Vraag

wat is het probleem regio Deurne noord

  • 5 November 2020
  • 18 reacties
  • 229 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren 13hr geen internet meer. Bellen naar 0800 lijn geeft een bandje dat meld 'mogelijks een incident op het netwerk' en haakt dan in. Niet echt klantvriendelijk. Wat is er gaande en voor hoe lang nog?


18 reacties

FYI: Als je zo’n bericht hoort wil dit zeggen dat Prox op de hoogte is en probeert om zo vlug mogelijk het probleem op te lossen.

Maar prox forummedewerkers kunnen mss je wat meer info geven als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

@Ron_09 de netwerkkaart in de centrale ligt buiten dienst in jullie regio.
Ons technisch team doet er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

De reden waarom je dit bandje krijgt is om je te melden dat er een algemeen probleem is en dat men ervan op de hoogte is.
Zo hoeven klanten niet onnodig in de wachtrij te staan.

 

 

Reputatie 1

FYI: Als je zo’n bericht hoort wil dit zeggen dat Prox op de hoogte is en probeert om zo vlug mogelijk het probleem op te lossen.

Maar prox forummedewerkers kunnen mss je wat meer info geven als ze hier de draad opnemen.

Zou idd leuk zijn indien er wat info kan volgen. 20hr om een probleem op’te lossen? 

Reputatie 7
Badge +4

Ron, als we meer nieuws krijgen dan geven we dit ook.
Als er een algemeen probleem is kan er niet altijd info worden gegeven.
Het is niet zo dat er een kabelbreuk of iets dergelijks is dat we weten wat er moet gebeuren.

Er kan een panne van de elektriciteit in de KVD geweest zijn, de netwerkkaart kan kapot zijn, … 
Men is er mee bezig. 

Reputatie 1

@Ron_09 de netwerkkaart in de centrale ligt buiten dienst in jullie regio.
Ons technisch team doet er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

De reden waarom je dit bandje krijgt is om je te melden dat er een algemeen probleem is en dat men ervan op de hoogte is.
Zo hoeven klanten niet onnodig in de wachtrij te staan.

 

 

Heb je voor het vervangen van een netwerkkaart meer dan 20hr nodig? Moet nogal een kaart zijn 🙄

Reputatie 7
Badge +4

Dit waren voorbeelden van wat het probleem zou KUNNEN zijn. 

 

Reputatie 1

Dit waren voorbeelden van wat het probleem zou KUNNEN zijn. 

 

Uit u eerste reactie

@Ron_09 de netwerkkaart in de centrale ligt buiten dienst in jullie regio.
Ons technisch team doet er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.’

leid ik af dat het niet om een voorbeeld gaat maar over een daadwerkelijke situatie 🤔

Reputatie 7
Badge +4

@Ron_09 

KVD zonder electriciteit:

  • in straatkast of gebouw telefooncentrale?
  • tussenkomst Fluvius nodig?
  • backup batterij te vervangen?
  • schade/vervanging/herbedrading van apparatuur nodig?

dus ja dit kan eventueel wel enige tijd duren misschien kan Proximus ter vervanging bij een dergelijke onderbreking  vast internet dienstverlening een gratis volume 4G data aanbieden

Reputatie 7
Badge +4

@Ron_09 , klopt de netwerkkaart ligt buiten dienst, maar daardoor dat nadien ook volgde wat de redenen kunnen zijn waarom deze buiten dienst is… 

 

Reputatie 1

Ale na een mooie 44hr zijn ze erin geslaagd 'de kaart' te vervangen. Deze morgen 9hr waren de redders aanwezig aan de kast, die blijkbaar hier op de hoek van de straat staat.

Gisteravond rond 16hr hadden ze al een poging ondernomen maar van zodra de technieker weg was viel ook het netwerk terug plat.

Waarom het zolang heeft moeten duren....pas nadat ik gisterenmiddag een voormalige buurman (die gelukkig nog bij proximus werkt) had opgespoord en daar mijn problerm had verteld  is de bal aan het rollen gegaan. Bleek dat men ticketnrs met klachten van hier uit de buurt reeds hadden afgesloten, maar men vergat het irritante antwoordbandje op het 0800 nr uit te schakelen. Met als resultaat dat er geen nieuwe klachten binnenkwamen natuurlijk want bellers geraakte niet bij een operator. 

Toporganisatie daar bij proximus pfff

Reputatie 7
Badge +4

Dit is inderdaad een voorbeeld van hoe het niet moet ...

Het heeft 2 dagen terug gewerkt en sinds 11u deze ochtend ligt heel het netwerk nogmaals plat. Niemand te bereiken, geen melding via app en al zeker geen communicatie via de website of sociale media. Mijn geduld is op proximus, dit is mijn 3de panne dit jaar! Ofwel gaan jullie voor een fatsoenlijke dienstverlening en communicatie of ik ben weg naar een andere provider! Alle begrip dat er iets mis kan lopen door overmacht maar hou de mensen niet in het ongewisse en geef ons tijdige en correcte updates. Ik kijk uit naar jullie reactie EN compensatie voor deze schrijnende situatie.

Dit is inderdaad een voorbeeld van hoe het niet moet ...

Doe er dan iets aan aub, die boodschap speelt al sinds woensdag non-stop af. 

FYI: M_016 net zoals ik zelf zijn gewoon forumleden zoals u en vele anderen, dus wij kunnen daar niks aan verhelpen alleen raad/tips  proberen te geven enz….

compensatie kun je altijd aanvragen/krijgen en dit zal pas beslist/toegekend worden als het probleem opgelost is door Proximus

FYI: M_016 net zoals ik zelf zijn gewoon forumleden zoals u en vele anderen, dus wij kunnen daar niks aan verhelpen alleen raad/tips  proberen te geven enz….

compensatie kun je altijd aanvragen/krijgen en dit zal pas beslist/toegekend worden als het probleem opgelost is door Proximus

Als mede-forumleden mag u dan graag wat meer kritiek geven omtrent deze amateuristische praktijken van proximus i.p.v. voor hen in de verdediging te springen. 

Ondertussen zitten we op een totaal van 55u panne (ook op dit moment) op 1 week! 

Mvg

Ach ja. Ik heb hier ook al de laatste dagen keer mijn kas zitten opvreten. Dat deze toestand in deze tijden nog kan gaat mijn petje te boven. Dat er bij proximus geen (nood) hersteldienst op zondag werkt is iets wat ik ook al niet begrijp. En dat 0800 nr is gewoonweg om te lachen (moest het niet zo triestig zijn). Proximus slaagt er telkens weer in zijn klanten behoorlijk te frustreren.. Ik ben dat dan ook meer dan moe en zal wel mijn conclusie trekken. 

FYI: M_016 net zoals ik zelf zijn gewoon forumleden zoals u en vele anderen, dus wij kunnen daar niks aan verhelpen alleen raad/tips  proberen te geven enz….

compensatie kun je altijd aanvragen/krijgen en dit zal pas beslist/toegekend worden als het probleem opgelost is door Proximus

Als mede-forumleden mag u dan graag wat meer kritiek geven omtrent deze amateuristische praktijken van proximus i.p.v. voor hen in de verdediging te springen. 

Ondertussen zitten we op een totaal van 55u panne (ook op dit moment) op 1 week! 

Mvg

ik denk dat het heel duidelijk genoeg is voor Proximus, door al de kritiek  die hier dagdagelijks op het forum gegeven wordt en ze genoeg weten waar er allemaal nog veel werk aan de winkel is

Ik snap ook echt niet waarom je zegt dat ik voor hen in de verdediging zou springen door gewoon aan de forumleden zoveel mogelijk als ik kan inlichtingen te geven 

Ach ja. Ik heb hier ook al de laatste dagen keer mijn kas zitten opvreten. Dat deze toestand in deze tijden nog kan gaat mijn petje te boven. Dat er bij proximus geen (nood) hersteldienst op zondag werkt is iets wat ik ook al niet begrijp. En dat 0800 nr is gewoonweg om te lachen (moest het niet zo triestig zijn). Proximus slaagt er telkens weer in zijn klanten behoorlijk te frustreren.. Ik ben dat dan ook meer dan moe en zal wel mijn conclusie trekken. 

Dit zou inderdaad veel meer effect hebben moet iedereen dit doen!

Reageer