we zijn ondertussen al bijna 2016 en nog steeds zitten wij op ADSL. Wanneer kunnen wij eindelijk omgeschakeld worden naar VDSL2? Het feit dat deze vraag de laatste jaren steeds minder opduikt op dit forum verontrust mij enorm gezien wij blijkbaar tot een marginale groep gebruikers gaan behoren waarvoor er geen VDSL2 wordt mogelijk gemaakt.
Jarenlang zie ik met lede ogen aan hoe bijna overal rondom VDSL2 wordt mogelijk gemaakt maar bij ons in de buurt blijft dat onmogelijk.
Ondertussen steken jullie wel onze ogen uit met de aangekondige 100/10 'snelheidsverhoging', Netflix en andere HD-content die voor ons gewoon ontoegankelijk blijkt..
Vandaag kunnen jullie ons 5,5Mbps download en 0,4Mbps aanbieden, dat betekent downloaden aan 700kb/sec en uploaden aan 40kb/sec. Wij kunnen 1 Tv aansluiten, HD kijken is niet mogelijk. Als wij Belgacom Tv kijken daalt de internetsnelheid naar het nulpunt.
Ik woon op 5 kilometer van centrum Ronse, je kan dat maar bezwaarlijk 'in the middle of nowhere' noemen. Er staan hier tientallen huizen in mijn straat.
Bovendien moeten wij evenveel betalen als klanten waarvoor jullie wel kiezen te investeren en VDSL2 beschikbaar te maken. Ik las net op www.proximus.be/tarieven dat het tarief voor mijn Comfort pack naar €63,95 wordt verhoogd maar geen paniek want daarvoor zou ik moeten terugkrijgen:
- Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
- Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden.
Wij kregen al het gevoel dat wij moeten betalen voor de investeringen bij een ander, dit wordt hierdoor alleen nog maar bevestigd. Wat zal onze snelheidswinst worden va 1 januari? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs of waar lees ik het verkeerd? Hoe kan je dat nu nog verklaren?
Een "kosten/baten" verdediging is allemaal wel mooi maar als je gewoon meer geld voor een 20x lagere snelheid begint te vragen gaat die vlieger ook niet meer op. Dan betalen zij met de lagere snelheden simpelweg voor de investeringen bij zij met de hogere snelheden, meer analyse is daar toch niet voor nodig. Zelfs tegenover jullie 'laagste' abonnement krijgen wij 10x lagere snelheden aangeboden!
Bovendien hebben wij hier geen enkele alternatieve internetoperator, dus aanraden om bij een ander te gaan is geen alternatief. We zijn al jarenlang klant maar toch blijkt dat ook van geen tel en worden de nodige investeringen niet gedaan. Ik ben een jonge vader met opgroeiende kinderen. Hoe moet ik hen gaan uitleggen dat we in 2016 in een modern West-Europees land bij de grootste operator die beweert een kwaliteitsvol netwerk te bezitten en voortdurend evolueert om ons de beste ervaring te kunnen bieden qua infrastructuur danig beperkt en in de steek gelaten worden?
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
De info die u hierboven publiceerde is inderdaad interne communicatie die niet op het openbare internet had mogen verschijnen. Ik wil me excuseren voor de gebruikte toon. Het is ook heel normaal dat u uw situatie zo breed mogelijk wil aankaarten in de hoop op een oplossing. Ook wij zouden dit graag zo snel mogelijk in orde zien.
Schandalig van Proximus! Het is hun te veel om zelf nog eens te reageren.Proximus is dan ook één van de smerigste en oneerlijkste bedrijven in België.
Als je je factuur eens 2 dagen te laat betaal zijn ze er wel rap met hun rappel of het afsluiten van de lijn maar een oplossing zoeken voor voorhistorische problemen hebben ze niet.
Ik heb zonet een abonnement bij Edpnet aangevraagd. Veel goedkoper en er staat geen downloadlimiet meer op. Ik gun die afzetters géén cent meer !
Ai ai ai, zo zie je eens hoe ‘eerlijk’ de Proximusmedewerkers werkelijk zijn..
Nog steeds geen reden genoeg voor Proximus om je als klant eens te contacteren blijkbaar.
Ze viseren je veel liever en zitten samen achter je gat bij een koffietje te kletsen dat ze je in de gaten moeten houden, en zijn dan bovendien zo onvoorzichtig om dat allemaal op internet te gooien.. Je vindt nogal wat terug in hun archieven!! Ik heb al verschillende bezwarende topics gevonden en backup genomen op ‘way back machine’ etc. omdat ik het gevoel heb dat ze vlug offline gehaald zullen worden eenmaal gekend maar aan de snelheid waarmee een Proximus-medewerker hier blijkbaar passeert kan dat toch even duren…
En ze zullen het zeker aan de ‘verantwoordelijke’ moeten vragen.. Nu, ik ga al die verzamelde links ook eens aan het BIPT doorgeven als ik de kans heb! Het heeft hier allemaal lang genoeg geduurd!
Ga ik zeker doen!
Ik weet het
Gewoon ter info:
De samenstelling van de het forumteam van Proximus is ondertussen veranderd, als ik mij niet vergis zijn het nog de volgende van deze die je opgesomd hebt, die van het Proximus forumteam deel uitmaken:
Ja inderdaad @Martin!
Bedankt
En van Proximus en al zijn medewerkers en supporters doorheen de jaren, ik vernoem ze hierbij even chronologisch:
GEEN SPOOR MEER..!
Inderdaad triestig dat dit nog bestaat!
@GeertC
Als de kasten volzet zijn (VDSL Kaarten = geen ingangen meer vrij) kunnen ze dit al niet en dan zouden ze kunnen andere UDVDSL kaarten steken waarbij de aansluitcapaciteit verdubbelt .
Er staat zo een nieuwe kast op 1,3 km van mijn woning. Als ik mijn straat uitrij moet ik naar links om er voorbij te rijden en blijkbaar gaat mijn telefoonlijn naar rechts richting frasnes lez buissenal zo een 7km verderop....schandalig dat ze ons dan niet op de nieuwe kasten aansluiten.
De ROP naast de KVD op de foto is alsvast actief voor VDSL en HDTV
- Binnen een straal van 1,5km tot !!maximum 2km (kabelafstand via de weg) rond bewuste KVD/ROP is er reeds VDSL en HDTV beschikbaar (testen als NIEUWE klant)
- Indien u via bewuste KVD/ROP aangesloten bent op >2km is VDSL/HDTV uitgesloten.
- Indien u NIET aangesloten bent via bewuste KVD/ROP graag eens op zoek/wandel gaan en uitkijken naar een KVD zónder ROP (of recent geplaatste ROP + recente sokkel tbv antennemast).
Zo ja, m.i. zelfde vooruitzichten als voor@TimWitt
Hier zelfde verhaal als
Haal amper snelheden op oude adsl lijn van 3.9mpbs . Lachwekkend is dit we zijn eind 2021!
Kan er mij iemand van proximus zeggen wanneer er werken voor ons gepland staan?
Dit is wat ik bedoel. Deze klanten worden aan hun lot overgelaten de volle pot betalen terwijl de minderheid die fiber heeft een gratis upgrade krijgt. Dit is in deze tijd te gek voor woorden. Typisch Belgenland. Iedereen kijkt gewoon naar zichzelf. Dit vindt ik gewoon bar slecht van PX🥲🥲
Natuurlijk kan dit ook maar aangeboden worden als de mobiele ontvangst bij u voldoende is
Hier zelfde verhaal als
Haal amper snelheden op oude adsl lijn van 3.9mpbs . Lachwekkend is dit we zijn eind 2021!
Kan er mij iemand van proximus zeggen wanneer er werken voor ons gepland staan?
Als de antennepaal (±6m hoog, bevestigd op oranje sokkel met uitstekende PVC-buis) !!plus antenne bovenop de paal er reeds staat is mijn inschatting dat het activeren iets zal zijn voor begin 2022.
Het is een primeur die m.i. extra tests zal vergen vooraleer de ROP actief wordt voor VDSL.
Idem mbt doorstroming/verwerking naar de checkdatabases en commercialisering.
We zijn reuzebenieuwd.
Al antwoord?!? 2022 komt eraan..
Bijna 6 jaar oud is dit topic en we staan dus terug bij ‘Start’?
Hallo Proximus, ik weet niet of dit tot jullie doordringt maar we zijn 2021, straks 2022. We hebben een pandemie achter de rug waarbij iedereen van thuis uit moet werken. Ons anno 2021 vragen om via een 4,6Mbps lijn download (we zwijgen beter over upload) van thuis uit te werken is absurd.
Nogmaals, na 6 jaar vechten kan ik het niet minder dan een schande noemen en als ik binnen enkele weken Starlink beschikbaar heb zullen jullie buitenvliegen ten voordele van een Amerikaanse firma die mij 20x sneller internet kan bieden dan het koperlijntje waarin jullie niet willen investeren.
De gewone Belgacommedewerker zal dit geen fluit kunnen schelen maar het toont aan hoe erg het is gesteld met onze Belgisch-Europese investeringen en de achteruitgang zal zich alleen maar verder zetten.
Blijf vooral zo voort doen!!
Op dit moment hebben echter enkel een adsl technologie met 4,6Mbts beschikbaar.
Enig zicht op de plannen om de technologie te wijzigen naar VDSL of fiber hebben we helaas nog niet.
Ik heb dit opnieuw doorgestuurd helaas heb ik geen verdere info hierover.
Onze oprechte veronschuldigingen hiervoor.
Geert
Hallo, iemand van Proximus nog hier of allemaal op vakantie?
Hallo Moderatoren
Er zijn alweer meer dan 2 weken verstreken sinds de melding dat er een stand van zaken ging gegeven worden maar die komt er maar niet.
Wat
een
lijdensweg
1Gbps of hoger is gangbaar voor draadloze bedrijfslinken waardoor ik héél voorzichtig uitga van 1GBps
En het nu nog waar maken ook!
En als er al bestande optische kasten staan, dan vraag ik mij af of ze die daarmee dan ook direct of toch tamelijk vlug zullen kunnen uitbreiden, het is in ieder geval rapper gezegd dan gedaan.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.