Beantwoord

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

221 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik heb me opnieuw geïnformeerd over de stand van zaken. De ROP is geïnstalleerd, normaalgezien had de mast ondertussen ook geïnstalleerd moeten zijn. Er is echter protest gekomen tegen de plaatsing van de mast waar wij hem wilden zetten. Hierdoor hebben we de werken stil moeten leggen en is  nieuw overleg bezig met de gemeente en de mensen die protest hebben aangetekend. Wij hopen snel een oplossing te vinden en u en uw buren zo snel mogelijk te kunnen aansluiten. Mijn excuses voor de nieuwe vertragingen. 

De info die u hierboven publiceerde is inderdaad interne communicatie die niet op het openbare internet had mogen verschijnen. Ik wil me excuseren voor de gebruikte toon. Het is ook heel normaal dat u uw situatie zo breed mogelijk wil aankaarten in de hoop op een oplossing. Ook wij zouden dit graag zo snel mogelijk in orde zien.

@WernerDV Ik heb ook voor u geïnformeerd. Eind dit jaar wordt in een deel van u straat vdsl2 mogelijk. Uw huis bevindt zich jammer genoeg te ver van de nieuwe kast die geplaatst wordt. We zijn nog op zoek naar een oplossing voor de huizen die te ver staan, maar ik kan daar nog geen datum voor geven. 

 

Schandalig van Proximus! Het is hun te veel om zelf nog eens te reageren.Proximus is dan ook één van de smerigste en oneerlijkste bedrijven in België. 

Als je je factuur eens 2 dagen te laat betaal zijn ze er wel rap met hun rappel of het afsluiten van de lijn maar een oplossing zoeken voor voorhistorische problemen hebben ze niet.

Ik heb zonet een abonnement bij Edpnet aangevraagd. Veel goedkoper en er staat geen downloadlimiet meer op. Ik gun die afzetters géén cent meer ! 

Reputatie 5
Badge +1

Ai ai ai, zo zie je eens hoe ‘eerlijk’ de Proximusmedewerkers werkelijk zijn..

Reputatie 5
Badge +1

Nog steeds geen reden genoeg voor Proximus om je als klant eens te contacteren blijkbaar.

Ze viseren je veel liever en zitten samen achter je gat bij een koffietje te kletsen dat ze je in de gaten moeten houden, en zijn dan bovendien zo onvoorzichtig om dat allemaal op internet te gooien.. Je vindt nogal wat terug in hun archieven!! Ik heb al verschillende bezwarende topics gevonden en backup genomen op ‘way back machine’ etc. omdat ik het gevoel heb dat ze vlug offline gehaald zullen worden eenmaal gekend maar aan de snelheid waarmee een Proximus-medewerker hier blijkbaar passeert kan dat toch even duren…

En ze zullen het zeker aan de ‘verantwoordelijke’ moeten vragen.. Nu, ik ga al die verzamelde links ook eens aan het BIPT doorgeven als ik de kans heb! Het heeft hier allemaal lang genoeg geduurd!

 

 

 

 

Ombudsdienst voor telecommunicatie : Hoe klacht indienen ? (ombudsmantelecom.be)

Ga ik zeker doen! @TimWitt 

Reputatie 5
Badge +1

Ik weet het @Martin, ik heb ze allemaal meegemaakt en (bijna) allemaal hebben ze ons met het zogenaamde kluitje het riet in gelokt. Er werd mij al meermaals beloofd dat ik binnen nu en X maanden wel vooruitzicht had op VDSL. Op 7 jaar tijd.. Ze zouden zich allen diep moeten schamen!!

@WernerDV : voor wat het uitmaakt, ik heb nog eens klacht ingediend bij BIPT over onze situatie. Of het echt iets uithaalt valt maar te betwijfelen maar je kan dat zelf ook steeds doen en ik ga er toch van uit  dat - zoals doorgaans - hoe meer mensen dat doen, hoe vlugger je zal geholpen worden..

 

 

Gewoon ter info:
De samenstelling van de het forumteam van Proximus is ondertussen veranderd, als ik mij niet vergis zijn het nog de volgende van deze die je opgesomd hebt, die van het Proximus forumteam deel uitmaken:

 @SamuelD  @HadewychT @jonathandr @GeertC 

Reputatie 5
Badge +1

Ja inderdaad @Martin!

Bedankt @WernerDV, mijn zus woont in St-Sauveur op Avenue des Hauts. Zij heeft 2-tal jaren geleden upgrade gekend naar VDSL maar ook aan minieme snelheden.​​​​​  Proximus 4G netwerk is daar ook erbarmelijk overigens..

 

En van Proximus en al zijn medewerkers en supporters doorheen de jaren, ik vernoem ze hierbij even chronologisch: @Elsa  @Bram @ThomasP @Wim @SamuelD @Charlotte.D @HadewychT @jonathandr @GeertC 

GEEN SPOOR MEER..!

Inderdaad triestig dat dit nog bestaat! 

@GeertC 

Als de kasten volzet zijn (VDSL Kaarten = geen ingangen meer vrij) kunnen ze dit al niet en dan zouden ze kunnen andere UDVDSL kaarten steken waarbij de aansluitcapaciteit verdubbelt .

Er staat zo een nieuwe kast op 1,3 km van mijn woning. Als ik mijn straat uitrij moet ik naar links om er voorbij te rijden en blijkbaar gaat mijn telefoonlijn naar rechts richting frasnes lez buissenal zo een 7km verderop....schandalig dat ze ons dan niet op de nieuwe kasten aansluiten.

Reputatie 4
Badge +1

@WernerDV 

De ROP naast de KVD  op de foto is alsvast actief voor VDSL en HDTV

  • Binnen een straal van 1,5km tot !!maximum 2km (kabelafstand via de weg) rond bewuste KVD/ROP is er reeds VDSL en HDTV beschikbaar (testen als NIEUWE klant)
  • Indien u via bewuste KVD/ROP aangesloten bent op >2km  is VDSL/HDTV uitgesloten. 
  • Indien u NIET aangesloten bent via bewuste KVD/ROP graag eens op zoek/wandel gaan en uitkijken naar een KVD zónder ROP (of recent geplaatste ROP + recente sokkel tbv antennemast).
    Zo ja, m.i. zelfde vooruitzichten als voor @TimWitt 

 

Reputatie 7
Badge +1

Hier zelfde verhaal als @TimWitt . Ik woon ook op 5km van ronse in het dorp Saint-Sauveur. 

Haal amper snelheden op oude adsl lijn van 3.9mpbs . Lachwekkend is dit we zijn eind 2021!

Kan er mij iemand van proximus zeggen wanneer er werken voor ons gepland staan?

 

Dit is wat ik bedoel. Deze klanten worden aan hun lot overgelaten de volle pot betalen terwijl de minderheid die fiber heeft een gratis upgrade krijgt. Dit is in deze tijd te gek voor woorden. Typisch Belgenland. Iedereen kijkt gewoon naar zichzelf. Dit vindt ik gewoon bar slecht van PX😷🥲🥲

@WernerDV is er voor u dan mss zo’n oplossing met een 4G modem mogelijk (zoals aangehaald door een Prox medewerker HadewychT, → hier) om de snelheid voorlopig toch wat op te krikken tot er betere oplossingen aangeboden kunnen worden.
Natuurlijk kan dit ook maar aangeboden worden als de mobiele ontvangst bij u voldoende is  

Hier zelfde verhaal als @TimWitt . Ik woon ook op 5km van ronse in het dorp Saint-Sauveur. 

Haal amper snelheden op oude adsl lijn van 3.9mpbs . Lachwekkend is dit we zijn eind 2021!

Kan er mij iemand van proximus zeggen wanneer er werken voor ons gepland staan?

 

Reputatie 4
Badge +1

Als de antennepaal (±6m hoog, bevestigd op oranje sokkel met uitstekende PVC-buis) !!plus antenne bovenop de paal  er reeds staat is mijn inschatting dat het activeren iets zal zijn voor begin 2022.
Het is een primeur die m.i. extra tests zal vergen vooraleer de ROP actief wordt voor VDSL.

Idem mbt doorstroming/verwerking naar de checkdatabases en commercialisering.
We zijn reuzebenieuwd.

  

Reputatie 5
Badge +1

Al antwoord?!? 2022 komt eraan..

Reputatie 5
Badge +1

Bijna 6 jaar oud is dit topic en we staan dus terug bij ‘Start’?

 

Hallo Proximus, ik weet niet of dit tot jullie doordringt maar we zijn 2021, straks 2022. We hebben een pandemie achter de rug waarbij iedereen van thuis uit moet werken. Ons anno 2021 vragen om via een 4,6Mbps lijn download (we zwijgen beter over upload) van thuis uit te werken is absurd. 

 

Nogmaals, na 6 jaar vechten kan ik het niet minder dan een schande noemen en als ik binnen enkele weken Starlink beschikbaar heb zullen jullie buitenvliegen ten voordele van een Amerikaanse firma die mij 20x sneller internet kan bieden dan het koperlijntje waarin jullie niet willen investeren.

De gewone Belgacommedewerker zal dit geen fluit kunnen schelen maar het toont aan hoe erg het is gesteld met  onze Belgisch-Europese investeringen en de achteruitgang zal zich alleen maar verder zetten.

 

Blijf vooral zo voort doen!!

Reputatie 7
Badge +3

@TimWitt 

Op dit moment hebben echter enkel een adsl technologie met 4,6Mbts beschikbaar. 

Enig zicht op de plannen om de technologie te wijzigen naar VDSL of fiber hebben we helaas nog niet.

Ik heb dit opnieuw doorgestuurd helaas heb ik geen verdere info hierover. 

Onze oprechte veronschuldigingen hiervoor. 

 

Geert

Reputatie 5
Badge +1

Hallo, iemand van Proximus nog hier of allemaal op vakantie?

Reputatie 5
Badge +1

Hallo Moderatoren @HadewychT @AntonellaD @SamuelD @Bram @ThomasP @DaisyS @Luc.M @YorickP @jonathandr @GeertC @HeidiE @tina.b hierbij nogmaals een poging..

 

Er zijn alweer meer dan 2 weken verstreken sinds de melding dat er een stand van zaken ging gegeven worden maar die komt er maar niet. 

 

Wat

een

lijdensweg

Reputatie 4
Badge +1

1Gbps of hoger is gangbaar voor draadloze bedrijfslinken waardoor ik héél voorzichtig uitga van 1GBps  

En het nu nog waar maken ook!

En als er al bestande optische kasten staan, dan vraag ik mij af of ze die daarmee dan ook direct of toch tamelijk vlug zullen kunnen uitbreiden, het is in ieder geval rapper gezegd dan gedaan.

@Snor Ik vraag mij toch af hoeveel klanten ze kunnen verbinden met zo’n  radio verbinding zijn die wel 1Gbps?