 

Sinds de grote rollout heb ik nergens nog weet van automatisch contact vanuit Proximus tbv upgrade naar VDSL. Sindsdien geeft Proximus op hun site ook géén datum meer.
Dus vanaf april 2021 persoonlijk de beschikbaarheid van HDTV checken op !!adres.

Reputatie 5
Badge +1

Ik ben zo opgelucht, kan het tamelijk moeilijk omschrijven, na 5 lange jaren van frustraties… 1 emoji vat het allemaal het beste samen: :relaxed:

Ik wil niet te hard van stapel lopen en niet te ver vooruit kijken, maar iemand een idee wanneer we na installatie van de kast in de praktijk ook ‘sneller’ internet mogen verwachten, en gaat dit automatisch of moeten we daarvoor toch nog eens naar Proximus bellen?

Alvast bedankt aan de jarenlange ondersteuners hier: @Snor en ook @Martin , jullie zullen wel begrijpen dat ik moeilijk blijf weet met mijn vreugde :wink:

 

Reputatie 4
Badge +1

Geen twijfel mogelijk

ROP-sokkel én Glasvezelbuis.
Het wordt m.i. volwaardige Fiber voeding ROP
 

Zou mij heel sterk verwonderd hebben dat ze nog met een straalverbinding zouden werken, nu iedereen de straalverbindingen afschaft (niet proximus alleen trouwens) en men op glasvezel over gaat.

Reputatie 5
Badge +1

 

Reputatie 4
Badge +1

Da’s hoopgevend nieuws.
Zelden dat we via het Forum nog eens iets vernemen over een extra ROP. 
De voorbije 3 jaar heb ik in’t straatbeeld ook geen extra ROP-installaties meer opgemerkt, dus uitzonderlijk nieuws.

Ik ben nu wel geïnteresseerd of ze uw ROP volwaardig gaan voeden met Fiber (±1300m) komende vanaf de ROP thv kruispunt “Route de Wattripont-Rue de L’Eglise”  of  uitzonderlijk via straalverbinding (trial gelezen in Datanews)

Reputatie 5
Badge +1

Het lijkt me echt wel alsof er eindelijk ‘grote werken’ bezig zijn aan onze kast..

Toegegeven, het zijn een beetje wazige foto’s maar dat komt omdat er verkeer was en ik daar enkel voorbij kon rijden. 

Gisterenavond kon ik even stilstaan en foto nemen van de put, ik durf nog steeds te dromen!!

Vanavond van plan een beetje vroeger naar huis te gaan en eens meer info vragen aan de mannen die aan het werken zijn maar ik vermoed dat het er deze keer ook echt van komt.. Het lijkt nog steeds te mooi om waar te zijn, 5 jaar na het opstarten van dit topic gaan we eindelijk ook van die ADSL verlost zijn!?! Een lichtpuntje in wat verder een vervelend k*tjaar is geweest, bedankt Proximus!

Reputatie 5
Badge +1

Ongelofelijk: ik zag vanmorgen 2 vrachtwagens met kraantje staan bij de kast in onze straat. Ik hoop dat het deze keer echt zo ver komt! :fingers_crossed::fingers_crossed::fingers_crossed:

Later meer…! 

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Graag gedaan. Alle begrip voor het voorbehoud na deze saga. 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT bedankt voor de moed die je opbrengt om mij toch nog te antwoorden. Daarentegen moet je me ineens ook vergeven dat ik ondertussen al enorm voorbehoud maak bij hetgeen mij nog verteld of beloofd wordt.

Ik geef jullie weliswaar het voordeel van de twijfel en zal hier verder wel nog laten weten of er ook effectief tegen het einde van dit jaar veranderingen op het terrein merkbaar zijn.

Laat ons hopen.

Amen.

Dat is dan toch zeker al positief nieuws, hopelijk loopt de verwachte datum nu niet te veel uit

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt De voorbereidende werken zijn gestart en de activatie zal gebeuren in het eerste kwartaal van 2021. Mijn excuses voor de foutieve beloftes die eerder gemaakt zijn. 

Er zal vooral veel succes nodig zijn, mijn gedacht!

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt dit is mij laatste reactie hieromtrent

ik ken uw locatie niet en wat bv. aldaar de mobiele mogelijkheden zijn 

feit is dat hetgeen beloofd werd niet gerealiseerd werd en met quasi zekerheid uitgesteld of afgesteld werd

concreet is er geen universele dienstverplichting noch oor Proximus, noch voor Telenet noch voor Voo

misschien uw licht eens gaan opsteken bij lokale politici om het probleem aan te kaarten (info m.b.t. BIPT, de verantwoordelijke minister en de betrokken parlementaire commissie vindt u hier of in een ander gelijkaardig topic terug)

zelf heb ik sinds enige jaren een xdsl&4G oplossing en is er de eerstvolgende jaren zonder mirakel geen oplossing van Proximus te verwachten (jaren geleden telkens met 6 maand uitgesteld en rond 2015 gewoon verdwenen en het aantal klanten op mjn locatie voor Proxmus vast internet is op heden tot 2 herleidt)

ik begrijp uw probleem en heb het bij diverse instanties tot op heden zonder succes aangekaart maar 4G biedt mij een oplossing via Proximus (Mobilus Unlimited) , Orange (Flybox) en Telenet/base (Tadaam) indien nodig

misschien moet het soelaas van Europa komen … 

succes 

Reputatie 5
Badge +1

@M_016 & @Martin 

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie eens iets gelijkaardigs mogen meemaken en we zullen dan nog eens praten.

Verder is het voor mijn gezin & mezelf niet van belang of een Proximus-forummedewerker of een manager mij komt antwoorden, feit is dat Proximus mij via @HadewychT na 4 jaar een antwoord geeft dat het maximaal nog 6 maand zal duren - 

Eind 2019 wordt er een ROP geplaatst. Begin 2020 zal je dus aan een deftige snelheid op VDSL2 kunnen surfen. 

-

en dat dus een dikke leugen bleek en we nu simpelweg géén antwoord meer krijgen. Proximus is Proximus, van de installateur tot aan de directeur.

Zoek alstublieft een ander topic om te trollen, paraplu’s open te trekken en dwaze veronderstellingen (hoe kan je klanten verliezen in een regio waar geen enkele andere operator beschikbaar is, waar lopen die mensen dan naartoe?) te maken want dit sleept al veel te lang aan en betreft ook een probleem van heel andere grootte in vergelijking met andere problemen die op dit forum worden gesmeten. (cfr. “Wifi werkt niet”).

Verder staat dit topic nog steeds als beantwoord, een kleine moeite om zelfs dit ongedaan te maken is al te veel gevraagd.

Bedankt.

 

het is toch altijd al zo geweest dat het het geld is die beslist

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt 

@HadewychT was enkel de boodschapper…. Proximus management wikt en beslist

dus het is/was best mogelijk dat deze ROP destijds gepland was maar bv. omwille van kosten/baten (verlies van klanten in de betrokken regio) uitgesteld of geschrapt werd

=

niet de klantendienst of de technische dienst beslissen ….

enkel indien een project potentieel rendabel is wordt het uitgevoerd (tenzij er een wettelijke verplichting is of eventueel indien geen andere optie dan vervanging overblijft om operationele redenen)

Reputatie 5
Badge +1

Vraag misschien eens aan de mensen van de planning wanneer er is ingepland om de afstand tussen moderatoren op dit forum en de planning te verbeteren?

Reageer