Beantwoord

Wat een zootje is jullie service en klachtendienst

  • 3 November 2017
  • 3 reacties
  • 748 Bekeken

Mijn verhaal:
De situatie: geen synchronisatie meer op de VDSL-lijn dus geen netwerk en TV meer
ik sta met een eigen router op de lijn (Fritzbox 7490 met gewiteliste firmware) de BBOX (toen de 2) hangt er naast om indien problemen terug op de lijn te plaatsen.
Dus ik plaats de bbox 2 op de lijn die eveneens niet synchroniseert en neem contact op met de helpdesk.
Een vriendelijke dame aan de lijn doet al het mogelijke op afstand maar krijgt de verbinding niet terug in orde en meldt dat er een technieker gestuurd wordt om het probleem na te kijken op 28/08/2017.
En dan begint de miserie.
De technieker vertelt vertelt mijn vrouw dat het probleem in mijn installatie zit en trekt de rj 11 die de telefoon koppelt met de telefooncentrale van de fritzbox uit .
Wat volgens mij zeer onwaarschijnlijk is want deze is op de telefoonaansluiting van de ntp2007 aangesloten en is via de dsl splitter gescheiden van het vdsl signaal.
Vervolgens wordt mij een rekening opgestuurd met als vermelding
Type probleem:
Het probleem situeert zich na de Proximus aansluiting, bij de klant
Ik heb volgende herstellingen uitgevoerd:
Herconfiguratie of herinstallatie van modem, PLC adapter of Wi-FI Bridge voor TV
Geïnstalleerd materiaal of dienst (*)
Product Aantal Eenheidsprijs Prijs incl. BTW
Modem ADSL/VDSL2/TV PSTN b-box 3: 1 IN HUUR
Kosten herstelling-product 1 :€85,00
eerste mail: vraag tot verduidelijking van storing aan mijn zijde want de originele configuratie werkt nu terug.
1 telefoon van technieker die vertelt aan mijn vrouw die zegt dat hij zal terugbellen op het uur dat ik thuis ben. niets meer van gehoord.
2 mails naar klantendienst:
-geen antwoord
1 aangetekend schrijven weigering tot betaling geleverde dienst op 4/10/2017;
-reactie proximus: brief op 08/10/2017 probleem wordt onderzocht en men zal binnen de 20 dagen een antwoord bieden.
-reactie Proximus:herinnering op 01/09/2017 wegens niet betaling openstaand saldo
dreiging om binnen 3 dagen mijn telecomdiensten af te sluiten.
Mijn reactie: klacht ingediend bij ombudsdienst communicatie.
ZITTEN WE HIER IN ONTWIKKELD LAND OF EEN KAFKAIAANSE BANANENREPUBLIEK.
icon

Beste antwoord door AntonellaD 6 November 2017, 15:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Beste,

Kan je ons je klantennummer geven en wat je graag wenst van ons via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Dan kijken we het graag na voor je.

Groeten Jean-Paul.
Klantennummer is 602403362
Telefonisch contact gehad dat men het aangerekende bedrag voor de herstelling laat vallen.
Nieuwe aanrekening juist bekeken .
Er wordt wel nog steeds een aanmaningskost van 15Euro aangerekend voor het sturen van een herinnering op 1/11/2017.
Terwijl er een brief gestuurd is door jullie op 8/10/2017 waarin staat dat de vraag onderzocht wordt en verzocht wordt het niet betwiste bedrag te betalen en mij binnen de 20 dagen een antwoord te bieden.
-Dit bedrag is betaald.
-Ik heb geen antwoord gekregen binnen de 20 dagen
-Er wordt een herinnering gestuurd met als dreigement mijn lijn af te sluiten
Dus waarom sturen jullie een aanmaning terwijl een klacht onderzocht wordt ?
Waarom moet ik dan 15Euro betalen voor een onnodige aanmaning?
Is dit kafka of niet ?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Tiwaz,

De herinneringskost van 15 euro werd gecrediteerd. Je mag deze afhouden van de factuur bij de betaling ervan.

Groetjes,

Antonella

Reageer