Wat vinden jullie zelf?

  • 21 April 2011
  • 23 reacties
  • 1772 Bekeken

Oke . Ik spreek niet voor mijn eigen maar voor iedereen die traag internet heeft.

Wij wonen hier met 7 en wij hebben nu 0.93 mbps terwijl we internet favorite hebben. wij zijn niet de enige want iedereen in sint kwintens lennik heeft traag internet en wat doet belgacom ? altijd maar zeggen dat je binnen paar maanden kan overstappen naar vdsl2 . na 1.5 jaar ben ik dat wel beu gehoord . En tog blijven jullie reclame maken en iedereen garanderen op snel internet. ik woon op 1.9km van ROP en ik woon in het centrum van lennik . Dat wilt zeggen dat iedereen rond ons slecht internet heeft . buiten die van sint martens lennik maja

TOF IS DANIE EH?

wat vinden jullie zelf en neee er is geen vdsl2 beschikbaar --"

Ik hoop binnen paar weken vdsl 2 te hebben of ik ga bij telenet . En ik wil tege iedereen met traag internet zeggen dat belgacom zich niet aanpast voor 20 gezinnen

23 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ja jong, dat duurt soms nogal een tijdje hé. Ze moeten daar wél heel het glasvezelnetwerk voor uitbouwen met de nodige ROP's in elke buurt. Da's een planning voor jaaaaren. Ik denk niet dat Telenet al overal glasvezelcabines heeft staan, maar over hun distributie kan ik niet oordelen..Verder zijn er nog oplossingen met satelliet bij Mobistar en TV-Vlaanderen denk ik.

Bovendien kan je het nog eens aan Eva vragen en je logingegevens aan haar doorgeven (hier of in privébericht). Goeie moed ! ;)
Zoals Sinjoor71 al zei, dit vergt enorm veel tijd & moeite om al deze aanpassingen te maken. Ik begrijp uw probleem en versta uw frustratie want ik heb zelf een lange tijd met een verbinding moeten werken die tussen de 1 à 2Mbps haalde omdat we net iets meer dan 6km van de dichtsbijzijnde centrale zaten. Sind maart is bij ons de glasvezel in gebruik genomen en heb ik een Intense abbonement met digitale televisie. Maar ontopic nu, de reden dat dit (voor mij dan) zo lang duurt is omdat er met heel vaal zaken rekening moet gehouden worden: de nabijheid van een hoofdglasvezelkabel, bedrijfsplanning & ordelijke planning van een gemeente, want draai of keer het zoals je wil... wat veel mensen niet (willen) begrijpen is dat Belgacom niet zomaar overal de straten mag opengooien & kabels neerploffen. Zou nogal een soep zijn moest elk nutsbedrijf met leidingen/kabels onder de grond dit doen...

Telenet is ook niet altijd de beste optie, zoals net aangegeven heeft het lang geduurd voor de glasvezel actief was in mijn wijk, dus veel mensen zijn dan ook klant bij Telenet... Met als gevolg dat deze s' avonds storing hebben op analoge TV, digitale TV die uitvalt, internet dat amper 0.5Mbps haalt, etcetc... you get the point 🙂 Alleszins, wacht even rustig af op een antwoord van Eva of stuur haar een privébericht met je persoonlijke gegevens dat ze dit even kan nakijken.

Mvg
Ik kan geen 1 jaar meer wachten sorry
ik kan er begrip voor opbrengen dat die technologie er nog niet is, maar hij betaalt voor internet favorite maar krijgt internet aan slakkentempo - dit zou niet mogen kunnen. bij andere providers krijg je gegarandeerde snelheden, bij belgacom kies je een abo en dan is het beetje op het geluk zien wat voor kabels er in de grond zitten. ik hoop dat belgacom hier ooit verandering in zal brengen.

je zou om te beginnen je abo kunnen omzetten naar het goedkopere comfort, maar da's dan weer een nieuw contract (+swapcost)

of een jaartje naar telenet gaan ...

mvg,
Ik wil hier Belgacom niet goed praten, ik vind ook dat ze de gebruik moeten toelichten over de technische mogelijkheden alvorens deze een contract tekent.

Echter, beweren dat andere providers snelheden garanderen is pertinent onwaar. Ook daar zijn er kleine lettertjes waarin staat dat de werkelijke snelheid afhankelijk is van allerlei technische factoren.
Reputatie 2
Badge +1
Aan nieuwe klanten wordt blijkbaar geen "intense" meer aangeboden als ze niet aansluitbaar zijn op VDSL2. Al een hele stap vooruit!
Bij andere providers zoals Telenet, voo , etc is er net GEEN garantie van snelheid, aangezien dit afhangt van hoeveel mensen er in uw straat aan het downloaden zijn. Dat is wat bij Belgacom veel minder het geval is. Als je bij Belgacom (of andere dsl providers) een snelheid toegewezen krijgt, dan haal je die meestal altijd (als de remote server dit toelaat uiteraard).
Beste LennikWantsROP,

Ik begrijp je frustratie wel, maar kan helaas niet veel meer doen behalve nagaan of er in de planning al een datum in zicht is wanneer VDSL2 beschikbaar wordt op uw adres. Indien je wil dat ik dor even natrek voor jou, gelieve je login te posten in het topic of via pb.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
tsja, bij de alternatieve providers is het wel zo dat je geen vdsl2 abo zal kunnen nemen als de vdsl2 technologie niet aanwezig is.

enfin, als ik nu lees dat intense niet meer aangeboden wordt aan mensen zonder vdsl2 technologie dan is belgacom toch op goeie weg.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Vind ik ook....je kunt je alleen bedrogen voelen als achteraf blijkt, dat je duurder abonnement niet levert wat je betaalt. Ik vind dat Belgacom dat voor deze mensen zou moeten rechtzetten (abo downgraden) en het terug aanbieden als de technologie beschikbaar is (eventueel met E-mail). Maar ze hebben dus blijkbaar voor nieuwe klanten dus al maatregelen genomen. Proficiat daarvoor. Nu nog een geste naar de bestaande (ontevreden) klanter toe.
@ TS: ons beloofden ze in juni 2007 dat we na 6 maanden zouden worden aangesloten op het nieuwe netwerk.
We zijn ondertussen 4 jaar verder en we moeten nog minstens een jaar wachten.
Ik vraag me af wat er gebeurd als je bij het betalen van je factuur, rekent met de zelfde tijdsindeling die Belgacom gebruikt bij het uitbreiden van het netwerk...
Reputatie 3
Badge +2
Tja maar het omgekeerde komt ook voor ..... Ik vroeg hier vorig jaar of er vooruitzichten waren voor vdsl2 in mijn buurt. Geen vooruitzichten op korte termijn was het antwoord. 2 maand later kijk ik op de site of BTV beschikbaar is....wat blijkt....vdsl2 beschikbaar 🙂 .
😞 Ik dacht , ik geef "Lennik" eens op als zoekterm op dit Forum.
en ik vind deze "LennikWantsROP" van 7 jaar oud >>2011>

Ook vandaag mei 2018 hangt Sint Kwintens Lennik nog steeds achter een TRAGE LEX en niet achter een ROP, dus er is geen VECTORING mogelijk.

Upload 0,7mbps
Download 12,7 mbps

Proximus beloofd tegen Q3 2018 eindelijk over te schakelen op ROP.

Hoop doet leven ? na meer dan 7 jaar 😞
Al eens gekeken wat http://proximus.be/internetsnelheid aangeeft of al eens gevraagd of je kans maakt voor een 4G Gateway oplossing indien je nog een tergend trage adsl verbinding zit
Neen, Martin. Ik heb al veel gezaagd en geklaagd bij Proximus en zo is mij 5maanden geleden beloofd dat ze Q3 2018 een ROP gaan zetten. Kan jij eventueel eens nagaan of dat nog steeds zo is? of die planning ondertussen mss niet achteruit geschoven is?
4G Gateway heeft nog niemand eerder als oplossing voorgesteld. Waar moet ik daarvoor zijn?
ik ben niet van Proximus zelf en dat zou iemand van Proximus zelf kunnen natrekken als hij hier je post en vraag leest anders kun je ook nog eens de vraag stellen via een privébericht als ze hier niet reageren.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang


Alhoewel de Bipt-kaarten nog steeds niet geactualizeerd werden is de dekkingsgraad St-Kwintens-Lennik voor 30 Mbps en hoger - 03/17 - blijkbaar 94%; indien niet door Px dan waarschijnlijk door teledistributie-operator (Telenet?)

Eventueel uw licht bij de competitie opsteken.... (en dan een keuze maken wachten of niet langer wachten)

Succes
ik ben niet van Proximus zelf en dat zou iemand van Proximus zelf kunnen natrekken als hij hier je post en vraag leest anders kun je ook nog eens de vraag stellen via een privébericht als ze hier niet reageren.
Bijkomede info : Privébericht sturen (klik hier)
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ik begrijp je ongenoegen, momenteel in die regio enkel VDSL2 9Mb en 12Mb beschikbaar. Ik informeerde bij de dienst die zich hiermee bezighoudt, van zodra antwoord laat ik je iets weten ; Mvg Sabine
Hey Sabineb,
Heb je intussen reeds een antwoord kunnen bekomen?
mvg,
Jelrik
Reputatie 7
Badge +3
Jelrik tot op heden hebben we nog geen antwoord ontvangen. Groeten Els
Badge +4
Ja jelrik het is intussen al 3 maanden dat je wacht op je antwoord, maar ze weten nu nog niks ... amaai wat spoken ze daar eigenlijk uit bij Proximus ? communicatie ?!
Neen helaas nooit geen reactie gekregen op mijn vraag of er nu eindelijk concrete plannen worden gemaakt / zullen worden uitgevoerd die ervoor zullen zorgen dat Sint Kwintens Lennik een ROP (=glasvezel kast) krijgt waarop onze lijnen kunnen worden aangesloten.
Aan telefoon met de klantendienst werd "gesuggereerd" dat Proximus deze werken wel wil uitvoeren,
maar dat het kan dat het de GEMEENTE LENNIK zelf is die deze werken tegenhoud.
(daarvoor kunnen uiteenlopende redenen zijn: bv ongenoegen bij de inwoners als ze daarvoor straatwerken moeten uitvoeren of misschien moet de gemeente Lennik bijdragen in bepaalde kosten om die werken te realiseren)
Officieel is Proximus momenteel bezig met ervoor te zorgen dat ieder huis/aansluiting in België zo snel mogelijk kan beschikken over glasvezel tot in de woning ...
Mijn 4G Base haalt 80mbps down en 10mbps up , dus als ze zich niet haasten met hun glasvezel in huis, heeft hun vast netwerk geen enkele bestaansreden meer. (voor mensen die geen portforwarding nodig hebben, want dat kan helaas niet op een 4G simkaart)

Reageer